2015-09-07, 15:02
Medlem
Låter mycket osannolikt då verkligheten är på de invandringskritiska personernas sida iaf. Jag ser en klart större sannolikhet att vänsterbetalda personer är inne här för att motbekämpa personer som är emot den rådande doktrinen.
Citera
2015-09-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
För det första är det inte så svårt att räkna ut att de flesta Flashbackarna är SD:are, det är bara att sticka ut huvudet genom fönstret och ta en titt.

Här är två Flashback-polls: Här och här.

Tack! Då kan detta läggas till handlingarna.
Citera
2015-09-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Låter mycket osannolikt då verkligheten är på de invandringskritiska personernas sida iaf. Jag ser en klart större sannolikhet att vänsterbetalda personer är inne här för att motbekämpa personer som är emot den rådande doktrinen.

Samma behandling gäller för andra konspirationer. Fast kanske i andra trådar då.
Citera
2015-09-07, 15:16
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Det skulle varit värt att få betalt för att sprida någons propaganda. Ett enkelt sätt att tjäna lite extra vid sidan om.

Men om det finns i verkligheten? Det tror jag inte. "Engagerade" SD-are tror jag dock det är.
Citera
2015-09-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
För det första är det inte så svårt att räkna ut att de flesta Flashbackarna är SD:are, det är bara att sticka ut huvudet genom fönstret och ta en titt.

Här är två Flashback-polls: Här och här.

Du har bevisat att av dem som röstade i dessa "polls" var SD-anhängare i majoritet. Vad det säger om Flashbackanvändare generellt är mer tveksamt. Var detta ett slumpmässigt urval av oss som använder Flashback eller styrdes möjligen urvalet av någon annan faktor, t ex intresset för just de frågor som avhandlades i de aktuella trådarna.

Man ska vara försiktig med att dra generella slutsatser från specifika material. Efter att ha följt ett antal trådar med politiskt innehåll under några år kan jag intuitivt känna att det på dessa trådar finns många SD-anhängare, troligen en majoritet, men också att där finns många med andra åsikter. Vad gäller andra trådar utan politiskt innehåll har jag inget användbart underlag för att dra slutsatser om partisympatier.
Citera
2015-09-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryten
Du har bevisat att av dem som röstade i dessa "polls" var SD-anhängare i majoritet. Vad det säger om Flashbackanvändare generellt är mer tveksamt. Var detta ett slumpmässigt urval av oss som använder Flashback eller styrdes möjligen urvalet av någon annan faktor, t ex intresset för just de frågor som avhandlades i de aktuella trådarna.

Man ska vara försiktig med att dra generella slutsatser från specifika material. Efter att ha följt ett antal trådar med politiskt innehåll under några år kan jag intuitivt känna att det på dessa trådar finns många SD-anhängare, troligen en majoritet, men också att där finns många med andra åsikter. Vad gäller andra trådar utan politiskt innehåll har jag inget användbart underlag för att dra slutsatser om partisympatier.

Ja, undersökningsmetoden är nog mindre vetenskaplig. Det är osannolikt att det har skett ett obundet slumpmässigt urval (vilket inte är omöjligt, man kan ju skicka enkäter som PM). Tendenserna varierar säkert mellan olika forum, och man skulle nog få olika resultat beroende på var någonstans man frågar.
Citera
2015-09-07, 15:46
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi

Systematiska mönster: Det postas givetvis mycket SD-vänligt som alls inte har med detta att göra. Men finns det "agendor" eller "ämnen" som har samband med några av SD fattade principbeslut?

Systematiska mönster finns att hitta på FB, genom att sitta och räkna inlägg.

Dvs "SD-svansen" dök upp med en helt oproportionerlig styrka först efter 2006. Mellan 2006 och 2010 översvämmades hela PI (Politik Inrikes) och I&I (Integration & invandring) av inlägg som hetsade för SD.
Det var endast propagandastycken och aldrig några debattbidrag, aldrig några bidrag till en diskussion utan endast samma mönster - som alla slutade med det obligatoriska "SD2010" och "SD2014".
Detta var sånt vi som var medlemmar på flashback och aktiva på flashback tvingades upptäcka under dessa år. Tyvärr gjorde det också att många slutade skriva på FB eftersom det inte gick att diskutera med dessa SD-propagandister. De förstörde hela PI, och tog över hela I&I etc.
Titta tex tillbaka till hur de delforumen såg ut före 2006, så ser du hur sällan SD- och rasismfrågor ens dök upp där.
På den tiden höll sig SDarna till nazismforumet etc.

