2015-08-14, 07:38
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja för ett exempel du hittar på och skriver här är bevis på att statistiken manipuleras.
Sen ger jag inte mycket för BRÅs rapporter och slutsatser men siffrorna är de enda som finns att tillgå och således det enda vi har att gå på. Att det finns områden där brottsligheten ökar betyder inte att det är så i hela samhället eller ens i större delen av samhället.
Ingen har någonsin sagt att siffrorna speglar varenda enskild plats i landet men det speglar utvecklingen totalt sett.

Att du bara har förolämpningar och en 13år gammal artikel från AB att komma med säger väl det mesta om dina "argument". Men visst din känsla är felfri och korrekt och statistiken är bara lögn och de som inte delar din känsla och dina åsikter är så klart bara hjärntvättade.
Förtydliga det fetade och berätta var jag ljuger ditt maktkreatur.

Du debatterar precis som en ur Grön Ungdom. Bra där! Varför ni älskar att det svenska folket lider och föraktar svenskar är höljt i dunkel. Ni kör alltid samma barnsliga semantiska knep för att minska fokus på ert folkförakt och totalitarismvurmande. Fatta att det exploderat med otrygga områden där inte ens räddningstjänsten kan visa sig utan att bli utsatta för våld.

Men du kommer med sjuka floskler för att försöka bortförklara det gravt polariserade samhället. Då förtjänar man förolämpningar. Jag gillar den här bäst:

Citat:
Att det finns områden där brottsligheten ökar betyder inte att det är så i hela samhället eller ens i större delen av samhället.

Bra dock att du fattar när du är avslöjad med dina lögner. Att artikeln är 13 år gammal stärker snarare mitt resonemang. BRÅ har marinerats i politisering ända sedan dess förstår du. Ledsen att jag inte kan komma med "per capita" siffror på det, men jag kan ändå göra dig uppmärksam på att korruptionen inom BRÅ har ökat exponentiellt liksom våldsbrotten under denna trettonårsperiod.

Mordnivån sjunker givetvis när traumakirurgi tagits till de höjder den ligger på nu. Men otryggheten och risk för att utsättas för våld är på ett all time high. Bosätt dig i Södertälje ett år istället för att dia etablissemangtutte i ditt white flight-område.
Citera
2015-08-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Förtydliga det fetade och berätta var jag ljuger ditt maktkreatur.

Du debatterar precis som en ur Grön Ungdom. Bra där! Varför ni älskar att det svenska folket lider och föraktar svenskar är höljt i dunkel. Ni kör alltid samma barnsliga semantiska knep för att minska fokus på ert folkförakt och totalitarismvurmande. Fatta att det exploderat med otrygga områden där inte ens räddningstjänsten kan visa sig utan att bli utsatta för våld.

Men du kommer med sjuka floskler för att försöka bortförklara det gravt polariserade samhället. Då förtjänar man förolämpningar. Jag gillar den här bäst:

Bra dock att du fattar när du är avslöjad med dina lögner. Att artikeln är 13 år gammal stärker snarare mitt resonemang. BRÅ har marinerats i politisering ända sedan dess förstår du. Ledsen att jag inte kan komma med "per capita" siffror på det, men jag kan ändå göra dig uppmärksam på att korruptionen inom BRÅ har ökat exponentiellt liksom våldsbrotten under denna trettonårsperiod.

Mordnivån sjunker givetvis när traumakirurgi tagits till de höjder den ligger på nu. Men otryggheten och risk för att utsättas för våld är på ett all time high. Bosätt dig i Södertälje ett år istället för att dia etablissemangtutte i ditt white flight-område.

Vart du ljuger? Du skrev "Ha gärna din översittarton och föraktfulla tonläge på också så sätter vi upp dig i statistiken under den obskyra brottskategorin "släpad bakom en bil 5 kilometer" för att sedan sätta dig under kategorin "Ej utsatt för dödligt våld" så det blir fina siffror i stället. Det exemplet speglar hur statistiken manipulerats under många år."

Vad har du för belägg för att det skulle bli kategoriserat som "Ej utsatt för dödligt våld"? Det är inte ens en kategori som existerar.
Du hittar alltså på ett exempel som om det vore sanning och använder det påhittade exemplet som bevis för din tes. Sämre argument kan man knappast ha.

Vilken lögn har jag påträffats med? Jag har hänvisat till officiell statisk och gett källhänvisning.
Du däremot påstår att BRÅ är korrumperat och att det blivit exponentiellt värre de senaste 13åren och att samma sak skett med våldsutvecklingen.
Vad har du för källa för att styrka dina påståenden? Du bör vara medveten om att din "känsla" har absolut noll bevisvärde.

Du kommer med massa påståenden och påhopp men saknar helt belägg för vad du skriver.
Istället för barnsliga påhopp så rekommenderar jag dig att komma med konkreta argument och att du backar dessa med faktiska källor. Annars blir det svårt att ta dig på allvar.
Citera
2015-08-14, 08:08
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vart du ljuger? Du skrev "Ha gärna din översittarton och föraktfulla tonläge på också så sätter vi upp dig i statistiken under den obskyra brottskategorin "släpad bakom en bil 5 kilometer" för att sedan sätta dig under kategorin "Ej utsatt för dödligt våld" så det blir fina siffror i stället. Det exemplet speglar hur statistiken manipulerats under många år."

Vad har du för belägg för att det skulle bli kategoriserat som "Ej utsatt för dödligt våld"? Det är inte ens en kategori som existerar.
Du hittar alltså på ett exempel som om det vore sanning och använder det påhittade exemplet som bevis för din tes. Sämre argument kan man knappast ha.

Vilken lögn har jag påträffats med? Jag har hänvisat till officiell statisk och gett källhänvisning.
Du däremot påstår att BRÅ är korrumperat och att det blivit exponentiellt värre de senaste 13åren och att samma sak skett med våldsutvecklingen.
Vad har du för källa för att styrka dina påståenden? Du bör vara medveten om att din "känsla" har absolut noll bevisvärde.

Du kommer med massa påståenden och påhopp men saknar helt belägg för vad du skriver.
Istället för barnsliga påhopp så rekommenderar jag dig att komma med konkreta argument och att du backar dessa med faktiska källor. Annars blir det svårt att ta dig på allvar.
"Var" du ljuger heter det lillen.

Hypotetiska exempel är inte lögner. Allt du skriver är däremot lögner. Statsfinansierade lögner.

Känns det surt nu när jag gissade rätt att du sitter och diar etablissemangtutte när du spyr ut din skit?
Förstår det, du blev så grymt nersablad av mig så du kommer gråta dig till sömns. Skönt att du bor etniskt homogent dåra. Surdegar och teppanyakihällar yum-yum.

Våldsbrott har ökat med 326% sedan 1975. Det har inte befolkningen. Så ta ditt per capita och rök lite mer braj på MP:s partikongress och klaga över näthat och hur du känner dig "kränkt". Se där, ännu en brottskategori som exploderat de senaste åren.

Som bonus ska du få kategorin "Ej utsatt för dödligt våld" som du säger inte existerar (lögn) nerkört i din äckliga hals:
https://www.bra.se/download/18.744c0...utveckling.pdf
Du kan be om ursäkt i PM.
*Drops mic*
Senast redigerad av StyleWars 2015-08-14 kl. 08:19.
Citera
2015-08-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
"Var" du ljuger heter det lillen.

Hypotetiska exempel är inte lögner. Allt du skriver är däremot lögner. Statsfinansierade lögner.

Känns det surt nu när jag gissade rätt att du sitter och diar etablissemangtutte när du spyr ut din skit?
Förstår det, du blev så grymt nersablad av mig så du kommer gråta dig till sömns. Skönt att du bor etniskt homogent dåra. Surdegar och teppanyakihällar yum-yum.

Våldsbrott har ökat med 326% sedan 1975. Det har inte befolkningen. Så ta ditt per capita och rök lite mer braj på MP:s partikongress och klaga över näthat och hur du känner dig "kränkt". Se där, ännu en brottskategori som exploderat de senaste åren.

*Drops mic*

Hypotetiska exempel är påhittade och kan inte användas som stöd eller bevis för något. Allt det är är påhitt.
Vart ljuger jag? Att våldsbrott ökat sedan 1975 stämmer precis med vad jag tidigare skrivit, vilket du uppenbarligen inte läst eller också läst men inte förstått. Av den 326%iga ökning så skedde 260% innan år 2000. från 2000 till 2009 ökade det med 40% och sedan 2009 till nu så har det minskat med 8%.
Och det stämmer med vad jag tidigare skrivit vilket var att all brottslighet ökat kraftigt från 50talet fram till 00talet för att sedan plana ut och på senaste åren till och med minska något. Och det gäller även våldsbrotten. Det är alltså inte alls frågan om någon exponentiell ökning som du påstår helt utan belägg.
Källa

Om det är någon som spyr ut skit så är det väl du med dina barnsliga påhopp?
Varför skulle det kännas surt för mig att du totalt saknar argument och istället tar till påhopp?
Om du tror att du "nersablat" mig så vet verkligen inte mycket om argumentationsteknik och debatt.

Ser inte relevansen eller varför du skulle använda det som någon sort förolämpning men jag är verkligen inte miljöpartist. Aldrig röstat MP och kan inte se mig själv någonsin göra det heller.

