Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Har du något sakligt att tillföra i stället för oförskämdheter, aggression och lågpannade plattityder?
Hela Brexit -projektet och dess utfall framstår tydligare för var dag som går som ett gigantiskt, man kan faktiskt säga historiskt, fiasko för EU-motståndarna.
Populistclownerna som exempelvis Nigel Farage och Boris Johnson har genom sina karaktärsbrister, ansvarslöshet och personliga feghet skapat en rekyl i den politiska processen inom Europa som har gett stödet för EU en skjuts uppåt som torde vara oöverträffad sedan EU skapades.
Det är så ironiskt bisarrt och underhållande att man bara kan skratta åt det.
Det fanns ingenting konkret bakom retoriken när det kom till kritan och man faktiskt "vann".
Ingenting.
Jag antar/utgår att dina hårda ord är i första hand mot "har-analys"..
När det är sagt (euro-skeptiker som jag är) så vet man ju inte ärligt talat "hur det blir"..
Men..,om nu Brexit vore ett fiasko.., varför har inte May (troligt premiärminister) tagit några steg tillbaka.., eller bara ett ynka litet steg tillbaka ?
Budskapet har hamrats in, mening efter mening, dag efter dag : Storbritannien skall UT !
Oljepriset har hämtat in sig, börsen i London likaså..(Pundet har blivit svagare, men det är ju väntat)
Ifrån idag :
http://www.aftenposten.no/okonomi/De...m-594720b.html
Det finns inget som säger att Brexit kommer att bli ett fiasko.
Och att det blev inget för Boris Johnson, så vet du nog lika väl som jag att han fick en dolk-stöt ifrån Gove, som då skulle vara hans närmaste stöttespelare..