Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-27, 01:18
Medlem
jymdjakets avatar
Tjo,

Som rubriken lyder - vad är det smidigaste alternativet där? Jag börjar på jobbet om en månad, och bör alltså få min första lön i slutet av oktober. Har runt 50 kr om dagen att leva för fram tills dess, och med tanke på att jobbet är utomlands och jag behöver flytta så känns det extremt orealistiskt (även om jag är singel och de hjälper till med flytten och att hitta en tillfällig lägenhet).

Att låna pengar av familjen är något jag helst undviker.

Tack!

Edit: Jobbet är i Tyskland förresten.
Senast redigerad av jymdjaket 2015-08-27 kl. 01:28.
Citera
2015-08-27, 01:48
Medlem
RingInteSnutens avatar
Sms lån?

Har ingen aning om hur det går till då jag inte bor i Sverige.
Citera
2015-08-27, 02:58
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Sms lån?

Har ingen aning om hur det går till då jag inte bor i Sverige.

Går det verkligen att lita på SMS-lån?

Har aldrig haft några betalningsanmärkningar iaf. Dock ser det väl inte jätteseriöst ut när man tar ett nytt jobb precis när pengarna börjar ta slut.
Citera
2015-08-27, 03:51
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Går det verkligen att lita på SMS-lån?

Har aldrig haft några betalningsanmärkningar iaf. Dock ser det väl inte jätteseriöst ut när man tar ett nytt jobb precis när pengarna börjar ta slut.

Ja, det har bara ett oförtjänat dåligt rykte.

Finns en bra tråd om smslån här på flashback har jag för mig.
Citera
2015-08-27, 06:51
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja, det har bara ett oförtjänat dåligt rykte.

Håller helt med det är bara ett rykte att SMS lån är de sämsta lånen. Du får ofta ett utmärkt ränta ofta under 4000%. De löper på så lång tid som 30 dagar så det finns gott om tid för att betala tillbaka eller ta nya lån. Dessutom så är de inte sant att det ofta är en stor anledning till att unga människor idag hamnar i skuldfällan. Finns inga lån med så låga avgifter och skulle du inte kunna betala är det bara att ta nya. De har självklart fått ett helt oförtjänt rykte......
Citera
2015-08-27, 20:18
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Håller helt med det är bara ett rykte att SMS lån är de sämsta lånen. Du får ofta ett utmärkt ränta ofta under 4000%. De löper på så lång tid som 30 dagar så det finns gott om tid för att betala tillbaka eller ta nya lån. Dessutom så är de inte sant att det ofta är en stor anledning till att unga människor idag hamnar i skuldfällan. Finns inga lån med så låga avgifter och skulle du inte kunna betala är det bara att ta nya. De har självklart fått ett helt oförtjänt rykte......

Vad skulle du rekommendera istället? Skulle inte ha något emot att låna typ 10k och sen betala tillbaka 12k direkt efter lönen.

Edit: Någon admin får gärna köra s/långa/låna/ i titeln förresten.
Senast redigerad av jymdjaket 2015-08-27 kl. 20:25.
Citera
2015-08-28, 03:30
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Vad skulle du rekommendera istället? Skulle inte ha något emot att låna typ 10k och sen betala tillbaka 12k direkt efter lönen.

Edit: Någon admin får gärna köra s/långa/låna/ i titeln förresten.

Lånar du 10k i 30 dagar behöver du inte betala tillbaka 12, snarare 11 MAX beroende på vart du lånar.
Citera
2015-08-28, 06:35
Medlem
Ta ett blancolån hos din bank. Har du skött din ekonomi innan kan de säkert ordna hyfsade villkor. Oavsett kommer det vara bättre än sms lån.
Citera
2015-08-28, 07:05
Medlem
frozendragons avatar
Är du med i facket har jag för mig att de har ett flytt lån eller liknade du kan ju kolla med dem.
Citera
2015-08-28, 10:17
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Ta ett blancolån hos din bank. Har du skött din ekonomi innan kan de säkert ordna hyfsade villkor. Oavsett kommer det vara bättre än sms lån.

Tackar, ska fråga om det.

Hmm... kanske är bäst att vänta tills företaget bekräftat anställningen (just skickat iväg påskrivet kontrakt) så att banken kan kolla upp det enkelt dock.
Citera
2015-08-28, 10:18
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Är du med i facket har jag för mig att de har ett flytt lån eller liknade du kan ju kolla med dem.

Är inte med i något fack.
Citera
2015-08-28, 10:27
Medlem
Citat:
Är inte med i något fack.

Det är obligatoriskt att ALLTID vara med i facket oavsett. Hjälpt mig mycket nu då jag varit sjukskriven nu i 8 jävla månader.. i Sverige pga utredning av diagnos.

Men ta för gudsskull inget sms - lån.. de är ju det mest idiotiska man kan göra här i livet.. (typ)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in