2015-09-04, 10:44
Moderator
HelgeBuks avatar
Tänkte bara slå ett slag för Mycelium som är en väldigt smidig mobil lösning för att lagra bitcoins och dessutom inbyggd "köp och sälj-marknad". Superlätt att komma igång och lägga in annonser för att köpa/sälja. Se till att fixa backup bara, men det är också jättelätt att ordna. De kör med "ord-metoden" för backup av privata nyckeln, där du ska skriva upp (memorera om du är modig) ett antal ord.

Om ni inte använder den rekommenderar jag att ni åtminstone testar. Det är rätt tunt med handel i Sverige just nu, bara 10-15 st köpare/säljare. Ju fler desto bättre!
Citera
2015-09-04, 11:09
Medlem
Ricolas avatar
Jag provade appen när jag skulle ha btc men då jag bor i en liten stad i norrland så gick det inte så bra. Kan tänka mig att de funkar bättre i större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö.
Citera
2015-09-04, 20:27
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Jag provade appen när jag skulle ha btc men då jag bor i en liten stad i norrland så gick det inte så bra. Kan tänka mig att de funkar bättre i större städer som Stockholm, Göteborg och Malmö.

Jag lider av samma problem.. Mina närmaste köpare/säljare finns 10 mil bort. Men å andra sidan är det ju många (inkl jag) som accepterar Swish, så då går det ju ändå.
Citera
2015-09-05, 01:39
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag lider av samma problem.. Mina närmaste köpare/säljare finns 10 mil bort. Men å andra sidan är det ju många (inkl jag) som accepterar Swish, så då går det ju ändå.

Ja, det med swish är ju sant.
Men jag förstår inte varför jag som "trogen"
kund till btcx, skall byta till mycelium?

Personligen tycker jag att btcx verkar mycket smifigare.

Men utan att klanka ner på mycelium så verkar det faktiskt vara ett helt okej upplägg, även för dom som vill vara
anonyma!

Edit: Hade jag sålt så hade jag accepterat swish!

Med en målvakt!!
Citera
2015-09-05, 11:41
Medlem
btcx är såklart smifigare men tänk på att Skatteverket begär ut listor på deras kunder tillsammans med mängden bitcoin som handlades eller såldes och bitcoin-adresser som användes. Dessa uppgifter samlas in och lagras för att användas emot dig.
Om man inte vill bli övervakad av Svenska Staten kan Mycelium vara ett alternativ.
Citera
2015-09-08, 18:29
Medlem
syndroms avatar
Mycelium är bekväm som fan! Aldrig strulat för mig!
Citera
2015-09-14, 14:49
Medlem
Hur funkar det med bitcoins förflyttning när man har sina bitcoins där? Om jag tex har mina där och vill få in dom på nån sida för att handla eller skicka till vänner?
Är ny i gamet
Citera
2015-09-14, 20:28
Medlem
dontworryaboutit i Mycelium trycker du på Skicka och skannar mottagaradressens QR-kod om det finns en sån. Det går även att klistra in en adress eller skriva den manuellt
Citera
2018-03-01, 15:44
Medlem
Bumpar den här tråden så där 2 år senare. Hur går det för Mycelium i Sverige, har appen många användare och är det någon fart på marknadsfunktionen? Är någon ens intresserad av att köpa btc för kontanter eller är det LocalBitcoins och Swish som har kapat hela marknaden?
Citera
2018-03-01, 22:59
Medlem
Marknadsfunktionen är rätt död sen blocken blev fulla och transaktioner kostade över 100 kr. Däremot finns det ett stort intresse på LocalEthereum.com att handla Ether för kontanter. En köpare kontaktade mig och ville köpa minst 400 ETH för kontanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in