Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-03, 01:23
Medlem
Hej!

Har en Volvo v60 D3 2011. Tänkte starta parkeringsvärmaren idag men på den lilla snurrknappen där man kan kolla förbrukning mm kan man bara få fram parkeringsvärmare och då står det AV. Finns det någon knapp där man trycker så att den blir PÅ och där man får ändra starttiderna som redan står inskrivna där sen tidigare?

Tack för hjälpen!
Citera
2015-09-03, 04:29
Medlem
Jag vill minnas att du ska snurra fram tills du kommer till "av" och då hålla inne enterknappen (den fysiska knappen på samma spak).

Med risk för fallerande minne..
Citera
2015-09-03, 07:39
Medlem
groovesnuss avatar
Det finns "Timer 1" och "Timer 2" där du kan ställa in avgångstid. Men du ser dom inte om motorn är igång.
Citera
2015-09-03, 08:45
Medlem
Jag har hittat det där man ser timer 1 och timer 2 men hur ändrar man tiderna där?

När jag kommer till parkeringsvärmare AV och håller inne knappen längst ut på spaken, "Read" heter den, då får jag bara fram "inga nya meddelanden". Den verkar inte vara den som slår på den iaf...
Citera
2015-09-03, 10:10
Medlem
Så ny bil...?

Har du ingen användarhandbok till bilen, t ex i handskfacket? Där kanske det står hur man hanterar värmaren....
Citera
2015-09-03, 12:08
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så ny bil...?

Har du ingen användarhandbok till bilen, t ex i handskfacket? Där kanske det står hur man hanterar värmaren....
Bättre upp tror jag, är det inte rentav så att användarhandboken ligger i bilens infotainmentsystem, eller det kanske bara gäller nyare?
Citera
2015-09-03, 12:36
Medlem
Tyvärr så verkar alla de finesserna komma fr.o.m år 2012. Har dessvärre lagt undan boken nånstans i hemmet och inte hittat den, därför skriver jag här.
Citera
2015-09-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesh14
Tyvärr så verkar alla de finesserna komma fr.o.m år 2012. Har dessvärre lagt undan boken nånstans i hemmet och inte hittat den, därför skriver jag här.

Testa att söka på nätet efter en användarhandbok då, Volvo kanske t o m har för nedladdning

Två minuter på Google och jag fann denna....

http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY12/V60/OM_1120/V60_owners_manual_MY12_SE_tp13336.pdf

Kan den funka...?

Annars fick jag flera träffar på detta...
volvo V60 D3 användarhandbok
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-09-03 kl. 12:51.
Citera
2015-09-03, 12:58
Medlem
Turbotores avatar
Då har du bara hjälpvärmare på bilen. Den går igång då du startar bilen. Vill du ha den även när den står still behöver du köpa mjukvaran till detta kostar cirka 5 tusen
Citera
2015-09-03, 13:36
Medlem
Simonwieees avatar
Någonting i stil med detta borde fungera.

Steg 1: Bilen avstängd, ingen tändning, snurra på hjulet, vänster spak, välj den timer du önskar ställa tiden för.
Steg 2: Håll in Reset knappen på vänster spak i c.a en halv sekund. (Håller du för länge aktiveras timern.)
Steg 3: Timtalet borde nu börjat blinka, ställ in med hjälp utav hjulet, bekräfta timtal genom att hålla in reset i c.a en halv sekund. (Minuttal kommer börja blinka om det gått rätt till.)
Steg 4: Minuttal, samma som steg 3, bekräfta genom att hålla in reset i c.a en halv sekund, nu är tiden inställd!

Starta P-värmare: Scrolla till den värmare du vill starta och håll in reset, du kommer få ett infomeddelande som bekräftar att värmaren aktiverats.

Hoppas det hjälper, kan vara lite klurigt att få till det med timeingen ibland.
Citera
2015-09-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simonwieee
Någonting i stil med detta borde fungera.

Steg 1: Bilen avstängd, ingen tändning, snurra på hjulet, vänster spak, välj den timer du önskar ställa tiden för.
Steg 2: Håll in Reset knappen på vänster spak i c.a en halv sekund. (Håller du för länge aktiveras timern.)
Steg 3: Timtalet borde nu börjat blinka, ställ in med hjälp utav hjulet, bekräfta timtal genom att hålla in reset i c.a en halv sekund. (Minuttal kommer börja blinka om det gått rätt till.)
Steg 4: Minuttal, samma som steg 3, bekräfta genom att hålla in reset i c.a en halv sekund, nu är tiden inställd!

Starta P-värmare: Scrolla till den värmare du vill starta och håll in reset, du kommer få ett infomeddelande som bekräftar att värmaren aktiverats.

Hoppas det hjälper, kan vara lite klurigt att få till det med timeingen ibland.

Tack så mycket för hjälpen, exakt så som du skrev var det också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in