Citat:
Ursprungligen postat av
Ppppppppppppo
Tjenare alla, jag har precis som mnga andra av er hrinne antar jag levt ett ganska jobbigt taskigt liv men nu gtt vidare... Tyvrr s har jag en del gamla skulder som gtt till kronofogden fr nn gammal CSN skuld (fr dock CSN nu fr hgskolestudier), samt att jag har ftt Intrum Justitum tror jag dom heter frn nt frskringsbolag fr nn rttegngskostnad (inte hos kronofogden dock). efter att ha ftt leva p CSN alltid ha betalningsanmrkningar s funderar jag p att flytta till Spanien brja jobba dr d jag har lyckats kirra ett sjysst jobb, helt enkelt lmna Sverige bara brja ett nytt liv frn scratch.
S de jag undrar:
1. Va hnder med mina skulder, kommer dom att frflja mig jag r helt krd ifall jag avreggar mig frn Sverige flyttar utomlands?
2. r de mjligt fr mig att uppge ngon annan adress istllet fr den jag kommer att bo p i Spanien bara fr att slippa taskiga brev?
r de nn hr som har ngra tips p va som hnder ifall man flyttar till Spanien, eller har ni tips p andra lnder man kanske borde dra till fr att brja ett nytt liv?
Jag tror det funkar att fly frn sina problem av den typ du beskriver. tminstone tillflligt.
Nr / om du skulle komma hem igen s finns problemen kvar, och d har de dessutom VUXIT.
Det smartaste (!), om vi stannar upp och anvnder hjrnan ngra sekunder, r att du jobbar och betalar av dina skulder, s r du sedan FRI. Rymmer du blir du aldrig helt fri.
Och de flesta som rymmer brukar komma hem igen efter ngra r, med svansen mellan benen, fr det r extremt f (ven de som r framgngsrika) som lyckas skapa sig nya goda liv i nya lnder och kulturer.