• 7
  • 8
2015-09-08, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlStefanovic
Du har fan rätt, det du precis skrev var det absolut dummaste jag hört idag.

Hade du sagt samma sak om det var din mamma, syster eller dotter?

Det var kanske inte det smartaste att själv sätta sig i en svart taxi som tjej nej, men att påstå att hon får skylla sig själv tar fan priset .

Om kvinnan röstade på sjuklövern i 2010 och 2014 så är det hennes eget fel ja. Att hon tog svarttaxi var ju självklart korkat och har hon röstat SD så kan man inte påstå att det är hennes eget fel.

Röstar man så får man även ta personligt ansvar för nackdelarna som kommer med ens röstande. Dvs röstar man för massinvandring av kreti och pleti och sedan blir utsatt för brott av kreti och pleti så har man ju ett delansvar i det hela eftersom om man röstade SD istället så skulle inte kreti och pleti fått stanna inom landet och kunna begått brottet. Handling och konsekvens kallas det. Dock är ju händelsen tråkig hursom men jag har mer sympatier till kvinnan om hon röstat SD snarare än 7K.
Citera
2015-09-09, 08:57
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Om kvinnan röstade på sjuklövern i 2010 och 2014 så är det hennes eget fel ja. Att hon tog svarttaxi var ju självklart korkat och har hon röstat SD så kan man inte påstå att det är hennes eget fel.

Röstar man så får man även ta personligt ansvar för nackdelarna som kommer med ens röstande. Dvs röstar man för massinvandring av kreti och pleti och sedan blir utsatt för brott av kreti och pleti så har man ju ett delansvar i det hela eftersom om man röstade SD istället så skulle inte kreti och pleti fått stanna inom landet och kunna begått brottet. Handling och konsekvens kallas det. Dock är ju händelsen tråkig hursom men jag har mer sympatier till kvinnan om hon röstat SD snarare än 7K.

Om hon röstat SD och brutit mot lagen och dessutom gynnat en kriminell invandrare så hade du känt sympati?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in