Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-25, 12:41
  #1
Medlem
Grårävs avatar
Någon mer som fått ett utskick från Göteborgs Universitet märkt "KLIMATENKÄT 2005" ?

Anledningen till att jag frågar är att jag är övertygad om att enkäten inte handlar om klimatförändringar så som den utger sig för att göra, utan att syftet egentligen är något annat.
Särskilt då enkäten utfärdats av Psykologiska Institutionen så börjar man ju undra...

Inte för att jag tror att det rör sig om någon spännande coverup-åsiktsregistrering, men det skulle vara kul att veta vad dom på GBG universitet vill uppnå med utskicket.

Förslag?
Citera
2005-10-25, 12:51
  #2
Medlem
david85s avatar
Kan du inte skriva frågorna här så kanske någon kan gissa sig till vad de håller på med?
Citera
2005-10-26, 01:07
  #3
Medlem
Grårävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velovice
Kände nog av växthuseffekten i arslet när jag torkade mig i röven med detta utskick.

Hehe, jo det var väl ungefär min första tanke också.
Det tog bara en vecka så hade dom skickat en påminnelse

Det är över 70 frågor - ska försöka återge ett urval när jag har bättre tid...
Återkommer.
Citera
2005-10-26, 07:28
  #4
Medlem
Velovices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Det är över 70 frågor - ska försöka återge ett urval när jag har bättre tid...
Återkommer.

Vad får du för att svara på det? Inget är ju gratis idag.
Citera
2005-10-26, 12:56
  #5
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Någon mer som fått ett utskick från Göteborgs Universitet märkt "KLIMATENKÄT 2005" ?

Anledningen till att jag frågar är att jag är övertygad om att enkäten inte handlar om klimatförändringar så som den utger sig för att göra, utan att syftet egentligen är något annat.
Särskilt då enkäten utfärdats av Psykologiska Institutionen så börjar man ju undra...

Inte för att jag tror att det rör sig om någon spännande coverup-åsiktsregistrering, men det skulle vara kul att veta vad dom på GBG universitet vill uppnå med utskicket.

Förslag?

kan vara så att de har ett skenmotiv, t.ex. klimatförändringar eller vad det nu var, för att få fram ett underliggande beteende hos dig.
om du vet vad dina svar handlar om så kan du bli partisk, att du vill att svaret ska bli på ett särskilt sätt, men om du tror att du blir utfrågad om en sak fast det egentligen handlar om någonting helt annat så kan du inte på verka utgången på samma sätt.

typ.
Citera
2005-10-27, 00:04
  #6
Medlem
Grårävs avatar
Ja det var väl ungefär något sånt jag tänkte mig också.
Ska nog ringa och fråga!
Citera
2005-10-27, 16:54
  #7
Medlem
memorexoneces avatar

Övrigt--> Konspirationer

/moderator
memorexonece
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback