2016-05-10, 13:56
Medlem
Skogsvildens avatar
Vill tipsa alla som lider av pollen att gå till vårdcentralen och be om starkare grejer. Fick en riktig kortisonspray samt ögondroppar och tabletter och känner inte av några besvär alls.
Citera
2016-05-10, 14:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvilden
Vill tipsa alla som lider av pollen att gå till vårdcentralen och be om starkare grejer. Fick en riktig kortisonspray samt ögondroppar och tabletter och känner inte av några besvär alls.
Tack för tipset! Ska ta mig dit så fort som möjligt.
Citera
2018-05-06, 13:29
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Pollensäsongen är här

Citat:
Hör du till dem som nyser, känner att det kliar i ögonen och halsen eller kanske bara känner dig allmänt hängig? Jo, det är björkpollen i luften. Allergiker i Stockholmsområdet och längs ostkusten har det särskilt tufft i år. Men du behöver inte ens vara allergisk för att känna av att björken tömmer sina hängen just nu.

Den som bor i Skåne kan andas ut. Eller kanske rättare sagt in. Där är den värsta säsongen för björkpollen redan över. I Göteborgsområdet håller björkarna på att släppa ut det sista ur sina pollenhängen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...ensasongen-har
Citera
2020-04-10, 23:02
Medlem
Kan vara den värsta pollensäsongen på länge för min del, näsan är totalt igentäppt med mera. Aerius hjälper knappt.
Citera
2020-04-13, 13:18
Medlem
Hanyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterAlone
Kan vara den värsta pollensäsongen på länge för min del, näsan är totalt igentäppt med mera. Aerius hjälper knappt.

är du totalt jävla orkeslös också?

började först fundera om jag har corona.. men svider i ögon och täppt i näsa/bihålor så tror nog det är riktigt jävlig pollen.
Citera
2020-04-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
är du totalt jävla orkeslös också?

började först fundera om jag har corona.. men svider i ögon och täppt i näsa/bihålor så tror nog det är riktigt jävlig pollen.
Mm. Blir väldigt trött och irriterad av allergin.
Citera
2020-04-18, 16:55
Medlem
Idag känns det som att man sovit med ansiktet i en kycklinggrill. Ögonen är torra som en årsfest på IOGT.
Citera
2020-04-19, 17:47
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, nu är det definitivt en del pollen ute. Fick en reaktion nu mitt på dagen, jag har en ganska lindrig allergi, tack och lov, jag brukar mest bli väldigt trött (man blir verkligen oerhört trött) en timme eller två och kanske få lite klåda i ögonen. Tog ett par sprut Nasonex i varje näsborre och är nu bra igen, tog kanske en kvart-tjugo minuter så var jag märkbart bättre. Så den fungerar bra - i alla fall om man har symptom som liknar mina.

Som upplagt för hypokondri i dessa tider...
Senast redigerad av snillet_1 2020-04-19 kl. 17:51.
Citera
2020-04-20, 21:21
Medlem
carminaburanas avatar
Det enda som fungerar för mig är allegra /Altifex. Rekommenderas varmt.
Citera
2020-04-21, 00:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Idag känns det som att man sovit med ansiktet i en kycklinggrill. Ögonen är torra som en årsfest på IOGT.

Haha. Precis så känns det. Nu ska man känna såhär till i september eller så. Behöver nog fixa bättre mediciner.
Citera
2020-04-21, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Haha. Precis så känns det. Nu ska man känna såhär till i september eller så. Behöver nog fixa bättre mediciner.

Det släppte helt för mig i söndags. Måste varit en anstormning.
Citera
2020-04-26, 16:35
Medlem
Helt klart den värsta säsongen i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in