2015-09-04, 12:43
Medlem
Jag fick följande brev hem idag:

"Ni har lämnat in en produkt till oss för reparation. Tyvärr har den auktoriserade verkstaden bedömt att servicen ej omfattas av tillverkarens garantiåtaganden eller reklamation och ni får härmed därför ett kostnadsförslag.

Alternativ 1 på kostnadsförslaget innefattar byte av logikkort
Verkstadens kommentar: Inre inspektion: liten fläck på bottomcase som korresponderar med fläck på sidan av kylflänsen ovanpå processorn. Vätska hittad även på logikkortets andra sida, intill och runt platsen för SSD:n. Vätska på logikkortet bryter garanti och reklamationsrätt. Därmed fråga om kostnadsförslag."

Det är bara det att jag aldrig har spillt något på datorn, så hur kan dessa skador ha uppkommit? Om det inte är jag som har orsakat dem så måste de ju ha funnits där redan från början.
Citera
2015-09-04, 13:32
Medlem
TheJackets avatar
Nån annan som spillt och inte vågat säga nåt kanske? Haft folk över det senaste, typ en fest?
Citera
2015-09-04, 17:15
Medlem
Streckkods avatar
Rör det sig om någon kroppsvätska, månne?
Citera
2015-09-05, 23:08
Medlem
Joomlas avatar
Haft datorn i fuktig miljö där vattnet tagit sig in i datorn och sedan kondenserat? Till exempel om du varit utomlands någonstans fuktigt? Vet dock inte om den fukten räcker eller om fukten i sådana fall kondenserar men skador kan ju åtminstone uppkomma i det scenariot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in