2015-08-28, 21:14
Bannlyst
Är nu så jävla less på ödlefan, den kostar bara massa pengar och tid, plus att den skiter så det stinker helvete i hela lägenheten, så jag har beslutat att dräpa den.. sagt och gjort..

Tänkte nu på tillagningen, vad är det bästa sättet att tillaga den på? grilla, steka, koka etc? tänkte mest på om det går att få ut fina fileer, sen tänkte jag också på fonden.. blir det bra fond?
Och vad skulle ni ta för tillbehöv, potatis?

Tacksam för era rekomendationer
Citera
2015-08-28, 21:30
Bannlyst
Grilla de som de gör i shrek.
Citera
2015-08-28, 21:36
Medlem
spelspelets avatar
Grilla! Oxfond style tror jag på.
Citera
2015-08-28, 21:37
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigTorsk
Är nu så jävla less på ödlefan, den kostar bara massa pengar och tid, plus att den skiter så det stinker helvete i hela lägenheten, så jag har beslutat att dräpa den.. sagt och gjort..

Tänkte nu på tillagningen, vad är det bästa sättet att tillaga den på? grilla, steka, koka etc? tänkte mest på om det går att få ut fina fileer, sen tänkte jag också på fonden.. blir det bra fond?
Och vad skulle ni ta för tillbehöv, potatis?

Tacksam för era rekomendationer
Krydda med salt och chili, panera och fritera/stek.
Servera med en stark sås till ris eller varför inte pommes.
Käkat ödla när man var ute i bushen ett antal gånger, helt ok.
Kommer nog bli dyrare än kobebiff då du säkert kunnat sälja den.
Men va fan, det blir ju en matupplevelse få svenskar testat.
Citera
2015-08-29, 19:24
Medlem
Bertil85s avatar
Med rätt tillbehör går det säkert. Typ pommes en svag och en stark sås; lite bröd som exempel.
Citera
2015-08-29, 19:27
Medlem
FittJannes avatar
Reptiler kan ha en del rätt ofräscha sjukdomar också.

Sätt en pinne i röven och lägg honom i frysen i några timmar så kan du äta den som en glass.
Citera
2015-08-30, 22:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Leguan är inte extremt ovanligt som proteinkälla så självklart finns det en uppsjö av recept och rekommendationer på tillagning att finna om man lägger fem minuter på google...

Om jag hade käkat kött hade jag nog kört på grillat, men folk har ju olika idéer om sånt. Nedan finner du länk till en sammanställning av lite olika länkar och tips om ämnet för djupdykning och förkovran.

http://chowhound.chow.com/topics/728558
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in