Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 21:42
  #1
Medlem
roggeees avatar
Hej! När jag försöker logga in på min bank med mobilt bank ID får jag i appen upp instruktioner om att jag måste beställa mobilt bank ID-igen. Det står sedan att jag ska "Hämta Bank ID", och för att göra detta måste man ha en aktiveringskod man får när man beställer ID:t.

Jag har dock redan ett ID som fungerat, men jag fabriksåterställde nyligen min Iphone. Hur funkar det med att skapa ett nytt mobilt bank ID om jag redan har ett aktivt? (Men "utloggat" antar jag att man får betrakta det som)
Vill inte få något spärrat eller så.

Kommer inte ihåg om aktiveringskoden var något man fick på papper eller på nätet, har den nog inte nerskriven iaf. Aktiveringskod känns ju som något man använder en gång.

Ska kontakta relevant support snarast men tänkte om någon på FB varit i samma sits.

Någon som kan hjälpa?

EDIT:
Hittade i FAQ.
https://support.bankid.com/sv/fragor-svar/mobilt-bankid
Ska spärra och hämta ut nytt.
__________________
Senast redigerad av roggeee 2015-09-03 kl. 21:48.
Citera
2015-09-03, 21:50
  #2
Medlem
Har du även e-kod hos din bank, så loggar du in och laddar sedan ner säkerhetsappen för mobilt bank-id till din rensade iphone. Om du inte har det, så måste du kontakta banken på annat sätt.
Citera
2015-09-03, 21:50
  #3
Medlem
Axel61s avatar
Har du tillgång till din bank på nätet så kan du logga in på den och beställa en ny under tjänster eller något liknande. Sparbanken som jag har gör jag det själv, men du kan bara ha tre aktiverade samtidigt så ta bort den gamla. Med bankdosan som jag verifierar med får jag det omedelbart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback