Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 18:27
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Har använt lustgas flitigt i flera år, på fest, hemma, i kombination med andra droger men även ensamt. Jag har fått härliga trippar på det och mixat med olika tekniker för att få det optimala ruset. Vanligtvis kan jag ta flera kartonger på rad tills jag smått däckar.

För några veckor sen tog jag lustgas hemma, och efter en laddning så upplever jag att allt ljud blir helt tyst. Det enda jag kan se är färgen röd, jag kan inte röra mig alls fast jag är fullt medvetande. Till slut kommer ett vitt ljus starkt emot mig och det är som att en röst säger till mig "nu är du död". Jag börjar "kämpa" för mitt liv genom att försöka röra på min kropp så gott jag kan och till slut kommer jag tillbaks till verkligheten. Min vän säger att jag legat och i något som liknar ett krampanfall ungefär 10 sekunder.

Efter ett tag så provar jag ta en laddning till av sifonen för att se om jag får ett normalt rus igen, men exakt samma händer igen och jag beslutar mig för att aldrig ta lustgas igen.

Jag misstänker att jag har upplevt en vanlig syrebrist i hjärnan. Tidigare har jag däckat och liknande av lustgas, men aldrig fått den här intensiva upplevelsen av att jag faktiskt dött och varit fullt medvetande i det.

Flera veckor i efterhand känner jag mig helt traumatiserad, så fort jag tänker på upplevelsen grips jag av panik. Jag kan inte sluta tänka på det.

Har försökt söka runt men hittar inget bra svar.
Finns det någon annan här på Flashback som upplevt samma sak?
Varför hände detta så lätt av bara en patron, när jag kunnat ta mycket mer vid tidigare tillfällen?

Det verkar som att din kropp säger ifrån: "DoYouBleed, det räcker nu." Lustgas är knappast bra för dig och det vet du säkert om själv.
Citera
2017-11-25, 23:18
Medlem
1. Syrebrist och börja hallucinera saker
2. Det finns ett liv efter detta och man möts av nån person efter detta.
Citera
2017-11-25, 23:36
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Obehaglig döden-upplevelse på lustgas" infogad./mod
Citera
2017-11-27, 00:21
Medlem
Citat:
Har använt lustgas flitigt i flera år, på fest, hemma, i kombination med andra droger men även ensamt. Jag har fått härliga trippar på det och mixat med olika tekniker för att få det optimala ruset. Vanligtvis kan jag ta flera kartonger på rad tills jag smått däckar.

För några veckor sen tog jag lustgas hemma, och efter en laddning så upplever jag att allt ljud blir helt tyst. Det enda jag kan se är färgen röd, jag kan inte röra mig alls fast jag är fullt medvetande. Till slut kommer ett vitt ljus starkt emot mig och det är som att en röst säger till mig "nu är du död". Jag börjar "kämpa" för mitt liv genom att försöka röra på min kropp så gott jag kan och till slut kommer jag tillbaks till verkligheten. Min vän säger att jag legat och i något som liknar ett krampanfall ungefär 10 sekunder.

Efter ett tag så provar jag ta en laddning till av sifonen för att se om jag får ett normalt rus igen, men exakt samma händer igen och jag beslutar mig för att aldrig ta lustgas igen.

Jag misstänker att jag har upplevt en vanlig syrebrist i hjärnan. Tidigare har jag däckat och liknande av lustgas, men aldrig fått den här intensiva upplevelsen av att jag faktiskt dött och varit fullt medvetande i det.

Flera veckor i efterhand känner jag mig helt traumatiserad, så fort jag tänker på upplevelsen grips jag av panik. Jag kan inte sluta tänka på det.

