Såg precis detta fall på Efterlyst.
Max (den knivhuggne) pratar själv om händelsen.
Han säger att han lite innan överfallet stoppade en man som misshandlade en kvinna.
Senare kom samma man tillbaka och högg ner honom, med avsikt att döda.
Tror det var totalt sex hugg, varav det första var riktat mot halspulsådern, det andra mot lungan, några i magen och ett i ljumsken (pulsådern). Ja, jag tycker det är säkert att säga att mannen ville döda Max.
Han verkar även ha god kunskap om exakt vart han ska hugga för att lyckas med detta. Själva utförandet är dock inte perfekt, då han inte kommer tillräckligt djupt för att faktiskt göra dödlig skada.
Hur som helst verkar vi ha att göra med en väldigt farlig man med både kunskap och psyke att begå mord. Det borde vara av stort intresse att gripa denna man.
Ändå får vi absolut ingen beskrivning på mannen.
Max säger ju själv att han såg att det var samma man, då kan han ju garanterat också beskriva mannen, åtminstone vagt, dvs. hudfärg, storlek osv.
Citat:
Max kunde se att mannen slog kvinnan och sprang fram för att avbryta misshandeln.
– Jag tog tag i mannen och lyfte bort han, berättar Max.
Kvinnan och mannen försvann sedan åt olika håll och Max gick tillbaka till restaurangen. 25 minuter senare blev han attackerad och knivhuggen – av mannen han tidigare konfronterat.
– Han visste vad han skulle hugga efter, han högg verkligen för att döda mig, säger Max till Brottsplats Sverige.
Sex gånger knivhöggs han, bland annat i ljumske, mage och bröst. Max överlevde, men var väldigt nära döden.
Fallet på Brottsplatssverige
Varför får vi ingen beskrivning överhuvudtaget?
Max sitter ju uppenbarligen på informationen.