Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-07, 09:58
Medlem
Myggstifts avatar
Som titeln lyder så testade jag att uppgradera från en pirat version av 8.1 på en gammal laptop. som bara hade XP som OEM
Altså jag la på en 8.1 först o anv. ett tillgängligt prog för att aktivera den.
Gjorde först en upgradering till 10 och efter en 10 min ungefär står det att den är aktiverad.
Kan detta stämma eller kommer den senare att avaktiveras.
spelar ingen roll då det är en maskin jag sällan använder, då den e så gammal, men bara kul o veta.

skall nu testa o göra en clean install o se om den förblir aktiverad. Några tankar??
Citera
2015-09-07, 11:27
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
Som titeln lyder så testade jag att uppgradera från en pirat version av 8.1 på en gammal laptop. som bara hade XP som OEM
Altså jag la på en 8.1 först o anv. ett tillgängligt prog för att aktivera den.
Gjorde först en upgradering till 10 och efter en 10 min ungefär står det att den är aktiverad.
Kan detta stämma eller kommer den senare att avaktiveras.
spelar ingen roll då det är en maskin jag sällan använder, då den e så gammal, men bara kul o veta.

skall nu testa o göra en clean install o se om den förblir aktiverad. Några tankar??

Microsoft vill så gärna att du kör 10an så att de kan övervaka dig bättre. Därför släpps sådant här igenom.
Citera
2015-09-07, 11:56
Medlem
Myggstifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Microsoft vill så gärna att du kör 10an så att de kan övervaka dig bättre. Därför släpps sådant här igenom.

Kan mycket väl tänka mig nått liknande, men vad jag hade hört hittills var att "pirat" kopior på 7 och 8 EJ skulle släppas igenom, Just därför testade jag på denna laptop jag ändå inte använder..men, då verkar det så , att i alla fall på den "piraten" jag nyttjade mig utav, så släpptes den igenom. Och detta var en sådan lättillgänglig som finns ute på de flesta sajter som tillhandahåller dem.
Citera
2015-09-07, 11:57
Bannlyst
Hmm. Det var intressant info. Uppdatera senare. Sitter själv på piratversioner.
Citera
2015-09-07, 12:28
Medlem
Myggstifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
Hmm. Det var intressant info. Uppdatera senare. Sitter själv på piratversioner.
Skall absolut uppdatera.
Skall även ta o testa på en av mina desktop, bara för att veta
Citera
2015-09-07, 12:29
Medlem
Jag hade en piratversion av Windows 7 pro. Uppgraderade till Windows 10 Pro gratis (som alla andra). Efter uppgraderingen ställde jag in allt, gjorde uppdateringar.

Efter en timme laddade jag ner 32 & 64 bits versionen från MS och la på USB, startade om datorn och bootade från USB. Körde installationen av Windows 10, raderade allt på hårddiskarna och sedan fullföljde installationen. När Windows startades så aktiverades den och står nu som giltig aktivering.

Det viktigaste är att du kör uppgraderingen först, sedan är det bara att ominstallera och göra en ren installation.

Jag har gjort så på våra datorer (3 st) och det fungera utan problem.
Citera
2015-09-07, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Jag tror att de fattar att många av de privatpersoner som har pirat win7 inte kommer att köpa win10. T.ex. så har vi i familjen 5 win7 maskiner. Det blir ju runt 9kkr. De pengarna lägger jag inte på något jag inte vet är bättre.
Citera
2015-09-07, 20:33
Medlem
Myggstifts avatar
Har nu testat på 1 st desktop som aldrig haft nån äkta licens.
Instalerade 8.1 pro 64 nertankad från (ni kan söka själva) färdig lappad o klar
updaterade till 10, Aktiverad
sedan clean install från USB...Aktiverad.

Då är det ju inte som de sa att detta inte skulle gälla piratversioner.
Jag kan mycket väl förstå att de vill ha alla på 10, för framtiden då de skall börja krängas saker via den.

Var kul att testa, i alla fall.....
Citera
2015-09-08, 06:20
Medlem
Myggstift:
Tänker man efter så gäller Microsoft svar när de fått reda på att någon kör pirat.
Senast redigerad av panpo98 2015-09-08 kl. 06:29.
Citera
2015-09-11, 17:17
Medlem
Myggstifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Myggstift:
Tänker man efter så gäller Microsoft svar när de fått reda på att någon kör pirat.

?? förstår inte ??
Citera
2015-09-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
?? förstår inte ??
Jag antog att du läst och missförstått original texten/svaret från Microsoft.

Pirater får också uppdatera.

Men den blir inte aktiverad mm om något berättat för Windows / Microsoft att det är pirat eller Windows upptäcker att något är inte stämmer.
Citera
2015-09-13, 09:15
Medlem
Ugions avatar
Så länge du inte använder ett crack program som daz så kommer den släppa igen dig eftersom den verkar legit genom KMS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in