2015-09-03, 12:46
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Kollade in reglerna för forumet kändisbilder och hittade detta inlägg:

(FB) Läs Detta Innan Du Postar Ett Nytt Ämne

Innebär det att man inte kan starta en tråd där man laddar upp bilder på te.x Ola Rapace eller Jimmy Kimmel? Är det bara okej med trådstart om det gäller tjejer? Finns ju en tråd där man lägger upp bilder på killar, varför kan man inte skapa trådar där man enbart lägger upp bilder på en specifik kille? Går ju bevisligen med vilken b-kändis eller c-kändis som helst sålänge denne person är en kvinna? Finner detta underligt.
Citera
2015-09-03, 13:28
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Kollade in reglerna för forumet kändisbilder och hittade detta inlägg:

(FB) Läs Detta Innan Du Postar Ett Nytt Ämne

Innebär det att man inte kan starta en tråd där man laddar upp bilder på te.x Ola Rapace eller Jimmy Kimmel? Är det bara okej med trådstart om det gäller tjejer? Finns ju en tråd där man lägger upp bilder på killar, varför kan man inte skapa trådar där man enbart lägger upp bilder på en specifik kille? Går ju bevisligen med vilken b-kändis eller c-kändis som helst sålänge denne person är en kvinna? Finner detta underligt.

Kan inte se någonstans att det står att det är förbjudet att ladda upp bilder på killar. Böga på du!
Citera
2015-09-03, 13:35
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Står ju uttryckligen att bilder på killar ska postas i en särskild tråd. Innebär det att man inte ska skapa nya trådar med särskilda killar?
Citera
2015-09-03, 13:50
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Står ju uttryckligen att bilder på killar ska postas i en särskild tråd. Innebär det att man inte ska skapa nya trådar med särskilda killar?
Alltså, har du frågat moderatorerna där? Det ingår liksom i våra arbetsuppgifter att försöka besvara sådana där frågor i våra egna delforum. Jag tror inte det är något svårt för dem att ge ett svar på det du undrar.
Citera
2015-09-09, 20:12
Medlem
Håller med.
Och varför heter den "Snygga killar (för flashbacks tjejer)" ?
Vad är meningen med det inom parantes? Får inte killar läsa där? Vad är behovet? Vad är behovet av en sådan tråd alls?
Varför inte bara ta bort tråden helt och släppa det löst, låta folk som vill posta bilder på killar?
Citera
2015-09-09, 21:06
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Håller med.
Och varför heter den "Snygga killar (för flashbacks tjejer)" ?
Vad är meningen med det inom parantes? Får inte killar läsa där? Vad är behovet? Vad är behovet av en sådan tråd alls?
Varför inte bara ta bort tråden helt och släppa det löst, låta folk som vill posta bilder på killar?

Rubriken är troligtvis skriven av trådstartaren, så den frågan får nog ställas till denne. Men visst, rubriken i detta fall kan jag hålla med om borde utformas även för homosexuella män.

/användaren Humbug
Citera
2015-09-13, 03:09
Medlem
Trolltestets avatar
(OBS, jag har bara läst och svarat på trådrubriken. Jag sket i att läsa introduktionmeddelandet)

"Varför enbart trådar med tjejer i forumet kändisbilder?"

För att 90% av befolkningen är Hetero och för att resten av befolkningen fortfarande, 20 år efter "bögarnas befrielse", av naturlighet antar att väldigt få nät-tomtar är intresserade av killbilder.

Vill du se fler killbilder, så får du väl skapa en tråd i sagda forum, där sådant efterfrågas?
Svårare än så behöver det inte vara.
Senast redigerad av Trolltestet 2015-09-13 kl. 03:11.
Citera
2015-09-13, 14:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Rubriken är troligtvis skriven av trådstartaren, så den frågan får nog ställas till denne. Men visst, rubriken i detta fall kan jag hålla med om borde utformas även för homosexuella män.

/användaren Humbug
Det finns en betydligt större grupp än just homosexuella män där många gillar att se snygga killar och det är helt vanliga heterosexuella kvinnor. Jag tycker inte vi ska glömma dessa bara för det är ett grabbigt forum.

Som det är nu så finns det tusentals trådar med tjejbilder i avdelningen M, P & K och bara en enda (klistrad) tråd för bilder på killar samt att moderatorsmeddelandet t o m uppmanar att sådana endast ska postas i den tråden. Det kan jag tycka är lite snett.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
(OBS, jag har bara läst och svarat på trådrubriken. Jag sket i att läsa introduktionmeddelandet)

"Varför enbart trådar med tjejer i forumet kändisbilder?"

För att 90% av befolkningen är Hetero och för att resten av befolkningen fortfarande, 20 år efter "bögarnas befrielse", av naturlighet antar att väldigt få nät-tomtar är intresserade av killbilder.

Vill du se fler killbilder, så får du väl skapa en tråd i sagda forum, där sådant efterfrågas?
Svårare än så behöver det inte vara.
Du verkar ha missat att c:a 50 % av befolkningen är kvinnor. Flashback är säkert betydligt mer mansdominerat men vi behöver väl inte ställa till det medvetet med att göra det ännu grabbigare.
Citera
2015-09-13, 14:53
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug

/användaren Humbug

Varför utgår du ifrån att man tittar på bilder för att bli sexuellt upphetsad? Man kan titta på bilder av flera olika anledningar.

Håller med ts. Vill man ha bilder på en specifik kändis så borde det vara okej oavsett kön.

Så länge man kan se det som en "kändis" i alla fall.

tror tjejbilder kommer dominera ändå men tittar gärna på tex Johnny Depp bilder
Citera
2015-09-13, 15:46
Medlem
robomans avatar
Den där texten, och den enda samlingstråden, beror antagligen på att behovet för mer inte funnits. Men om frågan lyfts, som nu, och ett påtalat behov av en exklusiv tråd för Ingvar Oldsberg kan påvisas, då är jag tämligen övertygad om att en sådan också kan startas.

Har aldrig kollat i den tråden dock, är det något drag där? Finns det någon särskilt flitigt postad grabb som vore lämplig att lyfta ut till en egen tråd, för både dennes och samlingstrådens skull?
Citera
2015-09-14, 20:43
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det finns en betydligt större grupp än just homosexuella män där många gillar att se snygga killar och det är helt vanliga heterosexuella kvinnor. Jag tycker inte vi ska glömma dessa bara för det är ett grabbigt forum.

Som det är nu så finns det tusentals trådar med tjejbilder i avdelningen M, P & K och bara en enda (klistrad) tråd för bilder på killar samt att moderatorsmeddelandet t o m uppmanar att sådana endast ska postas i den tråden. Det kan jag tycka är lite snett.

Ja, de bör man ju naturligtvis också ta hänsyn till, men om man diplomatiskt ska uttrycka sig så här istället: Det blir lite galet när man som forum förutsätter att användarna endast är intresserade av bilder på ett av könen

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför utgår du ifrån att man tittar på bilder för att bli sexuellt upphetsad? Man kan titta på bilder av flera olika anledningar.
Sexuellt upphetsning har jag väl inte tagit upp? Man behöver inte nödvändigtvis gå igång sexuellt för att uppskatta bilder på vackra människor. Jag utgår dock ifrån att det är min heterosexualitet som gör att jag uppskattar bilder på vackra kvinnor och antar att det är av samma anledning som bögar/kvinnor uppskattar bilder på dito män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in