• 6
  • 7
2010-01-06, 22:43
Jag har vl aldrig varit revisionist direkt. Jag har alltid blivit itutad att 6 miljoner judar gasades ihjl under Hitlers period. Men jag vet inte... Ni som knner mig, vet att jag hade den israeliska flaggan p min avatar innan jag bytte till NATO-flaggan. Detta var endast fr att provocera, fr ntt jag hatar, r muslimer, o srskilt palestinier.

Judar har jag vl inte s jttemycket emot, men min farfar krigade fr Frern under WWII, o han hatar fortfarande judar. Men om muslimer sger han att de r ok, bara de stannar dr de r.
Citera
2010-01-07, 23:07
Medlem
Keruacs avatar
Jag vaknade upp.

Jag r ocks ett barn av vr tid.
Under hela min skolgng s fick man lra sig dom rtta svaren - Miljoner gasade judar. Jag kpte givetvis hela lgnen rakt av utan tvekan.

Redan som vldigt ung s slukade jag all litteratur om andra vrldskriget (farfar slogs med finnarna mot ryssarna). Det var facinerande som fan.
Men han sa aldrig ett ord till mig om hans krig. Det var den tysta generationen (som har hela min respekt).
Lite OT men nd.

Sen s blev man vuxen..
Det var ngonting som inte stmde.
Man ville inte ta steget men nd s visste man att ngonting var fel med hela denna ruttna lgnen.
Nr man vl blev vuxen s brjade man lsa p och frst.

Jag skall passa p att tacka - General Nogi, Ezzelino, Blizzardking osv fr ett makalst bra arbete.
Tack fr alla lnkar osv.
Citera
2010-01-09, 20:56
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Jag r inte revisionist, inte heller tvivlare. Dremot har jag enligt vissa en "onormalt" stor sympati fr rrelsen.
Det blir s nr man stdjer vetenskap och yttrandefrihet, och ser nr personer med avvikande sikter som frsker forska i det frbjudna blir fngslade, detta i lnder som anses vara fria och toleranta.

Att man blir frbannad ver detta leder oundvikligen till att man blir frbannad p verlevarnas starka lobbygrupper. Jag har all sympati fr vad som har hnt dom, men nr de aktivt arbetar fr att inskrnka europers rttigheter tycker jag vl att de har verlevt tillrckligt.
Senast redigerad av RichOnVitamins 2010-01-09 kl. 21:10.
Citera
2010-01-10, 01:32
Medlem
Czarens avatar
Kndes fr mig ganska logiskt att den regerande "eliten" skulle vinkla allt fr att f sig sjlv att se bttre ut, jag blev vl revisionist den dagen jag hrde citatet "Det r alltid krigets vinnare som skriver historien".
Jag tycker inte det r s jvla mrkvrdigt att ifrgastta Klimathotet, Frintelsen, Jmstlldhetsfrgan, Demokrati, 9/11, "Terrorism", Diverse frbud osv osv.
Det som dremot r jobbigt r att det i princip r OMJLIGT att fra en ppen diskussion om ngon av de ovannmnda mnena med "Sven-Antenn" d man anses vara "galen", "flummig" eller "udda" om man stller hgre krav p sin information n att en lrare sger att "shr r det, fr att det str i boken, vi kan lita p boken fr att vi lever i en fri demokrati" etc etc.

Och det r vl inte konstigt att den "intellektuella eliten" ssom akademiker osv som gtt igenom hela institutioner och blivit indoktrinerade i ett tnk anser att man har fel, men det knns nd s jobbigt...att det r s f som ifrgastter.
Citera
2010-01-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Kndes fr mig ganska logiskt att den regerande "eliten" skulle vinkla allt fr att f sig sjlv att se bttre ut, jag blev vl revisionist den dagen jag hrde citatet "Det r alltid krigets vinnare som skriver historien".
Jag tycker inte det r s jvla mrkvrdigt att ifrgastta Klimathotet, Frintelsen, Jmstlldhetsfrgan, Demokrati, 9/11, "Terrorism", Diverse frbud osv osv.
Det som dremot r jobbigt r att det i princip r OMJLIGT att fra en ppen diskussion om ngon av de ovannmnda mnena med "Sven-Antenn" d man anses vara "galen", "flummig" eller "udda" om man stller hgre krav p sin information n att en lrare sger att "shr r det, fr att det str i boken, vi kan lita p boken fr att vi lever i en fri demokrati" etc etc.

Och det r vl inte konstigt att den "intellektuella eliten" ssom akademiker osv som gtt igenom hela institutioner och blivit indoktrinerade i ett tnk anser att man har fel, men det knns nd s jobbigt...att det r s f som ifrgastter.

Vilka r de hgre krav du stller p information?

Saken r ju den att det handlar just om i den akademiska vrlden, forskarvrlden, vetenskapsvrlden, att ifrgastta om och om igen, fr att komma fram till det som r mest sannolikt eller helt bevisat.

Att bara ifrga stta fr ifrgasttandets skull, och ideligen frneka de bevis som finns, r inte vettigt. Likvl som att alltid utg frn att det alltid r lgner om det kommer frn vanlig media eller frn normala auktoriteter i samhllet.

Dr Tinnitus
Citera
2010-01-10, 10:50
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vilka r de hgre krav du stller p information?
Om detta m man lsa i fljande trd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=700227

Haka p dr, doktorn!
I stllet fr att idissla...
Citera
2010-01-10, 17:30
Medlem
Xploits avatar
Kan vi frska hlla oss till mnet? Som allts r hur anvndarna som r revisionister blev revisionister. OT raderat.
/Mod
Citera
2010-01-13, 00:19
Medlem
Keruacs avatar
Nr jag lste blackie lawless text om hur han brjade tvivla s r min text ovan jkligt torftig.

S hr gick min resa till (fr den som kan vara intresserad)?

I skolan s fick jag lra mig att sex miljoner judar blev frintade under andra vrldskriget. Det var liksom standarsvaren nr man fick ett "prov" angende andra vrldskriget.
Vem kunde tvivla p det?

Jag visste under hela min uppvxt att farfar hade bekmpat den ryska bolsjevismen. Men det fick vi aldrig tala hgt om. Det var en familjehemliglighet. Frlorarna skall bara hlla kft.
S jkla illa var det!
Det var uppvaknande nummer ett.
Ls p ls p men var jkligt frsiktig med kllorna. Kontrollera.

Jag lste nstan all litteratur om andra vrldskriget under hela min uppvxt. Alltid samma sak - Andra vrldskriget r sex miljoner frintade judar.
Aldrig ett ord om hur frlorarna led. Frdrivna, vldtagna och mrdade.

Men ter till TS frga - Min kre bror hade lst in sig p denna lgnen och frgade vad jag tyckte?
Han (bror) skrattade gott nr han lnkade till trden om "Vittnesml om "utrotningslger och gaskammare" hr p FB.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=297930
Citera
2010-01-28, 09:13
Medlem
unsungs avatar
mnet r; Hur blev du revisionist?

OT raderat

// moderator
Citera
2010-01-29, 13:36
Medlem
Yankos avatar
Jag betvivlar att jag faller under kategorin 'revisionist', men den judiska inblandningen i och anordningen av Nrnbergrttegngarna och siffran sex miljoner som nmns i bde Talmud och av judar i skilda sammanhang lngt innan 1942, d enligt officiella beskrivningar judarna brjade deporteras till koncentrationslgren, har gjort att jag iallafall inte kper den korrekta versionen rakt av sedan en tid tillbaka.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in