• 1
  • 2
2005-10-24, 14:41
Medlem
B-Mans avatar
Stog såhär om överdosering:

4.9 Överdosering
Toxicitet
75 mg till 1 1/2 -åring och 6-åring gav efter ventrikeltömning måttlig, 100 mg fördelat på 1 dygn till 2-åring gav lindrig intoxikation. 200-325 mg till 13-åringar gav måttlig, 200-875 mg till vuxna gav efter ventrikeltömning lindrig-måttlig, 1-2,5 g till vuxna gav efter ventrikeltömning måttlig-allvarlig, 2,5 g till vuxen gav allvarlig intoxikation.

Förstog inte så mkt av det där...
Hur mkt kan jag ta utan att det blir farligt (är 18 år) ?
Citera
2005-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Man
Stog såhär om överdosering:

4.9 Överdosering
Toxicitet
75 mg till 1 1/2 -åring och 6-åring gav efter ventrikeltömning måttlig, 100 mg fördelat på 1 dygn till 2-åring gav lindrig intoxikation. 200-325 mg till 13-åringar gav måttlig, 200-875 mg till vuxna gav efter ventrikeltömning lindrig-måttlig, 1-2,5 g till vuxna gav efter ventrikeltömning måttlig-allvarlig, 2,5 g till vuxen gav allvarlig intoxikation.

Förstog inte så mkt av det där...
Hur mkt kan jag ta utan att det blir farligt (är 18 år) ?

Men... Tänker du flumma på propavan??? Inget tips, Propavan kan funka mot sömnproblem, om ens det.. Kanske kan slänga i sig några om man har AT..

Jag får sånt jäkla myrkryp i benen av propavan så det är helt sjukt!
Citera
2005-10-24, 15:06
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Man
Aaaw där ser man. Är inte allt för hajj på FASS.se

En till fråga: Varför står det "Receptbelagd, förmån" på 100 st och "Receptbelagd, ej förmån" på 49 x 1 ?

100-packen ingår i högkostnadsskyddet. Däremot inte 49x1.
Förmodligen för att det ena skrivs ut mer än det andra.
Citera
2005-10-24, 15:07
Medlem
hundens avatar
Hur många tabletter har du käkat då? Själv håller jag mig till förskriven dos, dvs 2 tabletter 1h före sänggåendet. Har inga problem med myrkrypningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ayla
Men... Tänker du flumma på propavan??? Inget tips, Propavan kan funka mot sömnproblem, om ens det.. Kanske kan slänga i sig några om man har AT..

Jag får sånt jäkla myrkryp i benen av propavan så det är helt sjukt!
Citera
2005-10-24, 16:18
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
100-packen ingår i högkostnadsskyddet. Däremot inte 49x1.
Förmodligen för att det ena skrivs ut mer än det andra.
20-packen ingår i högkostnads-skyddet.
50-packen ingår i högkostnads-skyddet.
100-packen ingår i högkostnads-skyddet.
250-packen ingår i högkostnads-skyddet. Men,

49-packen ingår inte i högkostnadsskyddet. Varför?

Jo, därför att 49x1-packen är avsedd för bruk på sjukhus. Den skrivs inte ut till privatpersoner, utan förekommer endast på sjukhusapotek, för leverans till avdelningar.
Citera
2005-10-25, 08:27
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Hur många tabletter har du käkat då? Själv håller jag mig till förskriven dos, dvs 2 tabletter 1h före sänggåendet. Har inga problem med myrkrypningar.

Vissa får myrkrypningar redan vid 1 tablett, har själv upplevt det. Men annars så brukar folk jag hört av få det vid doser över 2 tabletter.
Citera
2005-10-25, 12:06
Medlem
Ett råd: försök INTE flumma på Propavan. Det är ett vidrigt läkemedel om man håller sig vaken. Sök på forumet efter min tråd "Fy fan för Propavan".
Däremot funkar det för de flesta rätt bra att sova på. Men det är allt. Det finns inga roliga effekter alls med Propavan.
Citera
2005-10-25, 13:46
Medlem
anarquistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Ett råd: försök INTE flumma på Propavan. Det är ett vidrigt läkemedel om man håller sig vaken. Sök på forumet efter min tråd "Fy fan för Propavan".
Däremot funkar det för de flesta rätt bra att sova på. Men det är allt. Det finns inga roliga effekter alls med Propavan.

Jag är nödd att hålla med. Är det någon mer än mig som blir på fruktansvärt dåligt humör dagen efter jag sovit på dom?
Citera
2005-10-25, 15:54
Medlem
Citat:

1 tablett o myrkryp!
Citera
2011-03-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarquista
Jag är nödd att hålla med. Är det någon mer än mig som blir på fruktansvärt dåligt humör dagen efter jag sovit på dom?

jajamensann...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in