2015-09-01, 16:23
Medlem
TheHandOfGods avatar
Jag hade en prenumeration på en online tjänst tidigare, och nu har den hemsidan helt lagts ner, men jag blir fortfarande debiterad varje månad?! Hur avslutar jag mitt abonnemang när deras hemsida inte finns längre?
Senast redigerad av TheHandOfGod 2015-09-01 kl. 16:47.
Citera
2015-09-01, 16:24
Medlem
maxpowers avatar
Om det är ett autogiro bör du kunna ta bort det via din internetbank. Går det inte att göra själv kan du kontakta din bank så plockar de bort autogiromedgivandet.

/MaxP
Citera
2015-09-01, 16:38
Medlem
lobstoks avatar
Beror väl på villkoren

Skulle inte förvåna mig om det går till inkasso
Citera
2015-09-01, 16:42
Medlem
TheHandOfGods avatar
Det är inte autogiro. Prenumerationen är bara 2 USD per månad men jag vill såklart inte betala för någonting som inte finns längre.
Citera
2015-09-01, 16:43
Medlem
Erosenins avatar
Om det drags från ditt kort automatiskt så måste du spärra kortet och be om att få ett nytt, då kan de inte dra mer pengar.
Citera
2015-09-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Det är inte autogiro. Prenumerationen är bara 2 USD per månad men jag vill såklart inte betala för någonting som inte finns längre.
Betalar du med kort och inte kan nå dem och säga upp abonnemanget så får du spärra kortet och få ett nytt. Då kan de inte dra några pengar.
Citera
2015-09-01, 16:45
Medlem
TheHandOfGods avatar
Mm, spärra kortet var det jag också tänkte på. Men jag hoppades på att det fanns andra lösningar.
Citera
2015-09-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Mm, spärra kortet var det jag också tänkte på. Men jag hoppades på att det fanns andra lösningar.
Det tar bara några dagar att få ett nytt kort. Det blir ju såklart lite besvär om man köper andra tjänster med sitt kort då man måste ändra hos dem. Men du sparar ju 2 USD per månad så det kan väl vara värt besväret
Citera
2015-09-01, 16:52
Medlem
TheHandOfGods avatar
Blev att spärra kortet. Stod att jag får ett nytt inom 2 dagar, så jag överlever nog tack för eran hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in