Citat:
Ursprungligen postat av
inknotmink
En sån sorg försvinner inte och det kommer alltid finnas kvar som ett öppet sår inom dig. Men ledsamheten blir lättare att bära med tiden. Och den kommer att ändra form. I grund och botten tyder en stor sorg på en stor kärlek och en dag kommer man kunna glädjas mer över att man fått uppleva människans närvaro än att sörja över dennes förlust. Det enda man kan göra är att gå igenom det. Och hålla ut. Det finns tyvärr ingen annan väg än igenom <3 Efter ett tag, när man tänker klarare, så förstår man att sorg är INTE ett problem som måste lösas.
Edit: jag läste lite av dina trådar och jag känner med dig, jag förlorade också en nära vän i överdos. Pma om du vill <3 och ett spontant tips är att lägga ner med droger (om du också sysslar med det) fort som fan.
Alla säger att det blir lättare med tiden.. Men jag vet inte jag.. Varje dag är bara ännu en dag utan henne. För varje dag så växer hålet inom mig.. Jag kommer ju aldrig sakna henne mindre

det känns fortfarande svårt och jobbigt, även om livet måste rulla på. Det gör så ont att hon inte är här. Ibland har jag så mycket att säga henne, tills jag kommer på mig själv med att hon faktiskt inte kommer svara

men det gör också så ont för att man verkligen försökte få henne på andra banor men.. Ja.. Man kan inte ändra någon som inte vill. Hon var en underbar människa, men hon förstod inte det själv bara.. Det gör så ont
Jag kan förstå vad du menar med mina tidigare inlägg men jag kan också försäkra dig om att jag idag inte rör droger. Det slutade jag med för längesen. Är alldeles för rädd om livet