Varför hände detta så lätt av bara en patron, när jag kunnat ta mycket mer vid tidigare tillfällen?
Någon annan substans vid samma tillfälle? Alt. annan substans och lustgas vid tidigare tillfälle?
Visuell/ljudloop? Evighetskänsla? Var det exakt samma sekvens som hände andra gången?
Citera
2017-12-31, 13:07
Medlem
Citat:

Alltså, hallucinationer är många gånger skrämmande, ofta med gud, satan och förestående undergång.
Syrebrist är ju som regel euforisk (fråga vilket gatubarn som helst som sniffar lim) och det är ju det du upplever också när du andas in lådvis med gas.
Bra du slutat med det, för det är ju helt jävla idiotiskt. Fattar du vilka hjärnskador gatubarn får efter sniffat lim några månader???
Vad som orsakat dina hallisar har jag ingen aning om och jag tror inte att du får något vettigt svar heller.
Det är ju något kemiskt i hjärnan av själva gasen eller syrebristen.
Sluta överanalysera och gå vidare i livet i stället, traumat du upplevt kommer att kännas bättre med tiden.
Citera
2018-01-04, 23:55
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså, hallucinationer är många gånger skrämmande, ofta med gud, satan och förestående undergång.
Syrebrist är ju som regel euforisk (fråga vilket gatubarn som helst som sniffar lim) och det är ju det du upplever också när du andas in lådvis med gas.
Bra du slutat med det, för det är ju helt jävla idiotiskt. Fattar du vilka hjärnskador gatubarn får efter sniffat lim några månader???
Vad som orsakat dina hallisar har jag ingen aning om och jag tror inte att du får något vettigt svar heller.
Det är ju något kemiskt i hjärnan av själva gasen eller syrebristen.
Sluta överanalysera och gå vidare i livet i stället, traumat du upplevt kommer att kännas bättre med tiden.

Försöker sluta överanalysera men det har bara blivit värre och värre. Kan inte sova pga. dödsångest och återupplever de där sekunderna hela tiden. Mitt på dagen får jag som "attacker" av vad som känns som fysiska hugg i bröstet på mig och att jag blir yr när jag upplever de här minnesbilderna. Till och med mina vänner och kollegor undrar varför jag beter mig så konstigt. Vad gör jag åt detta?! Försöker att inte tänka på det. Trodde det skulle vara borta vid det här laget men nej...
Citera
2018-01-05, 00:20
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Någon annan substans vid samma tillfälle? Alt. annan substans och lustgas vid tidigare tillfälle?
Visuell/ljudloop? Evighetskänsla? Var det exakt samma sekvens som hände andra gången?

Nej ingen annan substans, samma sak hände vid andra tillfället. Helt tyst, ett vitt ljus och en känsla som säger till mig "det är över nu" och den extrema dödsångesten kommer. Helt medvetandes i huvudet också. Sen befinner jag mig på golvet med mina vänner som försöker skaka liva i mig. Så udda att det blivit så nu och aldrig under dom tusen andra patronerna jag dragit i mig på samma gång. Förut har jag bara upplevt ljudloopar, flashbacks, hallucinationer, evighetskänsla, eufori osv. Även tillsammans med massa andra substanser.

Tar just nu xanor för att försöka förtränga de här obehagliga som ger mig båda fysisk och psykisk tortyr.
Citera
2018-01-06, 12:50
Medlem
Du har ju drabbats av någon slags ptsd efter din snetripp. Med panikattacker och ångest som följd.
Efter traumatiska upplevelser kan människor må dåligt länge. Du hade ju behövt att få hjälp av någon i vården som kan lugna ner dig med samtal och terapi.
Men jag kan tänka mig att du inte har lust att berätta din historia till en psykolog.
Citera
2018-01-06, 16:08
Medlem
eemmiiills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Du har ju drabbats av någon slags ptsd efter din snetripp. Med panikattacker och ångest som följd.
Efter traumatiska upplevelser kan människor må dåligt länge. Du hade ju behövt att få hjälp av någon i vården som kan lugna ner dig med samtal och terapi.
Men jag kan tänka mig att du inte har lust att berätta din historia till en psykolog.

