Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-04, 11:10
Medlem
Borde det inte finnas en forumsdel för svenskar som begår brott? Eller kan man diskutera det i invandrardelen?
Citera
2015-09-04, 11:19
Medlem
VVCs avatar
Varför en för just svenskar?
ABoB/BoB finns ju alltid annars, oavsett om du vill diskutera en svensk.
Citera
2015-09-04, 12:11
Medlem
Pescasss avatar
Tyckte det lät bra faktiskt! dock så är jag skeptisk till om det kommer bli så pass många trådar att den forumsdelen klarar av att hålla sig levande.
Citera
2015-09-04, 12:37
Medlem
kinesarsles avatar
Har du 30 aktiva trådar som skulle passa där?
Citera
2015-09-04, 13:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Borde det inte finnas en forumsdel för svenskar som begår brott? Eller kan man diskutera det i invandrardelen?

Det finns ingen forumdel med trådar där enbart invandrare begår brott, och det finns heller inga planer på en forumdel där det enbart diskuteras brott begångna av svenskar.
Citera
2015-09-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns ingen forumdel med trådar där enbart invandrare begår brott, och det finns heller inga planer på en forumdel där det enbart diskuteras brott begångna av svenskar.
Men kan ni tänka er att dela upp (FB) Aktuella brott och kriminalfall i utländska och inhemsk brott?
Citera
2015-09-04, 14:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men kan ni tänka er att dela upp (FB) Aktuella brott och kriminalfall i utländska och inhemsk brott?

Nu talar jag bara för mig själv, men till stor del tror jag att det är samma personer som är intresserad av brott, oavsett om det sker i Sverige eller i annat land. Även om intresset för ett brott i Sverige, allt annat lika, är högre än om det begåtts utomlands.
Citera
2015-09-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu talar jag bara för mig själv, men till stor del tror jag att det är samma personer som är intresserad av brott, oavsett om det sker i Sverige eller i annat land. Även om intresset för ett brott i Sverige, allt annat lika, är högre än om det begåtts utomlands.

Du tror inte att det är så att trådstarten är sarkastisk, en pik till hur många inlägg som är ointresserade av brottet, utan bara vill hetsa mot invandrare? Det är ju på det viset samtliga brott hävdas ha begåtts av invandrare. Plus dom trådar som startas om mindre brott där inte ens trådstartaren vill diskutera brottet utan endast tar upp det för att hen tror förövaren är invandrare?
Citera
2015-09-04, 21:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Du tror inte att det är så att trådstarten är sarkastisk, en pik till hur många inlägg som är ointresserade av brottet, utan bara vill hetsa mot invandrare? Det är ju på det viset samtliga brott hävdas ha begåtts av invandrare. Plus dom trådar som startas om mindre brott där inte ens trådstartaren vill diskutera brottet utan endast tar upp det för att hen tror förövaren är invandrare?

Eller så vill hen göra en poäng i att brottslighet domineras av invandrare? Ingen aning om vad syftet med frågeställningen var. Svarade bara kallt och humorlöst...
Citera
2015-09-04, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Det vore mer logiskt att göra uppdelningen lösta/olösta brott - ungefär som man gjort för försvunna personer.
Skall man invänta att man vet etnicitet på varje GM så kan man ju inte starta några trådar i princip - utan måste då invänta att man har en misstänkt som man kan fastställa etnicitet på så att man kan lägga det i rätt forumdel.
Citera
2015-09-04, 22:04
Medlem
varför finns invandrartråden då?
Citera
2015-09-04, 22:14
Medlem
Monkeyspanks avatar
Brotten där etniskt svenska är inblandade är så jävla tråkiga att läsa om.
Vemfan orkar läsa om EKO-brott, bidragsfusk, RUT/ROT fusk osv.

Tråkiga långa utredningar med massor av text och ingen action.

Tacka vet jag pensionsräddarbrott! Där händer det lite grejor. Skottlossning, mord, sprängningar,
kidnappningar o.s.v.

Man må tycka vad man vill om kriminella blattar, men ingen kan förneka att de skapar underhållning i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in