2015-08-31, 16:15
Medlem
Någon har sammanställt artikelrubriker som visar att allt gynnar SD. Detta är oroande, men jag frågar mig ändå om det i praktiken finns några fel vänstern kan undvika för att inte SD ska bli större. Tänker främst på "twittervänstern", vars största mission verkar vara att ta folk i örat för att de använder fel ord och ett (påstås det åtminstone) utbrett förakt för landsbygden, där många röstar på SD. Jag är själv för flyktinginvandring, men undrar om det kanske kan vara så att traditionella vänsteridéer om solidaritet kapats av medelklasspersoner som vill hitta tacksamma fiender att skylla allt ont på, företrädesvis "bonnlurkar" eller "Vita kränkta män".

Jag undrar om det finns en motrörelse till denna vänster, som ändå är för flyktinginvandring, men inte så elitistiska? Malcom Kyeyunes krönika i Arbetaren, där han ifrågasätter identitetsvänstern tycker jag var bra, även den här krönikan av Stefan Sundström i ETC. Jag undrar alltså, hur ska vänstern hitta tillbaka till solidariteten utan att det reduceras till att märka ord och spotta på andra personer i utanförskap?
Citera
2015-08-31, 16:18
Medlem
Det enda som jag ser som vänstern kan göra är att göra rent i sitt egna led. Kasta ut batikhäxor och gamla avdankade kommunister. Annars vet jag inte riktigt vad de kan göra.
Citera
2015-08-31, 16:21
Medlem
kordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Någon har sammanställt artikelrubriker som visar att allt gynnar SD. Detta är oroande, men jag frågar mig ändå om det i praktiken finns några fel vänstern kan undvika för att inte SD ska bli större. Tänker främst på "twittervänstern", vars största mission verkar vara att ta folk i örat för att de använder fel ord och ett (påstås det åtminstone) utbrett förakt för landsbygden, där många röstar på SD. Jag är själv för flyktinginvandring, men undrar om det kanske kan vara så att traditionella vänsteridéer om solidaritet kapats av medelklasspersoner som vill hitta tacksamma fiender att skylla allt ont på, företrädesvis "bonnlurkar" eller "Vita kränkta män".

Jag undrar om det finns en motrörelse till denna vänster, som ändå är för flyktinginvandring, men inte så elitistiska? Malcom Kyeyunes krönika i Arbetaren, där han ifrågasätter identitetsvänstern tycker jag var bra, även den här krönikan av Stefan Sundström i ETC. Jag undrar alltså, hur ska vänstern hitta tillbaka till solidariteten utan att det reduceras till att märka ord och spotta på andra personer i utanförskap?

Respektera att SD är större och starkare än V är det ända rätta.
Citera
2015-08-31, 16:23
Bannlyst
Respektera demokratin och ta avstånd från politisk våld. Det är iaf en början.
Citera
2015-08-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H

Det är inte bara vänstern som göder SD då SD blev ett stort parti under borgligt styre.
Citera
2015-08-31, 16:32
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Strypa invandringen? Erkänna problemen som uppstår i förorten?
Citera
2015-08-31, 16:33
Medlem
Kataplexs avatar
Kräva svar av SD om hur dess politik är realiserbar. Hur kan sjukvården funka utan personal? Vem betalar pensioner? Hur kan svensk forskning fungera om inte blattar vågar flyttar till Sverige?

Kräva svar om annat som belyser deras hela politik. Skatter? Rättsystem? Skola? Granska dem som vanligt parti, så pyser luften ur sufflén!
Citera
2015-08-31, 16:35
Medlem
WSEs avatar
Dom hatade "vita männen" är en ganska stor väljargrupp. Sossarna är inte garanterade 40% längre. "Män är jordens avskum, varför röstar ni inte på oss?" eller vad MP gick till val på. Det är inte år 2000 fortfarande.

http://cdn07.dayviews.com/64/_u1/_u6/_u5/_u9/_u1/u165914/12218_1249499922.jpg
Citera
2015-08-31, 16:43
Medlem
ColaKexs avatar
Det smartaste vänstern kan göra är att lägga mindre fokus på SD och mer fokus på sin egen politik. Jag tycker man ser en påfallande brist på respekt för andra partiers (SD) åsikter i vissa frågor. Vänstern ska argumentera stenhårt för sin politik och ta debatten men dom måste läsa sig att sluta kasta en massa barnsliga epiteter på dina motståndare.
Citera
2015-08-31, 17:34
Avslutad
Tror inte vänstern kan börja göra nått åt att minska Sd:s siffror.

Däremot kan de sluta med en del saker, som t.ex. att gnälla om vilken färg plåster ska ha, detta har gemene man redan fattat att det är så oerhört löjligt! Så att man går över till Sd bara för att ingen uppfunnit negerplåster, är det säkerligen en del som gjort!
Citera
2015-08-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Strypa invandringen? Erkänna problemen som uppstår i förorten?

Exakt detta, att det inte är uppenbart för TS visar på ett mycket tydligt sätt varför vänstern sakta men säkert självdör.
Citera
2015-08-31, 17:41
Medlem
Börja bry sig om den svenska arbetarklassen och bry sig mindre om hela världens befolkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in