2015-09-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omodern
Såg just Hans Rosling på TV.
I princip har han rätt i det mesta.
Han sa egentligen inte rent ut att han ville har öppna gränser till Sverige, tvärtom pekade han på dubbelmoralen lagstiftningen gällande transportansvar.
Det han kom tillbaka till hela tiden var att det fattades pengar till närområden och att kriget måste stoppas.
Inte heller utryckte han något negativt om SD till SVT:s besvikning.

Nu är jag nog rätt övertygad om att Sverige och stora delar av Europa kommer att bli oigenkännliga och obeboliga.
Om jag var lite yngre så hade jag lämnat Sverige och framför allt EU.
Även om politiken ändras om 5-10 år är skadan för stor för att reparera.

Australien är nog snart det enda stället som går att bo i framtiden om man vill leva västerländskt utan religösa fanatiker.
Det geografiska läget och verklighetsbaserade politiker borgar för det.

Det erkändes ju att invandringen kommer att kosta. Hittills har pengarna tagits från det som skulle gått till bistånd , men i framtiden lär både skattehöjningar och nedskärningar i välfärden bli nödvändiga.
Citera
2015-09-07, 21:45
Bannlyst
Svensk media lever i en falsk verklighet som inte ens ett barn känner igen sig i.

Det pågår en diskution överallt på arbetsplatser och i kön i affären men det är ingen ide att snacka med folk som är under 25 år dom är indoktonerade och lever under en ständig påverkan av att inte passa in.

Sen är det ju så har din tillvaro inte kostat dig något så är tröskeln till att ge lägre för än en person som har hatat att gå till jobbet i 35 år för att få en bättre framtid NÅGOT annorlunda. Eller?

Det kallas Svettet man jobbar för att det ska bli bättre en vacker dag de flesta Svenskar som är vuxna i dag levde inte för sina jobb.. Vi tog det som fanns

Sen tänker jag på mina egna barn vi delade upp 3 skålar med godis varje lördag när den störste ville ha mer så var det lättare att få en karamell när deras skålar fortfarande var fulla.

Man kan dela med sig så länge som det känns rimligt eller om en person är ens kamrat men dom som springer utmed motorvägar och skriker Malmö Malmö blir aldrig mina kamrater dom flyttar direkt in i gettot. Svenskar är inga zombies som bara tackar och tar emot nöjda med det som Media påstår är bra.
Citera
2015-09-07, 21:52
Medlem
Rickuzs avatar
Detta var ju fullkomligt vidrigt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21377706.ab

Kolla videon. Dessa gaphalsar har aldrig satt sin fot i Sverige förut, men precis som en zombie-invasion tågar dom mot våra gränser och skriker redan: "MALMÖ!! MALMÖ!! MALMÖ!!".

Stackars Skåne. Stackars Sverige..
Senast redigerad av Rickuz 2015-09-07 kl. 21:55.
Citera
2015-09-07, 22:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Alltså, vad fan ÄR det för ena blåsta jävlar som alltså uppenbarligen har ändrat sig p.g.a. den gångna veckans utnötningskrig i media, om man nu vågar tro den där till själva naturen givetvis högst suspekta Sifo-undersökningen? Jag kan liksom inte alls föreställa mig vem det kunde tänkas vara, och heller inte vad det i sådana fall var som gjorde att den beryktade "vändningen" kom, om man nu kan tala om en sådan. Var det styrkan i offensiven? Var det bilderna på den drunknade tvååringen? Jag tycker att det har publicerats nära nog dagliga litanior i ämnet "flyktingkatastrofen" mer eller mindre år ut och år in, och att barn stryker med när deras föräldrar ger sig ut på sjön i överlastade flyktingbåtar, det har vi sedan länge förstått. Det ska med andra ord till riktigt principlösa stackare om detta skulle tänkas göra susen. Eller så är den förmenta "nyheten" om "vändningen" helt sonika fabricerad. Helt säkert är i alla fall att det berättigade invandringsmotståndet knappast dör ut med detta. Det är som bekant fortfarande inte Europas fel att folk i andra delar av världen prompt ska hit och pröva lyckan i stället för att bara stanna hemma.

(Varför flyr man förresten Syrien först nu? Kriget där har ju pågått i åratal vid det här laget. Man får intrycket att "flyktingströmmen" snarast ökat den senaste tiden, vilket förstås kan vara felaktigt och en chimär reproducerad av agendastyrda propagandaforum, nu när det brinner i knutarna och det naturligtvis är hög tid att, om Gud vill det, äntligen öppna gränserna, för det är ju det vi alla har velat hela tiden, innerst inne. Eller?)
Citera
2015-09-07, 22:57
Bannlyst
JÄTTEBRA fråga varför just nu? Länder i södra EU menar att länder som Sverige och Tyskland har piskat upp denna massinvandring det är inte helt sant länder runt Syrien börjar få fullt i sina flyktingläger och Turkiet som ändå har 76 miljoner inv och en yta som halva väst Europa börjar få fullt med Syrier sen har hela världen en långvarig lågkonjuktur.

Då passar Sverige jättebra dom talar på mobiler och säger här i Malmö/ Södertälje ser vi ingen kris barna får gå i skolor och vi vuxna får bidrag så vi kan skicka pengar till släkten.
Sen började strömmen sakta men säkert först 600 000 snart 1,2 miljoner 2016 kommer det säkert 3 miljoner. Tidigare så låg norra EU så långt bort nu vill vissa länder starta en korridor via tåg där folk aldrig får stanna för en i Tyskland och Sverige det missgynnar flyktingsmugglare och gör V och MP jätteglada.

Jag ligger inte vaken om nätterna men det gör säkert Stefan Lövfen vill han vara den stadsminister som behövde kalla in civilförsvaret när gränsen hade 100 000 nybyggare per månad?
Citera
2015-09-07, 23:36
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan liksom inte alls föreställa mig vem det kunde tänkas vara, och heller inte vad det i sådana fall var som gjorde att den beryktade "vändningen" kom, om man nu kan tala om en sådan.

Det finns ingen "vändning" som gammelmedia försöker intala oss (och sig själva).

Allt är mediemanipulation.

Bara ett litet exempel på vad jag menar: http://postimg.org/image/7utueynz9/

Gå inte på detta bröder och systrar.
Citera
2015-09-07, 23:49
Bannlyst
Sverige har politiska ej korrekta

Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
JÄTTEBRA fråga varför just nu? Länder i södra EU menar att länder som Sverige och Tyskland har piskat upp denna massinvandring det är inte helt sant länder runt Syrien börjar få fullt i sina flyktingläger och Turkiet som ändå har 76 miljoner inv och en yta som halva väst Europa börjar få fullt med Syrier sen har hela världen en långvarig lågkonjuktur.

Då passar Sverige jättebra dom talar på mobiler och säger här i Malmö/ Södertälje ser vi ingen kris barna får gå i skolor och vi vuxna får bidrag så vi kan skicka pengar till släkten.
Sen började strömmen sakta men säkert först 600 000 snart 1,2 miljoner 2016 kommer det säkert 3 miljoner. Tidigare så låg norra EU så långt bort nu vill vissa länder starta en korridor via tåg där folk aldrig får stanna för en i Tyskland och Sverige det missgynnar flyktingsmugglare och gör V och MP jätteglada.

Jag ligger inte vaken om nätterna men det gör säkert Stefan Lövfen vill han vara den stadsminister som behövde kalla in civilförsvaret när gränsen hade 100 000 nybyggare per månad?

Det är inte så märkvärdigt och det finns inga konspirationer de multinationella företag som finns kvar i landet betalar ändå ingen skatt. Dom skiter i invandring.

Nej det handlar om vem som skriker högst men som någon sade en medborgare en röst det tar nog 20 år innan folk som jobbat ihop till våra pengar dött och den sidan blir i minoritet.
Senast redigerad av Harigapa 2015-09-07 kl. 23:52.
Citera
2015-09-08, 08:33
Medlem
Zaedrewss avatar
För första gången på länge var det imorse inte en enda rubrik på löpet på SVT text som handlade om flyktingar eller EU-migranter. Det är lite så som det ska vara nyheter om annat. Om folk inte redan tröttnat på all denna rapportering om flyktingar och tiggare hit och dit jämnt alltid något så lär dom flesta göra det vilket media för sin egen skull lär få anpassa sig till.
Citera
2015-09-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

(Varför flyr man förresten Syrien först nu? Kriget där har ju pågått i åratal vid det här laget. Man får intrycket att "flyktingströmmen" snarast ökat den senaste tiden, vilket förstås kan vara felaktigt och en chimär reproducerad av agendastyrda propagandaforum, nu när det brinner i knutarna och det naturligtvis är hög tid att, om Gud vill det, äntligen öppna gränserna, för det är ju det vi alla har velat hela tiden, innerst inne. Eller?)

Man flyr eftersom regimen konstant fäller oljefatsbomber över civila mål. Man vill helt enkelt överleva.
Dags att börja följa riktig nyhetsrapportering kanske?
Citera
2015-09-08, 09:25
Medlem
William Hainess avatar
Masspsykosen fortsätter:

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.31...mna-flyktingar
Citera
2015-09-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Masspsykosen fortsätter:

han kommer nog att få ligga en hel del nu
Citera
2015-09-08, 10:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Masspsykosen fortsätter:

Sicken dåre! Den där kommer han att få ångra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in