2015-09-06, 20:38
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
På Twitter har den ju helt tagits över av 4-Chan i princip. Sist jag kollade var det enbart en massa osmakliga skämt.

Jaha, det var nyheter för undertecknad. Twitter är för mig närmast retarderat till dess format som diskussionsforum. Säger en del om journalister samt politiker att den arena man helst lyssnar till och kommunicerar igenom är en hybrid emellan snapchat och sms.

On-topic. Jag tyckte det var svettigt 2010 efter valet, fyfan med hat man svalde på sociala medier. Därefter järnrörs skandalen som visserligen dramatiserades hårt av media, men har sedan försvunnit i relativ glömska.

Jämförelsevis är det här ingenting. Tycker de mest övertygade i mitt eget flöde tappade musten redan dag 2 i den medialt beskrivna "stora vändningen".
Senast redigerad av >>Gåtan<< 2015-09-06 kl. 20:50.
Citera
2015-09-06, 20:46
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hörde på P1:s sändning från manifestationen. Det hade en panel med Jonna Sima och Erik Helmersson. De båda samt programledaren verkade mena att en unik folklig resning håller på att ske. Nu har tydligen hela opinionen svängt.

Det är helt otroligt vilken bubbla svenska journalister lever i. De är verkligen helt frikopplade från verkligheten. Deras propagandakampanj är ett självmål av episka mått och kommer bara att driva fler rätt i armarna på SD och alternativmedia.
Citera
2015-09-06, 20:56
Medlem
Jag är tveksam till den här opinionsvändningen det talas om. På min Facebook som består av förhållandevis många blåa människor som spenderar sina fredagar med parmiddagar, nya viner och teater så har det varit dåligt med delningar. Några stycken vill se Hans någonting debattera med Jimmie annars är det inte mycket. Jag själv har inte hängt med veckans nyhetshändelser förutom idag då jag följde demonstrationen som ägde rum online.
Senast redigerad av Trypo 2015-09-06 kl. 20:58.
Citera
2015-09-06, 21:09
Jag har då hört en del prata om detta, men bara som i "många som verkar skänka pengar och saker just nu" och inte så mycket mer. Men detta "verkar" baseras ju till 100 % på att medierna har sagt så, annars har jag inte sett något större "verkligt" engagemang.

Fast hjälporganisationerna har väl gått ut med att fler har skänkt nu? Men det kan väl visserligen också vara vinklat.

Om det har ökat och folk har skänkt till vettiga organisationer så ser jag det som positivt, men hur folk i allmänhet ser på inrikespolitiken/flyktingpolitiken har nog däremot inte förändrats nämnvärt åt något håll (detta är egentligen två helt olika saker, som medier verkar ha svårt att skilja på)
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-06 kl. 21:11.
Citera
2015-09-06, 21:23
Medlem
KnullMarodorens avatar
Välgörenhet är när de fattiga människorna i ett rikt land skänker pengar till de rika människorna i ett fattigt land.
Citera
2015-09-06, 21:30
Medlem
Siegsacks avatar
Jag begriper inte hur den här "stora vändningen" har uppkommit överhuvudtaget.

Precis allting pekar på det motsatta. Sverigedemokraterna växer sig allt starkare, gammelmedia går sämre och sämre, folk blir mer kritiska till invandringspolitiken i synnerhet och politiken i allmänhet. Antar att detta är medias sätt att slå på stora trumman och försöka rädda det som räddas kan innan hela befolkningen vänder dem ryggarna och inser hur verkligheten ser ut bortom Bondegatan med omnejd.

Innebär "stora vändningen" att Malena Ernman och Özz Nujen ryggdunkar varandra bakom en hashtag på Twitter? Imponerande.
Citera
2015-09-06, 21:34
Medlem
William Hainess avatar
Expressens Anna Dahlberg påpekar det uppenbara - nämligen att vi saknar bostäder, jobb och problematik med white flight-fenomenet:
http://www.expressen.se/ledare/anna-...an-pa-riktigt/
Citera
2015-09-06, 21:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Expressens Anna Dahlberg påpekar det uppenbara - nämligen att vi saknar bostäder, jobb och problematik med white flight-fenomenet:
http://www.expressen.se/ledare/anna-...an-pa-riktigt/
Och som vanligt när det gäller den, av den självutnämnda flashbackintelligentian, så hyllade Dahlberg så är lösningen inte den uppenbara, att stoppa invasionen, utan att ändra på arbetslagstiftningar och på andra sätt sänka den svenska välfärdsstaten. De här människorna vill se favelor, 1800-talets livegna fattigarbetare och bussning av analfabeter till svenska skolor. "Men de vågar ju prata om problemen".
Citera
2015-09-06, 21:46
Medlem
FMMs avatar
Varje ny flykting är minst en ny röst på SD, så jag vet inte riktigt vad "vinsten" är för Kulturmarxisterna annat än i det korta loppet. För Sverige är det en stort förlust.

De flyktingar som är på väg nu verkar väldigt målmedvetna, och att om de klagar och kräver så får de som de vill och lite till.

Allt har en motreaktion. Jag tror en deras skratt, speciellt de inom media och EXPO, kommer fastna i halsen när Jimmie blir Chef SÄPO.
Senast redigerad av FMM 2015-09-06 kl. 21:53.
Citera
2015-09-06, 21:52
Medlem
Eroticon6s avatar
Nu börjar aftonbladet sprida propaganda mot Assad. Precis som jag sa dem skulle göra efter flykting propagandan.
Nu anser deras expert Kenneth Roth (jude ?) att Bashar bombar civila med en skräckbomb! Allt är blåögda Bashar och blåögda svenskarnas fel!
Citera
2015-09-06, 21:58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jag förstår fortfarande inte om syftet med denna mediekampanj har varit att verkligen hjälpa flyktingar eller om det handlar om att media vill ha fler klick och en del politiker vill vinna popularitetspoäng.

Jag hjälper gärna flyktingar och skänker pengar. Så rent principiellt har jag inget emot att media skriver, även om en sådan här kampanj känns ytlig och lätt hysterisk.

Men anta att kampanjen leder till att vi tar in åtskilligt fler flyktingar. Då blir det ännu svårare med bostäder, språklärare och jobb. Ytterligare ett stort antal flyktingar riskerar ett permanent utanförskap med åtföljande risk för ökad kriminalitet och extremism bland unga män.

Mindre humant kan det knappast bli. Och det finns bara ett parti som vimmer röster på ett sådant scenario.

Hur tänkte media egentligen?
Citera
2015-09-06, 22:13
Medlem
Det är intressant att de förtiger att syrierna bara är en ganska liten del av de flyktingar som tycks ha rätt till PUT. De flesta är svarta afrikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in