2015-09-07, 16:19
Medlem
Hej! Jag började precis SU och jag undrar vart någonstans det är skönt att sitta och plugga? Jag har egen laptop så behöver ingen datorsal. Tack på förhand
Citera
2015-09-07, 16:48
Medlem
Howarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp15
Hej! Jag började precis SU och jag undrar vart någonstans det är skönt att sitta och plugga? Jag har egen laptop så behöver ingen datorsal. Tack på förhand

Ett hett tips är det (relativt) nybyggda studenthuset. Det är i alla fall fräscht. Annars är det absolut bästa, även om du har laptop, att boka ett grupprum i biblioteket (finns små grupprum med två stolar). Där får du vara i lugn och ro. Lugn och ro finns också i andra delar av biblioteket, bara att leta runt lite efter bord och stolar.
Citera
2015-09-07, 16:51
Medlem
Grushkas avatar
Biblioteket har en del trevliga fåtöljer. Finns både så att man kan ha två och "stänga inne sig själv" (på övervåningen på biblioteket) eller också vid fönstret så man får lite utsikt. Det brukar dock vara ganska populärt så mitt på dagen är det svårt ibland att få plats. Men det finns många sittplatser, om man vill sitta ned och skriva på datorn.
Citera
2015-09-07, 18:44
Medlem
Behöver jag ha campuskortet för detta? För har inte gått med än
Citera
2015-09-07, 18:48
Medlem
Grushkas avatar
Du behöver inte campus kortet för något. Det enda du behöver är studentkortet, det som ger dig tillgång till att kopiera/skriva ut. Men annars så behövs inget kort.
Biblioteket ligger i D-huset, och studenthuset ligger utanför A-huset (om du går "igenom" A-huset och går ut, så kommer du till studenthuset). Finns även platser i Aula Magna, som är det stora huset som man passerar när man går från tunnelbanan.
Citera
2015-09-08, 10:44
Medlem
Kan man låsa in sina saker någonstans om vi ni vet?
Citera
2015-09-08, 18:42
Medlem
Howarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp15
Kan man låsa in sina saker någonstans om vi ni vet?

Jag har aldrig sett något skåp eller liknande där man kan låsa in saker. Jag skulle rekommendera att du alltid tar med dina saker när du går iväg på lunch eller liknande, i alla fall om du är ensam.
Citera
2015-09-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howark
Ett hett tips är det (relativt) nybyggda studenthuset. Det är i alla fall fräscht. Annars är det absolut bästa, även om du har laptop, att boka ett grupprum i biblioteket (finns små grupprum med två stolar). Där får du vara i lugn och ro. Lugn och ro finns också i andra delar av biblioteket, bara att leta runt lite efter bord och stolar.

Instämmer! Dock mycket folk, som kom innan rusningstrafik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in