2015-08-26, 21:09
Medlem
Det är krig i världen. Därför vill jag hjälpa flyktingar eller ensamkommande flyktingbarn. Som tur är har jag ett nyrenoverat hus i en mindre svensk stad till mitt förfogande. I staden finns redan någon sorts verksamhet som huserar flyktingar. Hur går jag tillväga för att ställa mitt hus till myndigheternas förfogande och tjäna en hacka på kuppen?

Tack på förhand!
Citera
2015-08-26, 21:16
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkyman
Det är krig i världen. Därför vill jag hjälpa flyktingar eller ensamkommande flyktingbarn. Som tur är har jag ett nyrenoverat hus i en mindre svensk stad till mitt förfogande. I staden finns redan någon sorts verksamhet som huserar flyktingar. Hur går jag tillväga för att ställa mitt hus till myndigheternas förfogande och tjäna en hacka på kuppen?

Tack på förhand!

Addressen tack ?
Så vi kan kolla om flyktingkvoten är fylld i just ditt område.

Hälsning/Erik Ullenhag.
Citera
2015-08-26, 21:36
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Ställ frågan till kommunen i ditt område, om ditt hus finns i Malmö lär det inte vara några problem,
Citera
2015-08-26, 21:36
Medlem
Skinnskatteberg, Västmanlands län. Tycks samarbeta med Örebro i mångt och mycket.
Citera
2015-08-26, 21:42
Medlem
Rebell4evers avatar
Lögn att påstå att man är god samarit och vill hjälpa flyktingar- när man enbart gör det i vinstintresse.

Hade du varit hjälpsam och startat flyktingboende om du enbart fått göra "plus minus noll"??
Citera
2015-08-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Lögn att påstå att man är god samarit och vill hjälpa flyktingar- när man enbart gör det i vinstintresse.

Hade du varit hjälpsam och startat flyktingboende om du enbart fått göra "plus minus noll"??

Nej, Hade inte haft tid att göra en insats om jag inte fick betalt. Ärligt talat äger mina morföräldrar huset, vill förränta deras fastighet så gott jag kan. Men visst handlar det i grunden om att jag har en jävligt fin värdegrund.
Citera
2015-08-26, 21:51
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Nej, Hade inte haft tid att göra en insats om jag inte fick betalt. Ärligt talat äger mina morföräldrar huset, vill förenta deras fastighet så gott jag kan. Men visst handlar det i grunden om att jag har en jävligt fin värdegrund.

Din värdegrund är skit!

Du vill tjäna pengar på människohandel- du är ond!
Citera
2015-08-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Din värdegrund är skit!

Du vill tjäna pengar på människohandel- du är ond!

Där har du fel! Vill fortfarande ha råd från andra som varit i en liknande situation!
Citera
2015-08-26, 22:44
Medlem
Citat:
Där har du fel! Vill fortfarande ha råd från andra som varit i en liknande situation!

Skitsnack!

Kan du göra det trots att du får back, endast för att göra en fin solidarisk insats - ja då har du en fin värdegrund.

Du vill tjäna pengar.
Citera
2015-08-27, 14:46
Medlem
MorganPalssons avatar
Det ställs ganska höga krav på dig om du vill starta ett boende för ensamkommande flyktingbarn.
Att husera flyktingar åt Migrationsverket verkar däremot inte vara någon hjärnkirurgi.

Om du vill tjäna pengar eller göra det av missionsskäl spelar ingen roll så länge du lever upp till de kvalitétskrav som finns.

http://www.migrationsverket.se/Andra...-uthyrare.html

PS. Fast det verkar inte hända så mycket om du inte skulle leva upp till kvalitétskraven om man ska tro medias rapportering..
Senast redigerad av MorganPalsson 2015-08-27 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in