EDIT: Som bonus "Dödligt våld" är en kategori. "ej utsatt för dödligt våld" är det inte.
Varför skulle jag ge dig en ursäkt när det är du som saknar argument och gör påhopp?
Senast redigerad av Aramir2 2015-08-14 kl. 08:53.
Citera
2015-08-14, 16:23
Bannlyst
En sak är klar vålds brotten har blivit grövre, har aldrig sett brända bilar i sverige som upploppen i malmö. Kanske ett dåligt exempel.
Citera
2015-08-15, 19:34
Medlem
Anledningen till att folk känner sig osäkrare tror jag beror på att det finns större potentiell anledning till att känna sig orolig.

Desto mer olika människor är, desto mer potential för att det ska bli konflikt (inte så svårt att hitta exempel på där det är så eller hur...).

Desto lättare det är för buset att få tag i illegala skjutvapen, desto mindre chans har staten att behålla våldsmonopolet och desto mer potentiellt utsatta är då folk utan skjutvapen.

Jag tror att människor känner på sig att organiserad brottslighet har tagit en stor del av "våldsmonopolskakan", samtidigt som vi utbildar dialogpoliser och kvinnliga poliser går på mammaledighet och lämnar halva styrkan intakt.

Att vi tar in massor med flyktingar som löper stor risk att hamna i utanförskap och då får för sig att spela på andra sidan av planen minskar inte direkt potentiella motsättningar och folk som jobbar mot samhället istället för med samhället. Det behöver inte bli så, men risken ökar för att det ska bli så.

Sen att säga att folk är dumma i huvudet för att de har en magkänsla att saker håller på att gå åt helvete genom att peka på statistik för de senaste 5 åren tycker jag är lite väl magstarkt istället för att försöka förstå varför folk känner sig rädda...

Fast det följer ju samma top-down mönster, där media och politiker "vet bäst".
Citera
2015-08-16, 08:58
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
En sak är klar vålds brotten har blivit grövre, har aldrig sett brända bilar i sverige som upploppen i malmö. Kanske ett dåligt exempel.

När du säger att saken är 'klar' - hur är detta 'klart'? Vad jämför du med?
Citera
2015-08-16, 10:32
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nja. Fast av dessa morden som skett i år har inget begåtts av personer som kom till Sverige i år iofs.

Källa på ditt påstående?

Jag kastar en sten i ditt glashus..

Mordet i juni på en 50 årig herre i göteborg är troligen av 2 st asylsökare ( fingeravtryck hittats i bo's lgh) de är häktade, mer info finns på dödshatarnazistrasistsidan exponerat.

Morden på ikea...

Kan du kolla upp vilka som blivit dömda hitills i år och återkomma med trovärdig statistik, annars så är du ett troll.
Citera
2015-08-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
Källa på ditt påstående?

Jag kastar en sten i ditt glashus..

Mordet i juni på en 50 årig herre i göteborg är troligen av 2 st asylsökare ( fingeravtryck hittats i bo's lgh) de är häktade, mer info finns på dödshatarnazistrasistsidan exponerat.

Morden på ikea...

Kan du kolla upp vilka som blivit dömda hitills i år och återkomma med trovärdig statistik, annars så är du ett troll.

Men ditt jävla sär.
Han asylsökande ifrån Eritrea, Ikeamördaren.
Han kom inte 2015 till Sverige nej.
Citera
2015-08-30, 17:50
Medlem
Mord i Sverige 2015. Statistik.

Om någon anser att tråden är felplacerad får den gärna omplaceras till lämpligt ställe.

Hej alla.

Jag har senaste dagarna funderat över morden/dråpen som inträffat det här året och viss tillhörande statistik. Jag vet att det finns någon liknande tråd men som inte tar upp viss fakta. Överallt i samhället och då givetvis bland kompisar & bekanta så har diskussionerna haglat. Ofta händer det att någon kommer med t.ex. felaktig fakta, anklagelser eller rentutav lögner.

Det jag efterlyser är en diskussion men framförallt en gemensam insamling till den här forsknings/statistik-tråden. Den ska vara konkret och saklig utan massa smutskastande. Jag är nyfiken på alla mord som skett det här året, alltså 2015 och vilka gärningsmännen är. Vilka är de? Vilken etnicitet har (misstänkta)gärningsmännen?

Jag börjar med några få jag känner till så kan väl ni vara så snälla och hjälpa till med fakta, namn, information etc. Listan kommer fyllas på allt eftersom året lider mot sitt slut. Sen är alltid kommentarer och observationer välkomna.
Senast redigerad av johannes 2015-09-05 kl. 15:46. Anledning: Uppdaterat listan
Citera
2015-08-30, 17:52
Medlem
Kan bli en intressant tråd om den sköts ordentligt. Vore onekligen intressant att se hur det ser ut.
Citera
2015-08-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Kan bli en intressant tråd om den sköts ordentligt. Vore onekligen intressant att se hur det ser ut.

Ja, verkligen. Oavsett hur verkligheten ser ut så vill man ju veta sanningen. Sen vilken åsikt man har om sanningen är mindre viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in