2015-08-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Nej, de grova välskrivna flashbackinläggen är några av de mest underhållande som finns att läsa på hela internet. De är en förklaring till varför folk väljer Flashback framför tråkiga stela mainstream som aldrig utvecklar tanken fullt ut.

Min fetning, det är väl snarare så att de personer som TS osyftar inte gör just det. Utan det slängs ugrundat strunt runt omkring sig som om det vore vederlagd sanning "öh judarna står bakom allt, de där judiska bankirerna. Mångkulturkonspirationen som är ämnad att utrota den vita rasen/svenskarna" etc.

Samtidigt är det förståligt för sådant tankegods går inte att utveckla då det inte ens håller ihop som det är.
Senast redigerad av bytok 2015-08-29 kl. 19:04.
Citera
2015-08-29, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det händer inte i varje inlägg eller tråd.

Dessutom är det mycket vanligare att folk blandar in muslimer och islamisering tex.
Citera
2015-08-29, 19:00
Medlem
retepm.s avatar
Ja att vänstern skriker rasist/nazist är ju ett jävla bra argument.
Citera
2015-08-29, 19:03
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Min fetning, det är väl snarare så att de personer som TS osyftar inte gör just det. Utan det slängs ugrundat strunt runt omkring sig som om det vore vederlagd sanning "öh judarna står bakom allt, de där judiska bankirerna. Mångkulturkonspirationen som är ämnad att utrota den vita rasen/svenskarna" etc.

Samtidigt är det förståligt för sådant tankegods går inte att utveckla då det inte ens håller ihop som det är.
Om någon tror att den stora invandringen är styrd eller påverkad av judiska krafter måste denne få skriva detta.
I det fall någon tror att små gröna figurer från planeten mars drar i trådarna och ligger bakom den stora invandringen till Sverige och västeuropa måste denne någon få framföra sin teori.
Vad är ditt problem?
Citera
2015-08-29, 19:10
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Dessutom är det mycket vanligare att folk blandar in muslimer och islamisering tex.
Kan det bero på vi gm asylmottagningen släpper stora mängder just muslimer, vilket mer eller mindre berättigat kanske kan klassas som islamisering, beroende på tidshorisont?
Judar har inte mycket med just invandringen i Sverige att göra - annat än att utvecklingen oroar svenska judar.
Citera
2015-08-29, 19:11
Medlem
Det är ju skillnad på skribenter och skribenter, en person som Grottmongo är en skribent som skriver rent rasistiskt trams och länkar från ytterst tveksamma källor. Som utgår från att svarta har mindre IQ bara för att dom är svarta, när verkligheten handlar om att det är näringsbrist som orsakar mindre IQ och som är lätt avhjälpt om nästa generation får bättre näring.
Så har vi Europe som skriver välbalanserat och inget hat överhuvudtaget.

Sedan har vi alla dessa som skriver hoppas de jävla sandnegrerna dör eller gruppvåltas.
Det är typisk hatretorik, samt har vi de hjärtlösa svinen som saknar allt vad empati heter.
Ett bra exempel är IKEA mordtråden som gick helt bananas och där SD tidningarna spred vidare rykten att offren blivit halshuggna och presenterade detta som fakta. Men detta förnekar de inblandade idag trots att det är lätt att gå tillbaka och läsa själv.
Dels outade de offren utan att ta reda på om deras släktingar/vänner blivit korrekt informerade.

Jag hade själv tjatat på en vän till mig som är extremt naiv kring invandringsfrågan, han tror stenhårt på myterna regeringen sprider att gå in här och läsa.
Så gick han in dagen efter IKEA-mordet och möttes av en rejäl skitstorm, då sa han att den här sidan är helt nynazistisk och kommer aldrig läsa den här sidan mer.

Naziidioterna och stora delar av de rasistiska SD-svansen förstör debattklimatet med sina idiotier, mytbildningar och i vissa fall råttan i pizzan historier.

Man skulle lätt med exempel från Tino Sanandaji övertyga den mest nitiske miljöpartisten att de är ute på hal is.
Och det finns skribenter som kan se skillnad mellan fakta och ren rasism, som gänget som skriver i tråden om Slöjmisshandeln i Farsta verkar falsk, det är kalla fakta som presenteras via tvitter Facebook och liknande utan rent rasistiska idiotuttalanden om att mörda alla araber, eller att det är judarna som skapat islamismen.

Det behövs krafttag att rensa bort ren rasism och låta de som kommer med ren fakta våga sig fram.
Citera
2015-08-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Om någon tror att den stora invandringen är styrd eller påverkad av judiska krafter måste denne få skriva detta.
I det fall någon tror att små gröna figurer från planeten mars drar i trådarna och ligger bakom den stora invandringen till Sverige och västeuropa måste denne någon få framföra sin teori.
Vad är ditt problem?

Varför inte hålla sig i konspirationstrådarna om detta och lämna konspirationer borta från andra trådar, jag har blivit tillsagd om jag skriver om annat än vad tråden handlar om, men det verkar dessa herrar inte bli, så vissa moderatorer följer inte sina egna regler. Konspirationsteorier finns det en avdelning för så dom får hålla till där i så fall så vi som vill ha fakta kan läsa om det i stället.
Citera
2015-08-29, 19:15
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det är ju skillnad på skribenter och skribenter, en person som Grottmongo är en skribent som skriver rent rasistiskt trams och länkar från ytterst tveksamma källor. Som utgår från att svarta har mindre IQ bara för att dom är svarta, när verkligheten handlar om att det är näringsbrist som orsakar mindre IQ och som är lätt avhjälpt om nästa generation får bättre näring.

