2015-08-28, 21:43
Medlem
Tja, beställde häromdagen en kangertech sub box mini!

Fick hem den idag och skulle kicka igång o köra.

Startade med 1.5ohm coilen och fick sådana dryhits och började hosta som aldrig förr.
Smaken var förjävlig och de smakade inget annat än bränt.
Då körde jag endast på 18 watt och kan inte förstå varför!(?????)

Jag tänkte att jag skulle prova 0.5ohm coilen och den va precis lika dålig - i mitt tycke.

*Jag röker cigg i vanliga fall och ser inte att jag skulle ovan med rök i lungerna direkt.
*Jag har rökt en del vattenpipa och är inte ovan inför de fenomenet heller.

Kan någon tänka sig vad jag gör för fel, eller har jag bara fått en måndagsexemplar?
Citera
2015-08-29, 14:17
Medlem
Det låter som din coil inte var tillräckligt primad.

Förutom att droppa 2-3 droppar juice i toppen av coilen, så är några droppar i varje hål på sidan av coilen också viktigt.
Sen så kan man med fördel låta den stå en stund innan man använder den, samt ta några "primer puffs" innan man kör igång för första gången.

Det är lätt hänt att inte prima tillräckligt, likaså kan man också råka ta i för mycket när man primar vilket kan leda till mindre läckage ur lufthålen initialt.
Risken finns också att en ej tillräckligt primad coil kan komma att smaka bränt permanent även om man ser till att den får suga i sig rejält med juice innan man gör ett nytt försök.

Hittade en guide: https://www.vapour-room.com/faqs/showfaq.asp?id=215
Citera
2015-08-30, 01:33
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avirus
Tja, beställde häromdagen en kangertech sub box mini!

Fick hem den idag och skulle kicka igång o köra.

Startade med 1.5ohm coilen och fick sådana dryhits och började hosta som aldrig förr.
Smaken var förjävlig och de smakade inget annat än bränt.
Då körde jag endast på 18 watt och kan inte förstå varför!(?????)

Jag tänkte att jag skulle prova 0.5ohm coilen och den va precis lika dålig - i mitt tycke.

*Jag röker cigg i vanliga fall och ser inte att jag skulle ovan med rök i lungerna direkt.
*Jag har rökt en del vattenpipa och är inte ovan inför de fenomenet heller.

Kan någon tänka sig vad jag gör för fel, eller har jag bara fått en måndagsexemplar?
Har du någon erfarenhet av vejpa innan?
En subohm tank, som du köpt, är för erfarna vejpare. Inget man börjar med som första setup. Och att isåfall börja på 18w är alldeles för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in