En så stor och koherent maktuppvisning kan per definition aldrig vara en spontan yttring, utan måste vara styrd från centralt håll.
Dvs om många skriver exakt samma saker så är det inte längre en slump.

SD har alltså använt sig av SD som en del av sin politiska strategi, och den lyckades också som vi alla har sett.
Självklart kommer inte SD att erkänna detta i dagsläget, men jag är ganska säker på att de kommer att erkänna det om de kommer in i finrummet och får en beständig roll där. På samma sätt som tex sossarnas historieskrivning har visat vilken strategi och taktik de använde sig av i början av sin historia så kommer SD göra samma sak.

Och det innebär naturligtvis att SD har betalat folk att sitta och skriva propagandastycken här på FB, och på andra internetforum och -kommentarsfält.
Andra kanske endast följt en uppmaning för att de varit ideologiskt motiverade. Men naturligtvis måste en hel del nyckelpersoner ha varit avlönde och haft det som heltidssyssla.
Citera
2015-09-07, 15:48
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryten

Jag sade aldrig att det var bevis. Men man ser i alla fall vilket håll det lutar åt, dessa polls gjordes i Politik - inrikes. Då kan man i alla fall dra slutsatsen att många, möjligtvis en majoritet, av de aktiva och politiskt intresserade användarna på Flashback sympatiserar i alla fall på något plan med SD.

Självklart skulle resultatet se annorlunda ut i Cannabisforumet, då Liberala partiet antagligen skulle minst fått 20%.
Men i forat där politik diskuteras kan man i alla fall dra slutsatsen att de är väldigt många användare som sympatiserar med SD. Kanske till och med en majoritet.
Senast redigerad av Nivovic 2015-09-07 kl. 15:50.
Citera
2015-09-07, 15:50
Medlem
BaronVonHelsings avatar
För något år sedan skrev min kompis på ett sånt kontrakt. Han fick det via mail, skrev ut det, skrev på och skickade det tillbaka via post. Såhär såg det ut:

www.ladda-upp.se/bilder/zykqzpydebimmi/
Citera
2015-09-07, 15:55
Bannlyst
Det finns som folk som får betalt givetvis men inte särskilt mycket och givetvis inte ifrån något konto som någonsin går att koppla till SD som organisation. Det är inte jättemycket värt för SD att betala till någon att skriva för redan frälsta. Däremot lägger SD givetvis mer pengar på lobbyverksamhet som når fler & andra läsare än Flashbacks. Precis som alla övriga partier alltså.
Citera
2015-09-07, 16:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Det skulle varit värt att få betalt för att sprida någons propaganda. Ett enkelt sätt att tjäna lite extra vid sidan om.

Men om det finns i verkligheten? Det tror jag inte. "Engagerade" SD-are tror jag dock det är.

Jag tror det finns i verkligheten, Ryssland är ett exempel på det, vissa företag manipulerar internet för att göra reklam för sin produkt. Nej, jag har inte sett någon som spammar forumet med inlägg i syfte att framhäva SD. Det borde märkts. Däremot finns vissa användare som är SD men låtsas vara från motståndarsidan för att skapa debatt och provocera.

Tycker faktiskt TS i sann vetenskapsanda får lägga fram bevisen för sitt påstående, så kan andra som vill agera "vetenskapsmän" se ifall TS bevis och metodik är tillförlitlig och ifrågasätta bevisen(fynden) sakligt.
Citera
2015-09-07, 18:03
Medlem
Skuggvarelses avatar
Själv får jag ett ansenlig månatligt arvode av en nazistsympatiserande miljardär, hon har ett behov av diskretion men mig veterligen har hon fler pojkar i sitt stall som mottar regelbundna donationer för rasideologiskt Flashbackskrivande. Någon annan som också får röda kuvert från N.N den sista varje månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in