2015-09-05, 10:07
Medlem
NiwRams avatar
Tja!

Idag skulle jag handla lite gott på min lokala ica-affär och tänkte som vanligt betala med kort, men när jag satte i kortet och tryckte koden sa terminalen "medges ej". Kassörskan lät mig testa igen men även denna gången medgavs det ej. Lyckligtvis har jag alltid några hundralappar i plånboken för just sådanna här situationer så ingen skada skedd där, men. När jag kom ut så tänker jag kolla på mobilbanken om det stod något, då såg jag att båda försöken stod som reserverade.

Eftersom detta är första gången något sådant här händer och jag inte vet så mycket om hur det funkar vänder jag mig till er. Kommer dessa reservationer försvinna och om de inte gör det utan dras, vad ska jag göra då.

Jag hänger inte så mycket på forumet längre och än mindre skriver så om tråden ligger fel får mod gärna flytta på den.

Tack på förhand!
Citera
2015-09-05, 10:37
Medlem
Hysteria90s avatar
Bara för att det är reserverat behöver det nödvändigtvis inte debiteras, du kommer med största sannolikhet att få de reserverade pengarna disponibla igen.

Har hänt mig flera gånger.
Citera
2015-09-05, 12:00
Medlem
NiwRams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Bara för att det är reserverat behöver det nödvändigtvis inte debiteras, du kommer med största sannolikhet att få de reserverade pengarna disponibla igen.

Har hänt mig flera gånger.

Det var skönt att höra, då slipper jag krångla med kundtjänster och liknande.
Citera
2015-09-06, 17:04
Medlem
Isnatts avatar
Nordea skrev på sin facebook idag att dom hade problem med att kort inte fungerade, uttag var omöjliga och så. Men nu ska det tydligen fungera igen. Lär ju ställt till det för en hel del människor..
Citera
2015-09-06, 19:35
Medlem
Bbobis avatar
Reservationen släpper efter X antal dagar om inte butiken debiterar.

Gäller även om pengarna faktiskt ska dras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in