2005-10-25, 19:32
Medlem
flygers avatar
Var nyss och tittade på klockor och blev rekommenderad en Jaques Lemans klocka av försäljaren. Men då jag inte hört talas om märket förut blev jag lite skeptisk, men den kändes mycket bra kvalitetsmässigt. Titaniumlänk och safirglas.

Glasgow-serien är det om jag hittat rätt klocka på internet. Ca 2200Kr ville han ha för den.

Är det någon som har erfarenhet av Jacques Lemans klockor?
Eller finns det bättre köp i prisklassen?

Titanium-armband är nästan ett måste då min handled blivit irriterad av den nuvarande stållänken på klockan.

Länk till klockan (pdf) (1-1184C är aktuell modell)
Citera
2005-10-25, 20:29
Medlem
Massimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Var nyss och tittade på klockor och blev rekommenderad en Jaques Lemans klocka av försäljaren. Men då jag inte hört talas om märket förut blev jag lite skeptisk, men den kändes mycket bra kvalitetsmässigt. Titaniumlänk och safirglas.

Glasgow-serien är det om jag hittat rätt klocka på internet. Ca 2200Kr ville han ha för den.

Är det någon som har erfarenhet av Jacques Lemans klockor?
Eller finns det bättre köp i prisklassen?

Titanium-armband är nästan ett måste då min handled blivit irriterad av den nuvarande stållänken på klockan.

Länk till klockan (pdf) (1-1184C är aktuell modell)

Jag har kämt och känt på ett par modeller, men märket i sig tilltalar inte mig. Vad jag dock uppfattat är att de "känns billiga". Inte något jag kan förklara, men i den prisklassen (2200?) så får man nog räkna med. Om Du tycker om klockan så är det bara att slå till, den är säkert bra för de pengarna. Jag hoppas att Du slår till, för vad är roligare än en ny klocka?
Sköt om Dig!

Mvh. Massimo
Citera
2005-10-25, 21:28
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo
Jag har klämt och känt på ett par modeller, men märket i sig tilltalar inte mig. Vad jag dock uppfattat är att de "känns billiga". Inte något jag kan förklara, men i den prisklassen (2200?) så får man nog räkna med. Om Du tycker om klockan så är det bara att slå till, den är säkert bra för de pengarna. Jag hoppas att Du slår till, för vad är roligare än en ny klocka?

Vad händer med kvalitetskänslan om man lägger till en tusenlapp eller två? Blir skillnaden stor i känsla?

Det känns som att det är fel att vara dumsnål när man ändå tänkt lägga ut en del pengar på en klocka som jag tänkt använda några år. Kanske är bättre att betala lite mer och få en bättre kvalitet?
Citera
2005-10-25, 21:50
Medlem
Massimos avatar
Citat:
Vad händer med kvalitetskänslan om man lägger till en tusenlapp eller två? Blir skillnaden stor i känsla?

Det känns som att det är fel att vara dumsnål när man ändå tänkt lägga ut en del pengar på en klocka som jag tänkt använda några år. Kanske är bättre att betala lite mer och få en bättre kvalitet?

Om man flyttar upp prisnivån till runt 4000 så får Du nog en mera "gedigen" klocka, det tror jag allt. Kolla in "tråkmärkena" Tissot, Certina osv. Där lär det finnas riktiga "kvalitetsgodbitar" i den prisklassen. Dock är allt relativt. Jag hade hellre lagt till två lök och köpt tex. en Tissot om jag skulle ha klockan några år. Lycka till!

Mvh. Massimo
Citera
2005-10-25, 22:10
Medlem
flygers avatar
Citat:
Om man flyttar upp prisnivån till runt 4000 så får Du nog en mera "gedigen" klocka, det tror jag allt. Kolla in "tråkmärkena" Tissot, Certina osv. Där lär det finnas riktiga "kvalitetsgodbitar" i den prisklassen. Dock är allt relativt. Jag hade hellre lagt till två lök och köpt tex. en Tissot om jag skulle ha klockan några år. Lycka till!

Mvh. Massimo

Okej, tack för hjälpen. Ska ut på stan imorgon och kolla klockor på allvar.
Citera
2005-10-25, 22:25
Medlem
Agent Coopers avatar
Har en JL sedan 4 år tillbaka. Är RIKTIGT nöjd med den.
En vanlig modell med silverarmband (titan) och svart urtavla. Grymt prisvärd måste jag säga. Och jävligt snygg!
Citera
2005-10-26, 12:32
Medlem
Massimos avatar
Citat:
Okej, tack för hjälpen. Ska ut på stan imorgon och kolla klockor på allvar.

Det är lungt, nu får Du berätta hur det gick?

Mvh. Massimo
Citera
2005-10-26, 12:56
Medlem
Frejuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
En vanlig modell med silverarmband (titan) och svart urtavla. Grymt prisvärd måste jag säga. Och jävligt snygg!

Jag har oxå en JL och är nöjd med den. Köpte den mest för att min gamla hade pajat och jag behövde pengar till annat. Den e snygg o funkar men jag kommer inte att ha den i all evighet och nästa gång kommer det nog att bli en ngt dyrare klocka. Men som sagt, den går bra och ser bra ut.
Citera
2005-10-26, 13:50
Medlem
flygers avatar
Citat:
för vad är roligare än en ny klocka?

En ny bmw?

Citat:
Ursprungligen postat av Frejus
Jag har oxå en JL och är nöjd med den. Köpte den mest för att min gamla hade pajat och jag behövde pengar till annat. Den e snygg o funkar men jag kommer inte att ha den i all evighet och nästa gång kommer det nog att bli en ngt dyrare klocka. Men som sagt, den går bra och ser bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper

Nu börjar det likna något...Bra med alla svar.
Skippar turen på stan i dag på grund av skitvädret men jag måste ändå iväg och klippa håret på fredag så man får väl passa på att titta då.
Citera
2005-10-26, 14:53
Medlem
Massimos avatar
Citat:
En ny bmw?

Det är ju självklart

Nu börjar det likna något...Bra med alla svar.
Skippar turen på stan i dag på grund av skitvädret men jag måste ändå iväg och klippa håret på fredag så man får väl passa på att titta då.

Gör så!

Mvh. Massimo
Citera
2005-10-27, 18:11
Medlem
flygers avatar
Inhandlat och klart. Nu sitter det en Jaqcues Leman på armen och det känns riktigt bra.
Kände på lite olika klockor hos olika urhandlare men den här var den rätta för mig.

Tack än en gång för råd och tips.
Citera
2006-01-25, 17:03
insomnias avatar
Citat:
Inhandlat och klart. Nu sitter det en Jaqcues Leman på armen och det känns riktigt bra.
Kände på lite olika klockor hos olika urhandlare men den här var den rätta för mig.

Tack än en gång för råd och tips.

Vilken köpte du? Har inte PDF-läsare (formaterat)
Jag köpte mig denna igår.

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=73332
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in