2005-10-25, 19:19
Bannlyst
Bor i Malmö, fortfarande hemma (pga bostadsbristen) och arbetslös. Är riktigt trött på allt och funderar på att söka kurser på KOMVUX i ett halvår utanför Malmö och sedan försöka komma in på högskola (till ht) när jag bestämt mig för vad jag vill läsa. Låter det som en vettig ide trots det bara rör sig om ½ år? Tips på var jag kan läsa där det dessutom är lätt att hitta bostad till kurserna som startar i Jan?
Citera
2005-10-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Bor i Malmö, fortfarande hemma (pga bostadsbristen) och arbetslös. Är riktigt trött på allt och funderar på att söka kurser på KOMVUX i ett halvår utanför Malmö och sedan försöka komma in på högskola (till ht) när jag bestämt mig för vad jag vill läsa. Låter det som en vettig ide trots det bara rör sig om ½ år? Tips på var jag kan läsa där det dessutom är lätt att hitta bostad till kurserna som startar i Jan?

Du kan väl läsa på Komvux medans du bor hemma och sen söka till högskola.
Citera
2005-10-25, 21:09
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

Tja, eftersom varje kommun ska erbjuda komvux till sina invånare (=att man är folkbokförd där) så är det väl bara att titta i kranskommunerna? Vellinge, Trelleborg, Ystad, Skurup, Eslöv, Lomma, Lund osv?
Citera
2005-10-26, 00:56
Medlem
Ska du ha någonstans att bo så är det väl att titta på Eslöv och Svalöv för där vill väl ingen annan bo?
Citera
2005-10-26, 01:48
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordeath
Ska du ha någonstans att bo så är det väl att titta på Eslöv och Svalöv för där vill väl ingen annan bo?

Vinslöv röstar jag för... Fast det är nog ingen egen kommun tyvärr... :P

Nej, men allvarligt talat så ökar alla små skitorters popularitet eftersom de är nära till Lund, Helsingborg och Malmö. Högskolorna drar folk, liksom hela Öresundsregionskonceptet med högteknologiska institutioner och framförallt Köpenhamn men allt som hör till. Så det börjar bli ganska dyrt att bo i de gamla tråkiga orterna! Men det går nog fortfarande att hitta bostad där!
Citera
2005-10-26, 14:47
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:

Varför överhuvudtaget läsa komvux?
Varenda arbetslös har en bunke komvux kurser. Och sadana finns det gott om. Gör nagot sa du sticker ut fran mängden istället....jaga isbjörnar och res runt i asien.
Som arbetsgivare skulle jag se det negativt om nagon kommer med en massa komvuxkurser och vill ha jobb
Citera
2005-10-26, 20:09
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Varför överhuvudtaget läsa komvux?
Varenda arbetslös har en bunke komvux kurser. Och sadana finns det gott om. Gör nagot sa du sticker ut fran mängden istället....jaga isbjörnar och res runt i asien.
Som arbetsgivare skulle jag se det negativt om nagon kommer med en massa komvuxkurser och vill ha jobb

Grejen var väl att han ville söka in på högskolan? Och då måste man ha betyg i rätt kurser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in