Sedan har vi alla dessa som skriver hoppas de jävla sandnegrerna dör eller gruppvåltas.
Det är typisk hatretorik, samt har vi de hjärtlösa svinen som saknar allt vad empati heter.
Ett bra exempel är IKEA mordtråden som gick helt bananas och där SD tidningarna spred vidare rykten att offren blivit halshuggna och presenterade detta som fakta. Men detta förnekar de inblandade idag trots att det är lätt att gå tillbaka och läsa själv.
Dels outade de offren utan att ta reda på om deras släktingar/vänner blivit korrekt informerade.

Jag hade själv tjatat på en vän till mig som är extremt naiv kring invandringsfrågan, han tror stenhårt på myterna regeringen sprider att gå in här och läsa.
Så gick han in dagen efter IKEA-mordet och möttes av en rejäl skitstorm, då sa han att den här sidan är helt nynazistisk och kommer aldrig läsa den här sidan mer.

Naziidioterna och stora delar av de rasistiska SD-svansen förstör debattklimatet med sina idiotier, mytbildningar och i vissa fall råttan i pizzan historier.

Man skulle lätt med exempel från Tino Sanandaji övertyga den mest nitiske miljöpartisten att de är ute på hal is.
Och det finns skribenter som kan se skillnad mellan fakta och ren rasism, som gänget som skriver i tråden om Slöjmisshandeln i Farsta verkar falsk, det är kalla fakta som presenteras via tvitter Facebook och liknande utan rent rasistiska idiotuttalanden om att mörda alla araber, eller att det är judarna som skapat islamismen.

Det behövs krafttag att rensa bort ren rasism och låta de som kommer med ren fakta våga sig fram.
Ja, 1.03 kunde tolkas hårdare tycker jag också.
Citera
2015-08-29, 19:21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Varför inte hålla sig i konspirationstrådarna om detta och lämna konspirationer borta från andra trådar, jag har blivit tillsagd om jag skriver om annat än vad tråden handlar om, men det verkar dessa herrar inte bli, så vissa moderatorer följer inte sina egna regler. Konspirationsteorier finns det en avdelning för så dom får hålla till där i så fall så vi som vill ha fakta kan läsa om det i stället.
Om en skribent tror att invandringen drivs av judar och är en judisk konspiration är det sanningen för den personen.
Jag ser inget problem med att den personen skriver detta i trådar som berör I&I.
Därmed inte sagt att jag tror det, bara som ett exempel.
Citera
2015-08-29, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muslemhunter
Kan det bero på vi gm asylmottagningen släpper stora mängder just muslimer, vilket mer eller mindre berättigat kanske kan klassas som islamisering, beroende på tidshorisont?
Judar har inte mycket med just invandringen i Sverige att göra - annat än att utvecklingen oroar svenska judar.

Pratar om det som skrivs om muslimer. Det är mycket inlägg där det hetsas. Testa att byta ut "muslim" mot "jude" i många fall där ni skriver om muslimer. Då skulle du förstå.
Citera
2015-08-29, 19:23
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Så Flashback ska bli mera som gammelmedia och inte ta upp obekväma sanningar? Judar och massinvandring är två ämnen som ofta figurerar tillsammans så jag undrar verkligen hur vi ska kunna ha en öppen diskussion om vi inte få ta upp vissa kopplingar.

Fok som blir rädda av Flashback? De kanske ska söka upp familjeliv istället.

Den öppenhet angående alla ämnen som finns på Flashback är en del av Flashback och utan den så är Flashback meningslöst och man kan ta det till Facebook istället.

Jag säger inte att man inte ska få yttra sådana teorier men det finns särskilda trådar och subforum på FB där man kan älta sin judiska konspirationsteorier tills man får skavsår på fingertopparna om man så vill.

Jag pratar inte om inskränkning i det fria ordet eller någon form av censur. Jag advocerar för ett mer tilltalande debattklimat. Skippa invektiven, hatretoriken och judetramset så tror jag att FB blir bättre för alla. Kanske inte för den som gillar att spy galla. Men för alla andra.

FB omnäms allt mer i offentlig media och det som skrivs på FB får allt fler läsare. Om syftet från skribentens sida är att bli tagen för att vara ett troll, bli bortviftad som en hatisk foliehatt som man inte kan ta seriöst så är det rätt strategi at fortsätta med hatretoriken.

Men om vi vill att det som skrivs här på FB ska tas på allvar och nå en bredare publik så är det kontraproduktivt.
Citera
2015-08-29, 19:27
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Det är tydligt att du har din bild av som är sant eller falskt. Det är nu så att andra har en annan bild vilket då de ska ha rätt att förmedla denna. Sen har vi dem som slänger ur sig rena känsloutlopp men eftersom dessa i regel är ganska innehållslösa så klara i alla fall jag av att lätt trippa vidare förbi dessa.

Ordet är fritt!

Sedan är det tydligt att folk är skiträdda för att uttrycka något negativt om judar. Måste sitta långt ner i ryggmärgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in