Citat:
Förtydliga det fetade och berätta var jag ljuger ditt maktkreatur.Ja för ett exempel du hittar på och skriver här är bevis på att statistiken manipuleras.
Sen ger jag inte mycket för BRÅs rapporter och slutsatser men siffrorna är de enda som finns att tillgå och således det enda vi har att gå på. Att det finns områden där brottsligheten ökar betyder inte att det är så i hela samhället eller ens i större delen av samhället.
Ingen har någonsin sagt att siffrorna speglar varenda enskild plats i landet men det speglar utvecklingen totalt sett.
Att du bara har förolämpningar och en 13år gammal artikel från AB att komma med säger väl det mesta om dina "argument". Men visst din känsla är felfri och korrekt och statistiken är bara lögn och de som inte delar din känsla och dina åsikter är så klart bara hjärntvättade.
Sen ger jag inte mycket för BRÅs rapporter och slutsatser men siffrorna är de enda som finns att tillgå och således det enda vi har att gå på. Att det finns områden där brottsligheten ökar betyder inte att det är så i hela samhället eller ens i större delen av samhället.
Ingen har någonsin sagt att siffrorna speglar varenda enskild plats i landet men det speglar utvecklingen totalt sett.
Att du bara har förolämpningar och en 13år gammal artikel från AB att komma med säger väl det mesta om dina "argument". Men visst din känsla är felfri och korrekt och statistiken är bara lögn och de som inte delar din känsla och dina åsikter är så klart bara hjärntvättade.

Du debatterar precis som en ur Grön Ungdom. Bra där! Varför ni älskar att det svenska folket lider och föraktar svenskar är höljt i dunkel. Ni kör alltid samma barnsliga semantiska knep för att minska fokus på ert folkförakt och totalitarismvurmande. Fatta att det exploderat med otrygga områden där inte ens räddningstjänsten kan visa sig utan att bli utsatta för våld.
Men du kommer med sjuka floskler för att försöka bortförklara det gravt polariserade samhället. Då förtjänar man förolämpningar. Jag gillar den här bäst:
Citat:
Att det finns områden där brottsligheten ökar betyder inte att det är så i hela samhället eller ens i större delen av samhället.
Bra dock att du fattar när du är avslöjad med dina lögner. Att artikeln är 13 år gammal stärker snarare mitt resonemang. BRÅ har marinerats i politisering ända sedan dess förstår du. Ledsen att jag inte kan komma med "per capita" siffror på det, men jag kan ändå göra dig uppmärksam på att korruptionen inom BRÅ har ökat exponentiellt liksom våldsbrotten under denna trettonårsperiod.
Mordnivån sjunker givetvis när traumakirurgi tagits till de höjder den ligger på nu. Men otryggheten och risk för att utsättas för våld är på ett all time high. Bosätt dig i Södertälje ett år istället för att dia etablissemangtutte i ditt white flight-område.