2005-10-25, 13:53
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Hallå hallå..
Vet inte om denna passar här, men om jag ska beställa sk RC från en asiatisk sida, där det står att de innan de skickar iväg varorna kommer informera mig om ett Tracking number..
Kommer jag måsta hämta ut sakerna på posten då? Är ett tracking number detsamma som ett rekommenderat brev?
Jag hoppas såklart att det kommer direkt i brevlådan...

Någon som vet?
Citera
2005-10-25, 14:06
Medlem
TutteSkinns avatar
Är lite osöker men är inte tracking number bara så du kan spåra var paketet är nånstans.
Citera
2005-10-25, 14:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Ja, jag hoppas verkligen det!! Jag har ingen lust att springa till posten med en avi, o ev. få punga ut för en massa tull-avgifter...
Citera
2005-10-25, 15:19
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Ja, jag hoppas verkligen det!! Jag har ingen lust att springa till posten med en avi, o ev. få punga ut för en massa tull-avgifter...

Dyker det upp en avi som du skall hämta ut på posten, har du alltid rätt att neka att ta emot det, att det inte du som beställt osv. om det visar sig att du skall betala osv.
Citera
2005-10-25, 16:38
Medlem
hundens avatar
har du betalat grejerna redan? med visa eller liknande?
Dom kanske skickar reg.mail, så dom ser om du hämtat ut brevet eller inte.
Många lurar ju...säger att dom inte fått sina meds, vilket dom har..

tracking nummer= avi..du måste kvittera ut det.
Citera
2005-10-25, 18:01
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
har du betalat grejerna redan? med visa eller liknande?
Dom kanske skickar reg.mail, så dom ser om du hämtat ut brevet eller inte.
Många lurar ju...säger att dom inte fått sina meds, vilket dom har..

tracking nummer= avi..du måste kvittera ut det.
Yes, allt är betalat.. Nej, jag satte in pengar till deras konto nr..Ja fick mail i går att de skickade grejerna i går, + att jag fick ett Tracking number.. Jag vill undvika att hämta ut de, för jag vill inte betala extra för nån tull avgift, som jag vet kommer bli dyr, för jag glömde be de skriva "Gift" på brevet..
Måste jag ändå hämta ut det på posten??
Jag kan ju inte säga att jag inte fått det väl, för de kan ju oxå följa brevet, så de ser ju att brevbäraren åkt ut med det till mig ju?!
Citera
2005-10-26, 20:34
Medlem
Cykeltratts avatar
tracking number = rekomenderat brev, alltså du kan söka på posten hemsida (posten som brevet är skickat ifrån) vart ditt paket är
Citera
2005-10-26, 20:48
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Dessutom bryr sig Tullen inte ett dugg om hur försändelsen är skickad. Märker dom att det ska förtullas kommer du att få hämta på Posten, även som försändelsen är skickad som brev från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in