2015-08-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quasq
Låter som något ur en kass 80-tals-action-rulle. Underbart.

Låter ICKE gängrelaterat. Låter hashtomte-rättshaveristpsykos.
Citera
2015-08-26, 09:29
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bypelle82
Maste vara en av de första tillfällen jag har sett Aftonhoran delge en sadan detaljrik beskrivning utav en GM. Hur tror ni dem resonerar när de väljer att nämna hudfärgen?
'
AB och GP skriver hudfärg, Expressen gör det inte. Undrar vad Mattssons kommentar till det är. "Imte relevant att peka ut etnicitet..."

Till och med polisen tycke i det här fallet att hudfärg var en viktig del.

Föremålet är nu söndersprängt av polisen
Citera
2015-08-26, 09:31
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Vart ligger stadshuset? Synd att det inte small ändå.

Mitt i Göteborg. Nära köpcenter (några meter) och centralstation (ett par hundra meter)
Citera
2015-08-26, 09:31
Medlem
crillecrilles avatar
Vilken komisk beskrivning. Lite Jönssonligan eller nåt över det hela. Tråkigt hur som helst att någon gör på det här sättet, oavsett bakgrund till det. Man borde kunna hitta GM ganska enkelt med hjälp av övervakningsbilder så jag hoppas att människan förklarar sig.
Citera
2015-08-26, 09:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Mannen ljög alltså då det fortfarande inte sprängts. Enligt honom skulle det ju sprängas 08:34?

Borde de inte ha ganska mycket video på den här luffaren? Stadshuset och kvarteren omkring borde väl ha ett antal kameror?

Med mörkhyad menar de väldigt solbränd a'la arab eller menar de en neger?

Jag tror han menar neger. Ska bli kul att veta vad det hela går ut på. Bombhota stadshuset, vad ska det tjäna till annat än att det blir livat i onödan. Kanske någon som fick avslag på bygglovet.
Citera
2015-08-26, 09:39
Medlem
Guanches avatar
Skenmanöver så polisens fokus & resurser är upptagna där medan hans polare gör nån skit på annan plats?
Citera
2015-08-26, 09:44
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Låter ICKE gängrelaterat. Låter hashtomte-rättshaveristpsykos.

Ja, antingen det eller nyttig idiot som får visa upp sig på ett löjeväckande sätt med ett tomt hot. En till nästa vecka någonstans - stort pådrag, en till veckan därpå - stort pådrag, osv. När det väl smäller har alla blivit så pass avtrubbade att pådraget inte längre är- stort. Jag jobbade under 80-talet på en av Sveriges största mässhallar och där var det bombhot var och varannan mässdag. Inga utryckningar där inte. Det kan också tänkas att något annat jävelskap pågått parallellt i en annan del av Göteborg. Vi lär få veta.
Citera
2015-08-26, 09:45
Medlem
Bodickers avatar
Vad är straffet för att sätta en gympapåse i stadshuset och skrika bomb??
Citera
2015-08-26, 09:46
Medlem
En asylsökare som fått avslag och vill hamna i fängelse, kanske.
Citera
2015-08-26, 09:50
Medlem
ace_secs avatar
Man gripen, rapporterar gp.se
Citera
2015-08-26, 09:52
Medlem
bar.kilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En asylsökare som fått avslag och vill hamna i fängelse, kanske.

Ja, tanken är ju inte långsökt! Dock intressant att AB skriver ut mörkhyad, har mig veterligen aldrig sett det tidigare... Kanske har Oisín Cantwell på AB sovmorgon och detta slank igenom?
Citera
2015-08-26, 09:55
Medlem
b00b00s avatar
"Väskan sköts sönder med vatten och visade sig inte innehölla något explosivt. I väskan låg kläder och en hantel. Avspärrningarna är hävda och händelsen är avslutad."

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...bhot-Goteborg/

Kommit direkt från gymmet tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in