Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-27, 10:48
Medlem
Njects avatar
Tjena!

Jag och en vän har startat ett företag som ska fungera som ett filmbolag. Vi har nu blivit hyrda ett antal gånger och vi tänkte köpa egen kamera samt utrustning, dvs, LED-lampor, objektiv osv.

Vart brukar ni köpa utrustning? Jag vet att om man köper utanför EU så blir det moms+skatt, vilket är synd eftersom det är otroligt mycket billigare i America samt Kina(kanske värt att resa dit och köpa prylar? ). Men vet ni någon bra sida i Sverige som också har schyssta priser? Vi kommer köpa prylarna genom företaget så momsen drar vi av.

Tack för eran tid!
Citera
2015-08-27, 10:55
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nject
Tjena!

Jag och en vän har startat ett företag som ska fungera som ett filmbolag. Vi har nu blivit hyrda ett antal gånger och vi tänkte köpa egen kamera samt utrustning, dvs, LED-lampor, objektiv osv.

Vart brukar ni köpa utrustning? Jag vet att om man köper utanför EU så blir det moms+skatt, vilket är synd eftersom det är otroligt mycket billigare i America samt Kina(kanske värt att resa dit och köpa prylar? ). Men vet ni någon bra sida i Sverige som också har schyssta priser? Vi kommer köpa prylarna genom företaget så momsen drar vi av.

Tack för eran tid!

Prova
http://www.pinjong.se/sv-se/foersaeljning.aspx
Citera
2015-08-27, 11:02
Bannlyst
Citat:
Tjena!

Tack för eran tid!

Grejen är om man köper utanför EU eller utomlands så blir det problem om något inte fungerar.

Då gäller inte alltid garantin. Kolla upp det innan du handlar!
Citera
2015-08-27, 11:26
Medlem
Njects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Prova
http://www.pinjong.se/sv-se/foersaeljning.aspx

Tack för förslag! Märkte dock att dem inte hade objektiv eller kameror :/
Citera
2015-08-27, 11:26
Medlem
Njects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompanGras
Grejen är om man köper utanför EU eller utomlands så blir det problem om något inte fungerar.

Då gäller inte alltid garantin. Kolla upp det innan du handlar!

Ah, då ska man nog inte köpa typ kamera eller objektiv därifrån. Tack för tipset!
Citera
2015-08-27, 15:06
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Tack för förslag! Märkte dock att dem inte hade objektiv eller kameror :/

Länkarna på sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto