• 1
  • 2
2015-09-07, 15:14
Bannlyst
Jag läser i bladet att det händer något speciellt i dag. Någon som vet vad? Jag har några mil till närmaste Coop nämligen så jag vill inte åka i onödan.
Citera
2015-09-07, 15:26
Medlem
Necronominoms avatar
Hört att dom kommer göra massa prissänkningar, vet inte hur stora eller på vad dock.
Citera
2015-09-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necronominom
Hört att dom kommer göra massa prissänkningar, vet inte hur stora eller på vad dock.

såg massor med skyltar i stan om detta med, befann mig där och märkte inte ett skit förutom att det var dyrare än ica-maxi som vanligt
Citera
2015-09-07, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buzk3n
såg massor med skyltar i stan om detta med, befann mig där och märkte inte ett skit förutom att det var dyrare än ica-maxi som vanligt

Haha. Precis vad jag var orolig för Coop lär väl försvinna inom 5-10 år.
Citera
2015-09-07, 15:42
Medlem
De kommer att sänka priser och bygga om en del i butikerna som kommer att omprofileras till tre olika format: Stora Coop, Coop och Lilla Coop.
Citera
2015-09-07, 15:47
Medlem
virablatiras avatar
Finns lite mer att läsa här http://www.di.se/artiklar/2015/9/7/c...st-till-vinst/
Citera
2015-09-07, 21:15
Medlem
Redors avatar
Shit, alltså. Hur många gånger har Coop/KF ändrat namn på sina butikskoncept egentligen.

För Ica, har Nära, Supermarket, Maxi och Kvantum fungerat i alla år.

Ska det nya verkligen heta "Stora Coop"?. Låter som ett barn namngett det nya.
Citera
2015-09-07, 22:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Ska det nya verkligen heta "Stora Coop"?. Låter som ett barn namngett det nya.

Det är väl anpassat för efterblivna, senildementa och kommunister eftersom det är deras största kundgrupper..

Jag har svårt att tro att Coop kommer överleva till 2020.
Citera
2015-09-08, 13:35
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är väl anpassat för efterblivna, senildementa och kommunister eftersom det är deras största kundgrupper..

Det tror inte jag heller. Men jag trodde å andra sidan inte att det skulle överleva till i år heller. Coop verkar ha 9 liv. Frågan är bara hur många av dem som är förbrukade vid det här laget.

För övrigt undrar jag om det bara är i de Coop Forum jag besökt som alla rasfrämlingar lyser med sin frånvaro. Det är lite märkligt eftersom Coop älskar att göra reklam med rasblandning.
Citera
2015-09-08, 18:57
Medlem
25Decembers avatar
Stora Coop låter ju som ett skämt. Tror verkligen inte folk kommer byta butik bara för man byter namn.
Citera
2015-09-08, 21:47
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

De'la möjligt...

Jag har kort gångavstånd till en (snart f.d.) Konsum och tycker inte det spelar roll om kassen kostar 100 eller 110 SEK (eller mer).
ICA lite längre bort 'går bort' för de sunkiga grönsakerna, serious.

Hell yeah, jag tillhör den du nämner största kundgrupp
Citera
2024-06-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
De'la möjligt...

Jag har kort gångavstånd till en (snart f.d.) Konsum och tycker inte det spelar roll om kassen kostar 100 eller 110 SEK (eller mer).
ICA lite längre bort 'går bort' för de sunkiga grönsakerna, serious.

Hell yeah, jag tillhör den du nämner största kundgrupp

Vi bevittnade idag en hemlös person bli nekad på en Coop att hämta ut kontanter på sitt pantkvitto. Med den sjuka motiveringen 'du har redan hämtat ut en gång idag'

Nu ville han hämta ut 50 kronor till. För burkar han samlat. Dagen innan midsommar. Vilket sjukt bolag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in