2015-09-06, 15:15
Medlem
Hej!

Kille i 25-30 års åldern här. Har bestämt mig för att byta ut lite plagg ur min garderob som har många år på nacken. De få köpen jag "tvingats" göra under de senaste åren har varit rätt billiga plagg eftersom jag har varit student. Nu har jag däremot lite mer pengar över och kan tänka mig att kliva upp någon nivå för att bli kvitt med dilemmat att de kläder jag faktiskt köpt har varit av dålig kvalitet och ibland blivit obrukbara redan efter ett halvår.

Jag är inte intresserad utav att skylta med blaffiga märken eller dylikt, det viktigaste är att få tag på stilrena kläder med fokus på bra kvalitet till rimliga priser. Och med rimliga priser syftar jag på ett eller två steg upp från basplaggen på H&M, men helst inte någon "lyxnivå".

Kort och gott: Vilka märken ska jag inrikta mig på? Syftar framförallt på märken inom jeans, chinos, t-shirts, hoodies och skjortor. Underkläder har jag redan i form av Newbody, som jag förövrigt är sjukt nöjd med och kan rekommendera varmt.
Citera
2015-09-06, 15:33
Medlem
Rocinantes avatar
Började bygga upp en bra basgarderob där fokus främst legat på kläder i rätt diskreta utföranden men i bra kvalitet. Tycker att följande märken passar in i den beskrivningen, samt att produkterna i många fall är rätt snällt prissatta.

Drumohr (går att finna massvis till bra priser på Yoox)
Berg & Berg
Charles Tyrwhitt
SuitSupply
Gran Sosso
Maglieria Sartoriale
Oscar Jacobson
Entre Amis
C.O.F. Studio
Citera
2015-09-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinante
Började bygga upp en bra basgarderob där fokus främst legat på kläder i rätt diskreta utföranden men i bra kvalitet. Tycker att följande märken passar in i den beskrivningen, samt att produkterna i många fall är rätt snällt prissatta.

Drumohr (går att finna massvis till bra priser på Yoox)
Berg & Berg
Charles Tyrwhitt
SuitSupply
Gran Sosso
Maglieria Sartoriale
Oscar Jacobson
Entre Amis
C.O.F. Studio
Tack för tipsen! Kan väl tillägga att jag har en kroppsform som gör att jag nästan måste testa kläderna innan beställning för att vara säker på att de funkar. Inget speciellt, bara lite större lår, höftpartier osv jämfört med andra i min viktklass. Så om du har möjlighet så får du gärna komplettera listan på märken med butiker i Sverige som har dem tillgängliga.
Senast redigerad av iosifmoti 2015-09-06 kl. 16:53.
Citera
2015-09-06, 19:06
Medlem
Untouchables avatar
A Days March har prisvärda grejor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in