2015-09-05, 21:15
Medlem
Nr jag spelar filmer frn kodi via dlna nas disken s laggar filmerna. Kr en vanlig 720p men den lllaaaaaagar.. Nr det gjorde det p min boxee s kunde jag sjlv stlla in s att det inte laggar. Ngon duktigt kille som har koll p hur man lser detta
Citera
2015-09-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Nr jag spelar filmer frn kodi via dlna nas disken s laggar filmerna. Kr en vanlig 720p men den lllaaaaaagar.. Nr det gjorde det p min boxee s kunde jag sjlv stlla in s att det inte laggar. Ngon duktigt kille som har koll p hur man lser detta

Ingen som vet. Annars bankar jag snder skiten apple tv med en hammare. S trtt p lagg o annat skit.
Citera
2015-09-06, 00:20
Medlem
LeonardoDaVs avatar
r det s att den buffrar eller har du ett faktiskt lagg i filmen?
Har en likadan men nr jag kr 720p p WIFI s buffrar den hela tiden men inget lagg.
jag kan uppleva ett visst hackande i typ panoreringar i filmer men inget som str
Citera
2015-09-06, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonardoDaV
r det s att den buffrar eller har du ett faktiskt lagg i filmen?
Har en likadan men nr jag kr 720p p WIFI s buffrar den hela tiden men inget lagg.
jag kan uppleva ett visst hackande i typ panoreringar i filmer men inget som str

Hej! Tack fr svar. Nej den bufflar inte utan filmerna hackar mera. som om du ska visa 1000bilder per sek s visar den endast 10 bilder. Allts du frlorar en mjuk rrelse. Jag har provat med olika xvid, 720 och 1080 och nstan alla har samma problem. Finns vissa som r bra, netflix fungerar ox utmrkt. S det r drfr jag frgar. Jag kr inte wifi utan kopplar upp direkt p 250mbit.
Citera
2015-09-06, 11:02
Medlem
Byt kodi mot en ldre version av xbmc... hade samma problem och det frsvann efter att jag nedgraderade.
Citera
2015-09-06, 13:43
Medlem
Sagspans avatar
ATV funkar bara med Apples utvalda tjnster som r kodade perfekt fr ATV.
Riktiga filmer (+20GB releaser) med riktigt ljud 5/7/9.1 gr antingen inte alls eller laggar som fn.

Panoreringar som ska g som vatten hackar som vrsta diabildsprojektorn p nstan alla filmer.
De flesta ATV gare har inga krav eller fattar inte att det ser ut som skit.
De nya Androidburkarna fungerar faktiskt hyfsat och kan erstta typ BoxeeBox iaf.
Har man hgre krav r det en WindowsPC som gller, Nix tenderar ocks ha en massa lustiga problem med uppspelning och bildkvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in