• 1
  • 2
2015-09-06, 17:03
Medlem
Tjena,

Jag har windows 7 och har börjat få en irriterande påminnelse vid klockan i nedre högra hörnet på skärmen som talar om att jag kan uppgradera mig till windows 10 gratis. Jag vill inte byta operativsystem eftersom jag är nöjd med hur datorn fungerar just nu och har bara haft den i c:a 1 år så vill inte sabba det fina som jag har. Vill inte "laga" något som funkar bra.

OK, så hur gör jag för att ta bort den irriterande "ikonen" + påminnelsen som poppar upp ibland?
Tacksam för svar.

Mvh
rogerQ
Citera
2015-09-06, 17:07
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det går inte få bort, fast man klickar på dölj meddelanden och ikon, så kommer den upp nästa dag igen
Citera
2015-09-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Det går inte få bort, fast man klickar på dölj meddelanden och ikon, så kommer den upp nästa dag igen

Går inte????

NÅT måste väl gå att göra? Vad som helst, bara skiten försvinner?!?!?!?!
Citera
2015-09-06, 17:09
Medlem
Please check Windows update history and uninstall KB3035583. To Check Windows update history> Type Settings>Update and Security>Advanced Options>view Windows update history>Uninstall Windows updates. This will removed the Get Windows App icon and you will not be prompted to upgrade. However Microsoft does not recommend uninstalling any updates and you should only uninstall updates if you are sure that you do not want it.
Citera
2015-09-06, 17:10
Medlem
Den poppar upp, eftersom ditt nuvarande system har säkerhetsluckor, och därför bör du installera ny programvara. Kommer fortsätta så i evigheter. Läs licenesavtalet där det står att du accepterar att ta emot info om programuppdateringar.
Citera
2015-09-06, 17:11
Medlem
Alltså avinstallera KB3035583 och dölj skiten sen, annars installerar du om den nästa gång
Citera
2015-09-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Alltså avinstallera KB3035583 och dölj skiten sen, annars installerar du om den nästa gång

Tack! Ska testa det. Håller på och dammsuger nu så återkommer när jag testat.
Citera
2015-09-06, 17:28
Medlem
Glömde referensen:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...edd104b?auth=1
Citera
2015-09-06, 17:38
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

Jag lånar TS tråd, tack det funkade för mig, fan man har ju haft skiten sen i April, nu är den borta så skönt också W10 blir det inte för mig.Den har inte dykt upp så att man kan dölja den heller sen
Citera
2015-09-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag lånar TS tråd, tack det funkade för mig, fan man har ju haft skiten sen i April, nu är den borta så skönt också W10 blir det inte för mig.

Ja se där, det gick visst, glöm inte att dölja den bara, annars kommer du installera om den igen...
Citera
2015-09-06, 17:42
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ja se där, det gick visst, glöm inte att dölja den bara, annars kommer du installera om den igen...

Ja det gäller ju att komma ihåg KB3035583 så tack åter till dig, TS blir också glad efter att ha tagit bort uppdateringen och startat om sin dator

mvh
Senast redigerad av DyslexiKungen 2015-09-06 kl. 17:45.
Citera
2015-09-06, 17:47
Medlem
Upptäckte en annan grej:
Jag har alltid manuell installation, win7 talar alltså om att det finns uppdateringar, men jag laddar själv ner och installerar. Det finns två typer, "rekommenderade" och "valfria".
Normalt sett installerar jag rekommenderade utan att blinka, då sker det som man förväntar sig, nämligen att de rekommenderade installeras.
Nu har MS lagt in en twist på detta, uppgraderingen till win10 är förbockad på fliken "valfria" och åker alltså med av bara farten om man gör som vanligt. Se upp med detta, med win10 väl installerat blir det sjukt svårt att backa, för att inte säga omöjligt. Har du dessutom som jag ett system med Ubuntu parallellt, glöm win10!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in