Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Jag var inte riktigt varför du tar upp irrelevanta fakta, helt ointressant.
Jag håller mig tvärtom till det relevanta i att jag pekar på de fakta som falsifierar dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Skuldkrasch = krasch för på grund av skuld, inte skuldminskning, i.e. skuld-likviditet som försvann och spred sig globalt, du kan googla händelseförloppet själv.
Jag känner till förloppet mycket väl. Det är därför jag säger ifrån när du sprider villfarelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Centralbankerna vidtog åtgärder för att skuldbubblan inte skulle krascha systemet helt genom att trycka massiva pengar se M1 utvecklingen från 2008, du har ju data själv. Skulle kraschen inte interveneras skulle du se dina tapp och defaults och skuldminskning.
Här säger du mot dig själv. Vore det som du skriver ovan har således Centralbankerna hindrat en skuldkrasch. Således var det ingen enligt dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Det blev ändå en krasch för väldigt många både privatperssoner och företag, trots att du inte ser den på dina M2 siffror.
Den sk finanskrisen orsakade allvarliga störningar i det finansiella systemet och ekonomiska problem för så väl samhället i stort som enskilda. Men det var av andra skäl.
Och just att total skuld bara ökar monotont visar att det inte var en skuldkrasch.