2015-08-28, 19:55
Medlem
Izak80s avatar
Jag har ett problem med att datorn hänger sig då den går in i strömsparläge. Igår fick jag en blåskärm ett tag efter sen gått in i strömsparläget och sedan den bara stängde av sig. Detta är ett nytt fenomen för mig och det ända jag gjort är nytt är att ha installerat en drivrutin från Asus hemsida (jag har ett Asus moderkort).

"Intel(R) Matrix Storage Manager Driver V8.9.0.1023 for Windows 32/64bit XP & Windows 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7.(WHQL)
Intel(R) AHCI/RAID Driver Disk for Windows 32/64bit XP & Windows 32/64bit Vista & 32/64bit Windows 7"

Jag undrar om någon kännet till om den specifika drivrutinen kan orsaka den här typen an stabilitetsproblem? Om så är fallet kan man helt strunta i att installera drivrutinen i framtiden? Tack på förhand.
Citera
2015-08-28, 19:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Står det något under Loggboken?
Citera
2015-08-28, 20:02
Medlem
Izak80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Står det något under Loggboken?

Det var i går det hände så tyvärr finns inte den loggfilen kvar. Jag undrade specifikt om det kunde bero på drivrutinen jag installerade igår, den jag nämner i mitt första inlägg.
Citera
2015-08-28, 20:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
Det var i går det hände så tyvärr finns inte den loggfilen kvar. Jag undrade specifikt om det kunde bero på drivrutinen jag installerade igår, den jag nämner i mitt första inlägg.

Svårt att säga om problemet ligger under drivrutinen. Men felsök datorn med utan denna drivrutin. Se om problemet uppstår eller kvarstår. Då får du lättast svar om problemet ligger där.
Citera
2015-08-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
Jag har ett problem med att datorn hänger sig då den går in i strömsparläge. Igår fick jag en blåskärm ett tag efter sen gått in i strömsparläget och sedan den bara stängde av sig.

Jag är inget datasnille (vet inte var man hittar loggboken, t.ex.) och min datorn hängde sig vid strömspararläge och senare vid uppstart. Så uppdaterade jag windows och datorn fungerade felfritt igen
http://www.update.microsoft.com/wind...&&thankspage=5 <sådär
Citera
2015-08-29, 14:01
Medlem
StigAllans avatar
Kan vara fel på nätdelen.
Det finns en standbyspänning som ska väcka datorn när den är i strömsparläge.
Om den spänningen fallerar på något sätt så uppträder sådana konstigheter som TS råkat ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in