Det är lustgas och inte heroin så det bör ju vara lättare att prata om än övriga droger. Jag själv hade garanterat berättat hela scenariot för psyk. Dom har tystnadsplikt och har garanterat stött på liknande situationer tidigare om dom är något erfarna. Sök hjälp om det sitter i än tycker jag, börjar nära och kära undra tycker jag verkligen det är dags!
Citera
2018-01-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eemmiiill
Det är lustgas och inte heroin så det bör ju vara lättare att prata om än övriga droger. Jag själv hade garanterat berättat hela scenariot för psyk. Dom har tystnadsplikt och har garanterat stött på liknande situationer tidigare om dom är något erfarna. Sök hjälp om det sitter i än tycker jag, börjar nära och kära undra tycker jag verkligen det är dags!

Håller med om att hen borde söka hjälp! Lustgas är ju inte olagligt samt dom förstår hur förhållandevis snällt det är. Vården känner till att jag tar lustgas mot panikångest och dom är helt okej med det, absolut att det inte uppskattas bland dom men är ändå okej för dom
Citera
2018-01-23, 00:53
Medlem
Martors avatar
lustgasat till dåå o då i 10 år nu låg o läste i första inlägget sedan 2005 att de är livsfarligt o dra direkt ur sifonen? ballongen är ju bara plus då man blir extra skev av fler andetag på samma patron. Dessa "MOSA" röd vita paket från pgw funkar ju inte redigt som de förr men duger ju mer syre brist typ någon som vet nått om de märket?

Nu vågade ja bara köpa 2paket för nått år sen tänkte jag, ja gör ett klipp o slår på 1500 eller vad det är för de ska sänke priset lite. Drog 36 paket på ja samma gång ett drag vet itne om det var flera dagar. helt själv sendan är ja lite nojjig så. för o köpa för mycket

dagens blanding är, Lyrica 600 x 3st 1mg xanor blåbär x GHB en sån dubbelkork me "hinna" x 20st lusgas x gräs x Rökta buprenafin Subb plåster, la ja en bit av i bongen det är så gott asså börjar kännas rätt knas asså när ja ser vad ja skriver. och ska försöka komma till svart jobbet imon lite hembränt med har ja under västen. kört bil har ja med hahah ^^ fuckt upp men lust gas är NICE asså min favorit men. man blir ju en grönsak om det skulle vara frittfall på dessa godsaker. på faktura med !

peace out öööööhhhhhhhhhhhhaaaaaa
Citera
2018-02-26, 21:29
Medlem
trueforgoods avatar
Lustgas - vad fan hände?

Detta utspelade sig för ett bra tag sedan nu, men jag minns det tydligt då det var en stark upplevelse. Jag har aldrig läst eller hört om något liknande så därför vill jag kolla om någon vet vad som egentligen hände.

Jag och en kompis tog rätt mycket lustgas ett tag. Vi hade varsin gräddsifon och brukade klippa ett 10-pack var i sträck. Jävligt flummigt men man landade ju rätt snabbt och var normal igen.

En gång dock så hände något. Jag körde på som vanligt, kanske lite snabbare och mer intensivt men minns inte säkert. Helt plötsligt befann jag mig i hallen i min stora lägenhet och kände inte igen mig själv eller lägenheten. Faktum är att jag trodde att jag var ensam på hela jorden. Jag var helt säker. Trodde att allt jag upplevt, hela mitt liv, var en dröm och jag nu vaknat. Jag fick panik och tittade mig omkring men allt var tyst och jag var säker. Jag var själv i hela världen (mindes inte att jag tagit lustgas).

Jag ställde mig upp och tittade mig omkring och då fick jag syn på telefonen. Och då slog det mig. En telefon måste ju innebära att det finns fler än mig tänkte jag, och då kom verkligheten tillbaka. Sedan var jag helt normal igen, om än lite skakad av vad jag upplevt.

Vad hände egentligen? Tillfällig psykos? Kan tillägga att inga andra droger var inblandade och jag aldrig upplevt något liknande varken förr eller efter.
Senast redigerad av trueforgood 2018-02-26 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in