2005-10-27, 18:32
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
LaCien blir väldigt varm pg. chassit om jag inte har fel.

Kom nu ihåg att INTE låta dina diskar ladda 24/7, externa är inte gjorda för sådant! Har du den på 24/7 så går den antagligen sönder innom ett halvår.
Ja, jag får ta hänsyn till detta och stänga av den med jämna mellanrum...
Citera
2005-10-28, 12:02
Medlem
Jag har en LaCien D2 (FW400/800 och USB2), fungerar klockrent har haft den i 1.5 år. Det är modellen utan fläkt. Skulle köpa en sån om jag skulle köpa en till.
Citera
2005-10-28, 13:05
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
Jag har en LaCien D2 (FW400/800 och USB2), fungerar klockrent har haft den i 1.5 år. Det är modellen utan fläkt. Skulle köpa en sån om jag skulle köpa en till.
Puuh, iaf En till som gillar LaCie!!

Hoppas jag får min pärla snart..
Citera
2005-10-28, 17:08
Medlem
TuXIs avatar
Nu kan jag återkomma och säga att jag uthämtat från posten.
Nu ligger min skönhet på bordet framför mig.

I den är det en Seagate såg jag, jag Hoppas för allas skull att detta är en Bra disk som är i den...? Vad jag förstår så är Seagate en bra disk att ha i den, istället för att ha en Maxtor i den eller dylikt. Någon som kan bekräfta?

Aja, jag kör lugnt i början, lägger in dvd-filmer utan värde och annan bråte som jag inte bryr mig så mycket om... klarar den det ett tag kan jag alltid föra över viktigare saker.

Kan alltid återkomma med recension ifall jag råkar ut för missöden med min LaCie 250gb innehållandes en Seagate.

//TuXi
Citera
2005-10-28, 17:28
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI

I den är det en Seagate såg jag, jag Hoppas för allas skull att detta är en Bra disk som är i den...? Vad jag förstår så är Seagate en bra disk att ha i den, istället för att ha en Maxtor i den eller dylikt. Någon som kan bekräfta?

Aja, jag kör lugnt i början, lägger in dvd-filmer utan värde och annan bråte som jag inte bryr mig så mycket om... klarar den det ett tag kan jag alltid föra över viktigare saker.

Kan alltid återkomma med recension ifall jag råkar ut för missöden med min LaCie 250gb innehållandes en Seagate.

//TuXi
Du kommer inte få några missöden..
Citera
2005-10-28, 19:00
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI

//TuXi

Seagate är väl rent allmänt det bästa inom diskväg, och själva kabinetten som omsluter disken (LaCie-kabinetten) är mycket bra kabinetter som sagt. Du märker själv hur stadigt den står, jämfört med en Q-Tec eller annat skit som bara glider runt på bordet. Köpte en gång en kabinett för över 1000 kronor, i aluminium. Den var skräp. LaCies är den helt klart bästa av de jag använt, och att du fick med en Seagate-disk gör ju inte saken sämre direkt

Men du måste hålla med om att det var en ganska kort USB-kabel som medföljer som standard, va?
Citera
2005-10-28, 22:17
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Seagate är väl rent allmänt det bästa inom diskväg, och själva kabinetten som omsluter disken (LaCie-kabinetten) är mycket bra kabinetter som sagt. Du märker själv hur stadigt den står, jämfört med en Q-Tec eller annat skit som bara glider runt på bordet. Köpte en gång en kabinett för över 1000 kronor, i aluminium. Den var skräp. LaCies är den helt klart bästa av de jag använt, och att du fick med en Seagate-disk gör ju inte saken sämre direkt

Men du måste hålla med om att det var en ganska kort USB-kabel som medföljer som standard, va?
Ja, designen är det absolut inget fel på... Jag är fortfarande imponerad hur snygg den är, och hur bra och stadigt den står där den skall.

haha, ja, sladden var ju inget att hurra för direkt, men det kan klara sig för mig, iaf om jag skall ha den inkopplad till min dator, men sen får jag se hur det blir..
Citera
2005-12-01, 20:11
Medlem
Extern HD till backupp?

Jag tänkte köpa extern HD till backupp och LaCie Porsche 250 GB är ju billig och har tydligen vunnit något test också, men hos Pricerunner kan man läsa att vissa är väldigt nöjda medan rätt många också har havererat.
http://se.pricerunner.com/computing/...204146/reviews

Vad skall man tro?
Jag behöver en HD på min 160-200 GB, gärna liggande låda och kanske i metall (för kylningen?).
Citera
2005-12-01, 22:06
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Bo
Jag tänkte köpa extern HD till backupp och LaCie Porsche 250 GB är ju billig och har tydligen vunnit något test också, men hos Pricerunner kan man läsa att vissa är väldigt nöjda medan rätt många också har havererat.
http://se.pricerunner.com/computing/...204146/reviews

Vad skall man tro?
Jag behöver en HD på min 160-200 GB, gärna liggande låda och kanske i metall (för kylningen?).

Som det redan sagts, det är en väldigt bra disk. Du vågar köpa den.
Citera
2005-12-01, 23:41
Medlem
Ful i kantens avatar
Har haft min LaCie Porsche 160 GB i över ett år. Funkar finfint.

En irriterande sak är att jag inte kan komma åt den från andra datorer på nätverket, trots att den är utdelad från den dator som den är ansluten till.
Ingen biggie, och det har antagligen inte med själva disken att göra, men ändå.
Citera
2006-02-22, 23:21
Medlem
Eftersom det verkar som tuxi är klar med tråden så kanske jag kan låna den lite...
Jag ska också köpa extern hårddisk, men jag vill ha firewire och usb-anslutning till den. Någon som har något bra tips?
Är det bättre eller sämre att köpa ett extern chassi eller vad det kallas och sätta i en vanlig 3,5" hårddisk i den eller ska jag slå till på typ en sådan här:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...tionRow1Center
Citera
2006-02-22, 23:54
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Eftersom det verkar som tuxi är klar med tråden så kanske jag kan låna den lite...
Jag ska också köpa extern hårddisk, men jag vill ha firewire och usb-anslutning till den. Någon som har något bra tips?
Är det bättre eller sämre att köpa ett extern chassi eller vad det kallas och sätta i en vanlig 3,5" hårddisk i den eller ska jag slå till på typ en sådan här:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...tionRow1Center

Har haft en sådan i två år nu, kan rekommenderas: http://www.webhallen.com/prod.php?id=47601
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in