• 1
  • 2
2024-06-21, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är väl anpassat för efterblivna, senildementa och kommunister eftersom det är deras största kundgrupper..

Jag har svårt att tro att Coop kommer överleva till 2020.

Verkar att ha överlevt än så länge.
Citera
2024-06-21, 12:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Verkar att ha överlevt än så länge.

Mot alla odds! Jag gjorde uppenbarligen en helt felaktig bedömning. Men inte verkar det vara nåt välmående företag nu heller.
Citera
2024-06-21, 12:55
Medlem
Citat:
Mot alla odds! Jag gjorde uppenbarligen en helt felaktig bedömning. Men inte verkar det vara nåt välmående företag nu heller.

Hur ser din nuvarande bedömning ut om man får fråga?
Citera
2024-06-21, 19:07
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Jag tänker inte göra några mer uttalanden i frågan.
Citera
2024-06-22, 05:25
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Coop ser ut så här idag på mitt stora köpcentrum. En jättestor butik (för stor) med bara tråkiga matvaror.
Allt som tidigare gjorde det värt att åka dit när det var Coop Forum och ännu bättre på Obs tiden det har man tagit bort från sortimentet.
Dessutom med betydligt högre priser än grannen Ica Maxi.
Låter som ett vinnande koncept.
(Jag är själv medlem och hoppas på ett uppvaknande)
Citera
2024-06-24, 09:51
Medlem
Limma skinkbits avatar
Olåst (än så länge) artikel om Coop :
https://www.dn.se/ekonomi/coops-kris...arje-forening/
Coop har gått från att vara Nordens största företag med 80 000 anställda – till att enbart bestå av matbutiker som drivs av 26 konsumentföreningar.
Coops butikrörelse i Sverige gjorde förra året, för andra året i rad, en storförlust på runt 700 miljoner. Marknadsandelen krympte ytterligare – efter att ha krympt sedan mitten av 60-talet.
Hugin dammsugare, Lumalampor, Gislaved däck, Eve-smör – och Gustavsbergsporslin till söndagsmiddagarna. Allt ägdes av konsumentkooperationen. Efter ekonomiska kriser såldes bolagen och alla Domusvaruhus. Man skulle satsa på kärnan – butiksrörelsen. Men bara mellan 1988 och 1998 landade de samlade förlusterna i butiksrörelsen på runt 15 miljarder kronor, enligt beräkningar från författarna Björn Edsta och Nils Eric Näslund i boken ”Sista striden för Coop”.
Man har alltså sålt allt av värde för att satsa vidare på den olönsamma butiksverksamheten. Och nu går det snart inte längre. Det finns inget kvar att sälja.
Citera
2024-06-24, 09:54
Var till Coop igår , fick en chock då flera hyllor gapade tomma. Verkade som de sjöng på sista versen . Flera saker fanns inte , trodde först butiken skulle renovera eller något . Sen läste jag artikeln idag om hur illa det går .
Citera
2024-06-24, 09:56
Medlem
hroobarbs avatar
Jag gillar COOP. Det jag inte gillar är att de är dyra. ICA är ett skitbolag och jag vill inte att de ska öka till ett monopol i sverige. De äger redan över 50% av alla butiker.
Citera
2024-07-02, 19:23
Medlem
Takpapps avatar
Citat:

Citat:
Jag tänker inte göra några mer uttalanden i frågan.

Coop är ju precis som moderorganisationen Sossarna. Ingen fattar varför, men de överlever decennium efter decennium. Fastän monstret borde dö, och så många hatar skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in