2015-08-27, 18:26
Försöker hitta ett simpelt program där jag kan öppna en videofil, ställa in lite EQ, kanske normalisera nivån och sedan spara i samma filformat (förslagsvis wmv), men det verkar fasen vara stört omöjligt.

Antingen är det ett professionllt program som kostar skjortan (och inte ens där verkar det finns ofta) eller så går det att ställa EQ men inte spara filen alternativt är bara 3-bands EQ eller så hör man helt enkelt ingen skillnad när man drar i ett reglage.

Finns det verkligen inget program som är lika simpelt som t.ex Windown Movie Maker eller för den delen en vanlig mediaspelare, men där man kan ändra lite EQ och spara filen?
Citera
2015-08-27, 18:39
Medlem
Not-Sures avatar
Sony Vegas är ganska litet, 200-300MB, och där kan du göra allt du frågar efter. Inte direkt gratis om man betalar för det, men det måste man tack och lov inte
Citera
2015-08-27, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av Not-Sure
Sony Vegas är ganska litet, 200-300MB, och där kan du göra allt du frågar efter. Inte direkt gratis om man betalar för det, men det måste man tack och lov inte

Laddade ner en trialversion på Vegas förra gången jag försökte hitta något som funkade, men minns inte vad det var som gjorde att jag letar vidare nu. Kan helt enkelt ha varit alldeles för komplicerat för att jag skulle förstå hur det funkade.
Citera
2015-08-28, 01:09
Inga andra förslag?
Citera
2015-08-28, 12:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2015-09-02, 22:43
Verkligen inga förslag på detta? Är det så att ett sådant program inte existerar?
Citera
2015-09-03, 13:30
Medlem
Cerwins avatar
Exakt vad är det du ska göra? Det går att göra I Magix Movie Edit Pro t ex, eller så får du plocka ut ljudet och fixa det i en ljud-editor istället som t ex adobe audition.
Citera
2015-09-03, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Exakt vad är det du ska göra? Det går att göra I Magix Movie Edit Pro t ex, eller så får du plocka ut ljudet och fixa det i en ljud-editor istället som t ex adobe audition.

Precis som jag skrev, öppna en videofil, ställa in lite EQ, kanske normalisera nivån och sedan spara i samma filformat (förslagsvis wmv).

Känns som rejält med överkurs att behöva separera ljud och bild, justera lite och sedan få det att synka igen. Det är verkligen basicgrejer jag vill kunna göra.

Vad jag behöver är i princip Windows Movie Maker med en EQ...
Citera
2015-09-03, 21:53
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Precis som jag skrev, öppna en videofil, ställa in lite EQ, kanske normalisera nivån och sedan spara i samma filformat (förslagsvis wmv).

Känns som rejält med överkurs att behöva separera ljud och bild, justera lite och sedan få det att synka igen. Det är verkligen basicgrejer jag vill kunna göra.

Vad jag behöver är i princip Windows Movie Maker med en EQ...

Då fungerar det perfekt i Magix. Öppna filmen, ändra vilket ljud du nu ska ändra och sen spara. Klart.
Citera
2015-09-03, 22:03
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Då fungerar det perfekt i Magix. Öppna filmen, ändra vilket ljud du nu ska ändra och sen spara. Klart.

Tackar och bockar för tipset! Ska testas.

Provade precis ett program som heter Lightworks, men det krashade bara så fort jag importerade en fil jag ville jobba med...
Citera
2015-09-03, 22:09
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Tackar och bockar för tipset! Ska testas.

Provade precis ett program som heter Lightworks, men det krashade bara så fort jag importerade en fil jag ville jobba med...

Hrmmph...

Verkar inte som de erbjuder en trailversion ens. Vem fasen köper programvara utan att veta om den fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in