2015-08-29, 23:16
Medlem
Tjopp, För att kunna köra med två skärmar så kopplade jag in den ena med HDMI kable, nu. Då slutade såklart ljudet att fungera... Har testat att kötta in lurar i porten på skärmen, hjälper icke... Så vad gör man? WIN 7. Får inte upp något meddelande eller så, den registrerar att ljudet spelas åså...
Citera
2015-08-29, 23:25
Medlem
Höger klicka på ljud ikonen i aktivitets fältet och kolla så att rätt enhet är inställd.
Citera
2015-08-29, 23:25
Medlem
Allings avatar
Med den bristfälliga info som getts i tråden kan man inte bidra med mycket mer än en kvalificerad gissning: Kan Windows ha bestämt sig för att sätta HDMI-utgången som standardljudenhet? Högerklicka på högtalarikonen nere till höger -> Playback devices och kolla hur det ser ut där. Posta gärna screenshot.
Citera
2015-08-29, 23:27
Medlem
Även om ljudet visar att den spelar så ska den enhet du tänker använda till ljud stå som standard enhet och det ställer du in genom att högerklicka på ljud iconen i aktivitetsfälten sen höger klicka på vald enhet.
Citera
2015-08-29, 23:40
Medlem
Ursäkta flummigheten! Som en gammal hårt arbetande fader räcker inte tiden till för spel, när jag väl kan, och grejer skiter sig får jag mindre form av panik. Hade bråttom... haha

Problemet: Jag har ljud i hörlurarna (Spotify) om jag väljer att den skall spela från (Conexant HD audio) istället för HDMI, men då har jag INTE ljud i spelet. Om jag väljer att den skall spela från HDMI har jag inte ljud Varesig spotify eller spelet!

Två ikoner för jag upp på ljudenheten, det ena är en högtalare och den andra är en skärm. Den heter Nvidia high defenition audio, och det är den som inte vill spela upp ljudet!
En Gammal Dell, i3, Win 7. GTX660 tror jag garffet hette. Inbyggt ljudkort antar jag. Det är tyvärr det enda jag vet! Tack för snabba svar BTW.
Citera
2015-08-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistlurker
Även om ljudet visar att den spelar så ska den enhet du tänker använda till ljud stå som standard enhet och det ställer du in genom att högerklicka på ljud iconen i aktivitetsfälten sen höger klicka på vald enhet.
Väljer jag den andra blir det knäppetyst. Och den som vill ge mig musik ur spotify ger inget ljud i spelet.

EDIT: Jag har utöver dessa två (Högtalare och Nvidia hda) tre stycken som står som ej inkopplade.
Nvidia HDMI output 1 till 3. Jag alltså så väck att jag satt lurarna i fel port? Dom ska sitta på bakpanelen, right? Trodde det kvittade. Men provar.... återkommer.
EDIT2: Nä, det kvittade. Samma problem kvarstår...
Senast redigerad av PekkaPojkka 2015-08-29 kl. 23:58.
Citera
2015-08-30, 18:21
Medlem
Sket i det, Körde och köpte en till DVI kabel istället. Orkade inte krångla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in