2023-01-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Haha, är nog hon som får packa väskorna eftersom de tydligen bor i Caspers hus. Men jag förstår din poäng och delar den förhoppningen, för ingen av dem förtjänar något bättre.

Tycker du att hon förtjänar några sympatier den dagen hon själv blir bedragen?

Den dagen hon blir bedragen, drar hon fortare än du kan blinka.
Citera
2023-01-07, 16:28
Medlem
2215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buggaz
Den dagen hon blir bedragen, drar hon fortare än du kan blinka.
Det är hennes fulla rätt, men tycker du hon förtjänar några sympatier den dagen?
Citera
2023-01-07, 16:30
Medlem
Citat:
Det är hennes fulla rätt, men tycker du hon förtjänar några sympatier den dagen?

Det är inte min sak att döma någon. Den dagen hon drar, tar hon ansvar för att avsluta relationen och för det förtjänar hon mina sympatier.
Citera
2023-01-07, 16:31
Medlem
2215s avatar
Citat:
Det är inte min sak att döma någon. Den dagen hon drar, tar hon ansvar för att avsluta relationen och för det förtjänar hon mina sympatier.
Okej, men du dömer Casper Janebrink?
Citera
2023-01-07, 16:32
Medlem
Citat:
Jodå, hon visste mycket väl att det fanns fru och barn på andra sidan så skulden är hennes också. Att bidra till att folk blir utsatta genom att ställa upp som tredje part är både osympatiskt och hänsynslöst. Sveket är bara Casper Janebrinks, men skulden är delad. Om hon nu inte är polygam vill säga. Är hon det?

Hennes val och hennes beslut. Du frågar mig om hon är polygam? Menar du då att hon inte har någon skuld som du påstår att hon annars har.
Citera
2023-01-07, 16:33
Medlem
Citat:
Okej, men du dömer Casper Janebrink?

Han var otrogen. Inte hon.
Citera
2023-01-07, 16:38
Medlem
2215s avatar
Citat:
Hennes val och hennes beslut. Du frågar mig om hon är polygam? Menar du då att hon inte har någon skuld som du påstår att hon annars har.
För min del faller det på sin egen orimlighet att delta i någons otrohet och samtidigt tycka att otrohet är fel. Tycker man att otrohet är fel och inte själv vill bli drabbad, så ställer man av principiella skäl inte upp på att utsätta andra för saken heller. En polygam person som är helt okej med att vederbörandes partner ligger med andra, är naturligtvis undantagen skuld. Något en person som själv förväntar sig trohet i sina relationer däremot inte är.
Citat:
Han var otrogen. Inte hon.
Jaha, men hon ställde ju upp på beteendet?
Citera
2023-01-07, 18:49
Medlem
Citat:
För min del faller det på sin egen orimlighet att delta i någons otrohet och samtidigt tycka att otrohet är fel. Tycker man att otrohet är fel och inte själv vill bli drabbad, så ställer man av principiella skäl inte upp på att utsätta andra för saken heller. En polygam person som är helt okej med att vederbörandes partner ligger med andra, är naturligtvis undantagen skuld. Något en person som själv förväntar sig trohet i sina relationer däremot inte är.

Jaha, men hon ställde ju upp på beteendet?

Och hon hade fortfarande inget ansvar för vad han gjorde.
Citera
2023-01-07, 19:00
Medlem
2215s avatar
Citat:
Och hon hade fortfarande inget ansvar för vad han gjorde.
Har jag aldrig påstått heller.

Hon bär ansvar för sin delaktighet i deras gemensamma handling. Hon kunde faktiskt ha ställt krav på Casper Janebrink att avsluta sitt äktenskap eller ordna fram klartecken från hans fru att hon var okej med det. Det hade varit rakryggat och respektfullt. Men hon valde att skita i det och eventuella konsekvenser för familjen på andra sidan. Det är ett respektlöst beteende som enbart förtjänar förakt.

Precis som Janebrinks. Sen ligger ju största delen på honom, naturligtvis. Det är han som står för sveket. Men handlingen är gemensam och båda bär skuld.
Citera
2023-01-07, 19:05
Medlem
Citat:
Har jag aldrig påstått heller.

Hon bär ansvar för sin delaktighet i deras gemensamma handling. Hon kunde faktiskt ha ställt krav på Casper Janebrink att avsluta sitt äktenskap eller ordna fram klartecken från hans fru att hon var okej med det. Det hade varit rakryggat och respektfullt. Men hon valde att skita i det och eventuella konsekvenser för familjen på andra sidan. Det är ett respektlöst beteende som enbart förtjänar förakt.

Precis som Janebrinks. Sen ligger ju största delen på honom, naturligtvis. Det är han som står för sveket. Men handlingen är gemensam och båda bär skuld.

NIX
Citera
2023-01-07, 19:05
Medlem
DjPuttes avatar
Skulle absolut inte förvåna mig om Caspers ex tar han tebax igen brukar sluta så då det roliga är slut och vardagen infann sig, Den nya ville ha den där glansen som hennes normale kille hade men i slutet så är det den nya tjejen som blir förloraren..

Casper han har inte mycket intresse av den nya enda var för stunden och gräset var grönare på den andra sidan häcken så att säga, Nu är inte så pass grönt och skönt mer och han kommer in i tankar varför och därför samt lite annat så det där kommer återgå till vad det var innan den nya tjejen!
Citera
2023-01-07, 19:46
Medlem
2215s avatar
Citat:
NIX
Var det något slags argument?
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Skulle absolut inte förvåna mig om Caspers ex tar han tebax igen brukar sluta så då det roliga är slut och vardagen infann sig, Den nya ville ha den där glansen som hennes normale kille hade men i slutet så är det den nya tjejen som blir förloraren..

Casper han har inte mycket intresse av den nya enda var för stunden och gräset var grönare på den andra sidan häcken så att säga, Nu är inte så pass grönt och skönt mer och han kommer in i tankar varför och därför samt lite annat så det där kommer återgå till vad det var innan den nya tjejen!
Haha, det vore helt hysteriskt roligt om det blev så. Casper Janebrink lär få toffla rejält från och med den dagen exfrun tar tillbaka honom, för att sona sitt brott. Frågan är hur det blir med ungen han skaffat sig vid sidan av? Får han en styvmor tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in