2015-08-26, 12:25
Medlem
Hej

Ska ut o resa till helgen och har då på datorn en barnserie som är ca 100 avsnitt på ca 3 minuter st. För att underlätta både för mig och pojken skulle jag vilja klippa ihop dom till ett enda långt avsnitt går det och i så fall hur?

Gärna så lätt och snabbt som möjligt är inget datageni heller är ju värt att tillägga.
Citera
2015-08-26, 12:36
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hej

Ska ut o resa till helgen och har då på datorn en barnserie som är ca 100 avsnitt på ca 3 minuter st. För att underlätta både för mig och pojken skulle jag vilja klippa ihop dom till ett enda långt avsnitt går det och i så fall hur?

Gärna så lätt och snabbt som möjligt är inget datageni heller är ju värt att tillägga.
Testa att köra på windows live movie maker (vilket ju är gratis) det är ett väldigt enkelt program att göra detta med. Sen så har du även en hel drös med tutorials på YouTube att följa om du skulle köra fast när du använder programmet:

https://www.youtube.com/results?sear...maker+tutorial
Citera
2015-08-27, 11:59
Medlem
Tack

Windows movie maker fungerade väldigt bra och var enkelt att arbeta med enda nackdelen är när man sen sparar filmen är att det tar väldigt lång tid.
Citera
2015-08-27, 14:30
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Tack

Windows movie maker fungerade väldigt bra och var enkelt att arbeta med enda nackdelen är när man sen sparar filmen är att det tar väldigt lång tid.
Ja, det är ju så att renderingen tar lite tid. Sen skiljer det ju sig lite mellan vilken kvalité du väljer att rendera filmen i. Ju högre kvalité, desto längre tid tar det.
Citera
2015-08-28, 17:23
Moderator
Protons avatar
Vi kollar om cineasterna vill ha det istället.

Programvara - Windows --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2015-08-29, 11:08
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Hej

Gör en spellista så att alla klippen spelas automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in