Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-04, 11:09
Medlem
Jag köpte photoshop cs5 för cirkus 4 år sedan och har haft programmet på min gamla dator. Jag har nu köpt en ny och vill installera det på denna.

På min adobe-sida finns inte produkten med bland mina köp. Men jag hittade ett gammalt mail med serienummer och annat. Räcker det med att ladda ner cs5 och skriva in serienumret, eller måste jag avregistrera det på min gamla dator först?
Citera
2015-09-04, 11:36
Medlem
Skulle kontaktat kundtjänst och försökt få ut en ny användarkod.
Citera
2015-09-04, 14:31
Medlem
Har du tillgång till din gamla dator samt serienumret ska det inte vara några lustigheter.

Du måste inaktivera licensen på den gamla datorn innan du kan installera det på en ny dator.

I Photoshop under Hjälp finns alternativet att inaktivera temporärt eller permanent.
Citera
2015-09-05, 19:54
Medlem
systems avatar
Du behöver inte avaktivera något eftersom du får ha programmet installerat på två datorer. Programmen får dock inte användas samtidigt.

Så har det varit länge, redan innan CS5.
Citera
2015-09-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du behöver inte avaktivera något eftersom du får ha programmet installerat på två datorer. Programmen får dock inte användas samtidigt.

Så har det varit länge, redan innan CS5.
Men det går utmärkt att använda samtidigt... Det kan ha två orsaker.
Ett: Det är jobbigt att behöva komma ihåg att stänga av programmet i den bärbara när man kommer hem och byter till stationär och därför har man varit generös här.
Två: Adobe skiter i vilket... Det är inte där de förlorar eller tjänar pengarna.

som parallell fanns det många program som inte gick att använda i samma nätverk förr. Bla Adobes. Då gällde en installation, en användare. Men det var innan bärbara slog igenom som förstahandsdator.
/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in