2015-08-28, 16:59
Medlem
Sommarvikingens avatar
Beställde hem ett par skinnskor från zalando men dom är nog för stora. I vanliga fall så har jag storlek 45 men på dom här skorna så är det en tummes mellanrum(vågrätt) från tån till spetsen på skon. Det känns som foten rör på sig lite inuti skon när man går. Dom känns bara stora vid tån inte vid hälen. Jag är rädd att storlek 44 kommer vara för stor också. På vanliga sneakers så har jag alltid haft mellan 45 och 46 i storlek men på skinnskor/snörskor så känns det som man måste gå ner till 43. Jag har beslutsångest. Är det så att skinnskor töjer ut sig och blir större med tiden?
Citera
2015-08-28, 17:53
Medlem
gasproxs avatar
1) Ja, skinn töjer ut sig.
2) Mät dina fötter och jämför med måtten på de olika storlekarna. För varje storlek i given sko finns mått angett, antingen på Zalandos eller på tillverkarens hemsida.
Citera
2016-11-07, 09:54
Medlem
Väcker liv i den här tråden. Undrar också vad man kan göra åt skor som är stora. Köpte ett par sköna lätta vinterskor och tog en storlek srörre pga min stl var något trång. Tänkte att jag köper sulor och vill få plats med varmare srumor (då jag ska ha dom kalla vinterdagar). Men nu är skorna fortfarande väldigt stora med en ullsula och tubsockor. Låter märklig att det kunde skilja så mycket på en storlek. Skorn är verkligen mjuka och dom är i skinn och var dyra. Så vill ju att det ska kännas rätt.

Ska man byta dom till 37r och hoopas dom går ut sig ? Eller går det att fylla ut med en sula till utan att foten så att säga hamanr fel i skon (för högt hälen eller så ) . Har tjocka fötter så 38:an är annars perfekt i tårna, men de glappar i hälen. Någon som är duktiga på skor som har ett råd ?
Citera
2016-11-07, 09:59
Medlem
Ojdå! Skriver från mobilen så nu har den lagt till figur och ord har ändrats med auto correct.. ser något märkligt ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in