2015-08-27, 12:51
Medlem
Hej ska skriva en uppsats och har bara fått klagomål på att mina frågeställningar är för politiska eller för enkla att besvara på.
Jag vill skriva om inkomstskatterna men det ska inte vara för lätt att svara på.
Citera
2015-08-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Hej ska skriva en uppsats och har bara fått klagomål på att mina frågeställningar är för politiska eller för enkla att besvara på.
Jag vill skriva om inkomstskatterna men det ska inte vara för lätt att svara på.

Vill ha hjälp med att skriva en bra frågeställning som jag kan använda.
Citera
2015-08-27, 14:55
Medlem
gasproxs avatar
Vad vill du säga om inkomstskatterna?
Citera
2015-09-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Vad vill du säga om inkomstskatterna?

Jag vill ju skriva om det är så att det är bra att man har den där statliga skatten där du måste tjäna 34000 för att få betala. Om det är rätt eller fel , men frågeställningen blir för kort sa min lärare. Måste vara bred men inte för bred fråga.
Citera
2015-09-01, 09:49
Medlem
Vad för akademisk nivå pratar vi om? Breda till att omfatta en jämförelse mellan progressiv skatt och platt skatt?
Citera
2015-09-01, 20:07
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genkaktos
Vad för akademisk nivå pratar vi om? Breda till att omfatta en jämförelse mellan progressiv skatt och platt skatt?

Läste du inlägget över? Låter ju inte på så hög nivå. Kanske TS kan skriva sin frågeställning så blir det enklare att bredda den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in